iPhone 12 - komprimerte bilder/videoer - nedlastinger/icloud

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

iPhone 12 - komprimerte bilder/videoer - nedlastinger/icloud

Innleggav BigZ » tir 01.12.2020 20:04

Håper noen kloke Apple hoder kan lese dette. Synes selv det var ganske interessant, og meget irriterende!

Mobil i bruk fra i går, 30.11.20: iPhone 12 (ikke pro)

Ved PC bruk:
Nedlasting fra iCloud.com/Bilder (Firefox/Opera testet)
- Bilde tatt med HEIC fil (High effiency): Blir komprimert til lavere oppløsning/størrelse (ca 800kb).
- Bilde tatt med JPG fil (Kompatibel): Blir lastet ned i full/original størrelse.

Windows 10 iCloud app, lastet ned fra Microsoft Store:
- Både HEIC og JPG blir komprimert til liten størrelse når de blir lastet ned/er tilgjengelig under iCloud bilder mappen på pcen.

Video:
- Har testa med video skutt i 1080p/2160p(4K)@30hz HDR.
- Ved nedlasting fra nettleser (Firefox/Opera), blir videofilen komprimert til 720p og lagret som *.mp4-fil.
- I iCloud app fra Microsoft Store, blir filen tilgjengelig i Filutforsker som MOV-fil, men fremdeles svært komprimert og kun 720p oppløsning.

Ved bruk av min gamle Macbook Pro (late 2013):
- Alt er i original størrelse! (Både HEIC, JPG og MOV filer)
- Både bilder og videoer nedlastet fra icloud.com/bilder (Safari/Firefox testet), og alt innhold i Bibliotek/Bilder under "Finder".

Viktig om iCloud Drive:
- Om jeg fra Bilder på iPhone 12 arkiver filer i iCloud Drive, så er alle filene i original størrelse/oppløsning når de aksesseres/lastes ned både fra nettleser men også under iCloud Drive i Filutforsker på PC.
- Gjelder både bilder og videoer. (HEIC, JPG og MOV)

Til slutt – iPhone X:
Hadde aldri dette problemet med iPhone X som jeg hadde inntil i går... Gjenopprettet fra helt fersk backup fra den.
Sjekket bilder og videoer under iCloud appen på pcen, som ble tatt med iPhone X, og alle er i original størrelse/oppløsning.
Obs: Når jeg prøver å laste ned videoer fra icloud.com på PC, så får jeg kun 720p og mp4 filer fra videoene fra iPhone X også nå. :(
medlem i 196 måneder
 

Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere