av dundee » tir 09.11.2010 14:45
Slik jeg ser det er det først og fremst avhengig av om du her har ett eller to problemer. Du sier at WiFi aldri har fungert, men du sier ikke noe om batteriet.
Dersom batteriet har sluttet å fungere nå nylig kan du ta en tur i en butikk som forhandler iPod og spørre om muligheten for å ta det på reklamasjon, men du risikerer et avslag på grunnlag av at batterier kan bli dårligere over tid. Du kan likevel gjøre et forsøk på å argumentere med 5 års levetid for en iPod.
Kvittering er ikke nødvendig så fremt du kan sannsynliggjøre et kjøpstidspunkt, det som eventuelt kan bli vrient for din del er å finne frem til riktig butikk. Slik sett er antagelig det letteste å stikke innom Eplehuset, som autorisert serviceverksted kan de ta inn Apple-produkter solgt av andre. Dog vil sannsynliggjøring av kjøpstidspunkt være avhengig av når den aktuelle modellen kom for salg. Har den vært i salg tidligere enn 2006 kan du få problemer med å bevise at den ble kjøpt senere.
WiFien har du i utgangspunktet ingen reklamasjonsrett på, fordi du har brukt for lang tid. Reklamasjon forutsetter at du som kunde gir beskjed til butikken så snart som mulig, normalt sett vil det si i løpet av 14 dager. Dersom batteriet også har vært trøblete lenge vil du nok desverre være nokså dårlig stilt, men det er jo alltids mulighet for å støte på en hyggelig fyr.