Kan en synke mot flere kontoer?

Diskuter Apples iPod touch

Kan en synke mot flere kontoer?

Innleggav Rune Birkeland » lør 21.01.2012 18:50

Min datter har kjøpt seg en IPod touch og jeg lurer på om jeg kan legge inn alle spill fra min konto og at hun i tillegg kan ha sin egen konto for å laste opp musikk osv.
Jeg har fått inn alle spill jeg har på min ITunes, men lurer på om hun kan lage sin egen konto som hun kan bruke for å laste opp musikk.
medlem i 147 måneder
 

Re: Kan en synke mot flere kontoer?

Innleggav vikingbear » søn 22.01.2012 4:44

Enheten kan abre synces mot ett bibliotek om gangen. Du kan logge deg på hennes iTunes bibliotek og laste ned de apps du har kjøpt der, slik at spillene ligger i hennes iTunesbibliotek. Da kan hun i tillegg ha den musikk hun ønvker i dette biblioteket og synce iPoden mot dette
medlem i 176 måneder
 

Re: Kan en synke mot flere kontoer?

Innleggav Rune Birkeland » man 23.01.2012 11:54

Ok takker for svar, men jeg trnger litt mer innføring i dette.

Hvordan kan jeg overføre mine kjøp til hennes itunes?
Jeg er ikke så inne på detet og trenger en litt mer konkret beskrivelse av fremgangsmåten.

Mitt ønske er som følger:

At kjøpte spill fra min konto kan lastes ned på min datters iPod touch samtidig som hun kan ha sin egen Itunes der hun skal styre musikken sin og logge seg på Face Time uten å måtte logge seg på min konto.

Har du en fremgangsmåte for dette blir jeg svært takknemmelig.

Mvh Rune
medlem i 147 måneder
 

Re: Kan en synke mot flere kontoer?

Innleggav ddybing » man 23.01.2012 12:05

Dine kjøp kan brukes på enheter som er innlogget med din bruker, og du kan bare ha en konto på hver enheten.
Med andre ord: dine apps + datteren din sin konto + 1 stk iPod Touch= Not gonna happen :)

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Kan en synke mot flere kontoer?

Innleggav Rune Birkeland » man 23.01.2012 14:54

Det var vel det jeg trodde (fryktet).

Er det ikke noen mulighet for at hun kan ha tilgang på Facetime og sin egen mail selv om det er min bruker som styrer synkroniseringen?
Hadde jo hvert fint om jeg kunne overføre mine kjøpte spill til hennes Itunes som det er beskrevet i innlegget over. Er ikke detet mulig?


Takker for svar.
medlem i 147 måneder
 

Re: Kan en synke mot flere kontoer?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 23.01.2012 15:15

Det er ikke mulig. Grunnen til det er selvsagt at Apple og utviklerne vil verne om interessene sine. Slikt kalles business, og er helt forståelig.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Kan en synke mot flere kontoer?

Innleggav ddybing » man 23.01.2012 17:26

Skal være mulig å ha en FaceTime konto og en konto til apps. Min bror har det slik på sin iPod Touch.
Sist endret av ddybing den tir 24.01.2012 15:41, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Kan en synke mot flere kontoer?

Innleggav vikingbear » man 23.01.2012 22:08

Her var det mye rart. Det er mange ulike alternativer for å få et oppsett som er slik trådstarter ønsker.

En iOS enhet kan bare synces mot ett iTunes bibliotek om gangen. Du må derfor først bestemme deg for om du vil ha din datters iPod syncet mot ditt iTunes bibliotek eller mot hennes eget. Det enkleste er jo å synce mot ditt bibliotek. Hun velger selv hvilke Apps og hva slags musikk hun vil synce over til iPoden. I vår familie har vi en rekke ulike iOS enheter som er syncet mot mitt iTunes bibliotek. Hver og en velger selv hvilke Apps og hvilken musikk som skal synces over. Fungerer uten noe som helst problemer av noe slag.

Hvis hun har sin egen maskin og vil ha musikk på den som du har kjøpt på din konto, må hennes iTunes bibliotek autoriseres til å spille musikk som er kjøpt på din konto. Du har lov å autorisere 5 maskiner i din egen husstand. Hun kan i tillegg kjøpe musikk med sin egen konto hvis hun absolutt ønsker å betale for musikken selv. Men er det ikke kjekkere for alle parter at pappa betaler? Hun kan i tillegg laste ned (fra lovlige kanaler selvsagt!!) eller rippe CDer etter eget ønske og legge inn i biblioteket.

Hvis hun ønsker å ha spill som du har kjøpt i sitt eget iTunes biliotek, logger du først henne ut av iTunes store, logger inn din bruker i iTunes store og laster ned spillene. Deretter logger du deg ut igjen. Jeg tror det er på samme måte med apps som musikk, at du kan autorisere fem maskiner i egen husstand. Det er helt vanlig praksis at en familie har en felles konto i iTunes Store som de kjøper apps på.

Epost, facetime osv har ingenting med dette å gjøre. Det setter du direkte opp på iPoden og du kan bruke din datters epostkontoer/ AppleID til det. Ikke noe av dette trenger du blande inn i synkroniseringen mot iTunes biblioteket.
medlem i 176 måneder
 

Re: Kan en synke mot flere kontoer?

Innleggav Rune Birkeland » ons 01.02.2012 20:48

Takker for et fyldig svar. Dette ser jo ut som en god løsning.
Skal prøve dette. Har fått til å laste over musikk fra søsteren sin iTunes så dette ser lovende ut.

Flott å ha et sted å få svar på det en lurer på.

Ja det er jo lettest at pappa betaler.

Takker for bra svar :bitchin:
medlem i 147 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]