Ipad med eller uten 3G?

Ipad med eller uten 3G?

Innleggav Lui123 » tir 23.02.2010 12:34

Går ut fra at det straks er mulig å bestille Ipad fra Apple store, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal bestille. Med eller uten 3G...

Har en iPhone 3G som er med meg over alt. Slik sett er jo det mulig å koble de sammen med blåtann, men kanskje ikke så praktisk?

Noen av dere som skal handle som har tanker rudt dette?
medlem i 173 måneder
 

Re: Ipad med eller uten 3G?

Innleggav larsymann » tir 23.02.2010 13:21

Har samme dilemma, men det har blitt tatt opp før.
medlem i 184 måneder
 

Re: Ipad med eller uten 3G?

Innleggav m4rius » tir 23.02.2010 13:32

I utgangspunktet er det ikke mulig å bruke iPhone som 3G modem for ipadda. Har du derimot en jailbreaket iPhone vil ikke dette være noe problem.

Har iPhone selv og skal ha iPad uten 3G, ser fint lite vits å ha med 3G hvis en har en jailbreaket iPhone 3G(s).....
medlem i 187 måneder
 

Re: Ipad med eller uten 3G?

Innleggav admin » tir 23.02.2010 13:37

Jeg tenker meg en 32GB iPad og en eller annen Mifi-enhet. Den kan jeg da bruke som Wifi-basestasjon over 3G opp mot alle enheter jeg måtte trenge å koble opp - ikke bare iPad.

http://cgi.ebay.com/MiFi-2352-3G-HSPA-P ... 27af7b334b

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Ipad med eller uten 3G?

Innleggav Lui123 » tir 23.02.2010 14:11

m4rius skrev:I utgangspunktet er det ikke mulig å bruke iPhone som 3G modem for ipadda. Har du derimot en jailbreaket iPhone vil ikke dette være noe problem.

Har iPhone selv og skal ha iPad uten 3G, ser fint lite vits å ha med 3G hvis en har en jailbreaket iPhone 3G(s).....


Aha... så den må være Jailbreaket? Da er jo saken grei... Men vil ikke Ipaden oppføre seg som Macbooken min da? Får jo brukt iPhonen som modem der. (NetCom).
medlem i 173 måneder
 

Re: Ipad med eller uten 3G?

Innleggav m4rius » tir 23.02.2010 14:47

Når iPhone er jailbreaket kan den brukes til en såkalt WIFI hotspot ( mer eller mindre en trådløs router eller nærmere bestemt et trådløst access punkt. ) Du kan da koble iPaden på det nettverket iPhonen deler ut.

iPaden vil ikke funke med vanlig tethering som med MacBooken din, det er jo derfor de vil du skal kjøpe 3G modellen!

Men bare jailbreak iPhonen din ( hvis du ikke allerde har ) så går nok dette så fint skal du se :)
medlem i 187 måneder
 

Re: Ipad med eller uten 3G?

Innleggav HenrikWL » tir 23.02.2010 22:37

Lui123 skrev:Aha... så den må være Jailbreaket? Da er jo saken grei... Men vil ikke Ipaden oppføre seg som Macbooken min da? Får jo brukt iPhonen som modem der. (NetCom).


iPaden vil oppføre seg mer som iPhonen din enn som MacBooken din. iPhone OS, vet du. ;)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]