Sikre seg iPhone 5 ved launch

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav hypotc » fre 07.09.2012 13:42

Hei.

Har planlagt å kjøpe meg en iPhone 5 (eller hva den nå enn vil bli kalt) når den utgis. Hva vil være den smarteste måten å sikre seg en ved utgivelsesdato?

Jeg bruker også å vente til keynotes blir lagt ut på apple.com, for så å få med meg nyhetene. Er det da stor sjanse for at telefonen blir utsolgt på apple.no sine sider før jeg får sett ferdig keynoten?

Noen som har erfaring fra tidligere lanseringer av iPhone?


Takker for alle svar.
medlem i 166 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav iBee » fre 07.09.2012 15:25

Følg med på ping live. Men vil du ha telefonen på dagen den kommer ut så er det beste å dra til en butikk som Eplehuset, Elkjøp eller Netcom å kjøpe den. Men da kan du bare kjøpe med abonnement.

Brukerens avatar
medlem i 151 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav suleman » fre 07.09.2012 15:38

husk at netcom/telenor/djuice/tele2 har skrudd opp brudgebyr, og netcom har ekstra leasing avgift 2400kr tillegg. Bedre å kjøpe direkte fra apple men ventetiden skal være ca 2 uker.
medlem i 164 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav hypotc » fre 07.09.2012 15:40

Ja, tenkte å bestille rett fra Apple. Har det vært vanlig at den har blitt utsolgt samme dag som den blir annonsert?

iBee: Liker å se selve keynoten, da dette er mer spennende! :)
medlem i 166 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav haack16 » fre 07.09.2012 17:41

suleman skrev:husk at netcom/telenor/djuice/tele2 har skrudd opp brudgebyr, og netcom har ekstra leasing avgift 2400kr tillegg. Bedre å kjøpe direkte fra apple men ventetiden skal være ca 2 uker.


Hva mener du med at NetCom har en ekstra leasing avgift på 2400kr?
medlem i 161 måneder
 

Leveringstid og antall iPhone 5?

Innleggav joakimulseth » fre 07.09.2012 21:12

Jeg skal kjøpe den nye iPhone, jeg vil ha uten bindingstid, og jeg vil ha den så fort som mulig etter lansering. Slik jeg har forstått det er da eneste mulighet å kjøpe fra apple.no, men hvordan har det vært ved tidligere med leveringstid og antall enheter på lager ved lansering?

Joakim Ulseth
http://www.joakimulseth.com
medlem i 169 måneder
 

Noen spørsmål om kjøp av iPhone 5

Innleggav Ariston » fre 07.09.2012 22:10

Hei.

Har planer om å kjøpe meg iPhone 5 når den kommer ut, og har noen spørsmål om dette.

1. Den beste/eneste plassen å kjøpe den ulåst er vel apple.no?
2. Hvordan fungerer dette med micro/mini-sim? Kan jeg kontakte, i dette tilfelle, Tele2 og få tilsendt et som passer nyeste iPhone i posten?
3. Blir den tilgjengelig for forhåndsbestilling samme dag den blir lansert (12. sept), eller tar det noen uker?

Takker for hjelp.
medlem i 187 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav Dinael » lør 08.09.2012 0:45

1. Man kan kjøpe iPhone ulåst på et par andre nettsteder også (type netonnet.no), men som oftest har Apple.no de rimeligste prisene og er mest pålitelig (uten at jeg har erfaring med at netonnet.no er upålitelig).

2. Såvidt jeg vet er det ikke enda kjent om det blir micro- eller nano-SIM. Men da tar du bare kontakt med operatøren din og de vil sende deg et. Om det blir nano-SIM er det vel avhengig av operatøren når det blir tilgjengelig.

3. Dette vil nok være avhengig av når lansering i Norge blir. Jeg mener å huske det som oftest har vært åpnet for forhåndsbestilling fra Apple.no en uke før den slippes.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav suleman » lør 08.09.2012 11:15

haack16 skrev:
suleman skrev:husk at netcom/telenor/djuice/tele2 har skrudd opp brudgebyr, og netcom har ekstra leasing avgift 2400kr tillegg. Bedre å kjøpe direkte fra apple men ventetiden skal være ca 2 uker.


Hva mener du med at NetCom har en ekstra leasing avgift på 2400kr?

Netcom har leasing avgift 2400kr(12 måneder binding) ekstra utenom vannlig brudgebyr.
La oss regne iphone 4s 16gb prisen med fastpris medium+ 1499kr+bruddgebyr
1500kr+leasing avgift for mobil 2400kr= 5399kr (netcom har innført leasing avgift)
medlem i 164 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav tc47 » søn 09.09.2012 1:13

Håper det blir mikro-SIM og ikke nano, lite lyst å stresse med å bytte ut SIM og alt igjen!
medlem i 189 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav emphezis » søn 09.09.2012 10:54

At det blir nano-SIM og ikke micro (som i dagens iPhone) er vel nesten sikkert som banken, så det er bare å bestille seg nano-SIM først som sist (når det tilbys).

Ellers er vel eneste måte å skaffe seg iPhone på lanseringsdagen å kjøpe den i butikk - da MED abonnement. Mange butikker opererer med ventelister (og mange gjør det uoffisielt). #1 på lista får telefon først. Det er bare å spørre...

Å bestille den på Apple Store er jo også en mulighet. Det hender jo at Apple sender ut telefonene slik at posten/DHL/whatever leverer den på døra på lanseringsdatoen - spesielt i andre land er det slik. Da må man ikke først bestille, og så vente 2 uker på levering. (Men dette kommer jo an på når Apple Store åpner for forhåndsbestilling.)

På Apple Store vil det aldri stå "utsolgt", det eneste som skjer er at leveringsdato flyttes frem i tid. Først står det "på lager", så blir det "sendes om" eks. 1 dag, så blir det 1 uke, 2 uker, 1 måned osv.
medlem i 163 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav freddjoh » søn 09.09.2012 11:39

Når 4S ble lansert bestilte jeg samme dagen som forhåndsbestilling var mulig, og trodde da at jeg ville få den på dagen den var tilgjengelig. Dengang ei! Etter at den ble tilgjengelig for salg viste det seg at det kom til å ta 2-3 uker før jeg fikk den, og da avbestilte jeg. Synes det er tragisk å forhåndsbestille og så allikevel måtte vente flere uker på at den skal komme.

Gikk ned på Elkjøp og spurte om han hadde fått inn noen og det hadde han. Samme dagen den skulle komme. Så butikkene er dessverre prioritert før oss kundene.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav iBee » man 10.09.2012 7:34

@suleman
Så man må betale 3900kr i bruddgebyr?! Det er ganske mye etter å kjøpt telefonen for 1499,- og kanskje betalt i 2-3 månder.

Brukerens avatar
medlem i 151 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav suleman » man 10.09.2012 8:30

djuice/telenor komplett m hadde bruddgebyr 2400kr, men nå har blitt 3600kr, har fått bekreftelse fra kundeservice. Ny iphone 5 ved brudd avtale prisen blir ca 6000kr(16gb versjon)
medlem i 164 måneder
 

Re: Sikre seg iPhone 5 ved launch

Innleggav Ariston » man 10.09.2012 20:01

Hva er bruddgebyr?
medlem i 187 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot], thismeanswar