Import av iPhone

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Import av iPhone

Innleggav Sindresh » tir 19.02.2008 8:33

Hei,

Jeg har lenge siklet etter iPhone'en nå, særlig etter at en kamerat av meg hadde med en tilbake fra USA før jul! Jeg tenkte først å bare kjøpe en ferdig unlocked fra finn eller brukt1, før jeg fikk øynene opp for eBay (Utrolig, ikke sant?). Så kom jeg på noe nytt - hvorfor ikke gjøre det i litt større skala, reise til USA selv og importere 20-30 stk gjennom jobben, (jobber for et selskap som selger peilesystemer og sonarer til offshorenæringen) og selge dem her i Norge for en liten profitt i tillegg. Dette kunne jo faktisk finansiert en helgetur til f.eks. New York! Kom på muligheten for dette da jeg faktisk sjekket prisen på iPhone på de amerikanske nettstedene og skjønte hvor stor fortjeneste de som selger iPhones i Norge faktisk har på dette. Med dette i tankene har jeg et par spørsmål jeg gjerne skulle hatt besvart;

- Har det noe å si hvilken software-versjon som er installert på telefonene, med tanke på unlocking for bruk i Norge osv?
- Hvilken er den beste måten å unlocke telefonene på? (Tenker da på software kontra sim cracks).
- Vil jeg faktisk få lov til å tusle inn i en hvilken som helst Apple Store i statene og kjøpe et så stort kvanta?
- Hvilke utgifter, med unntakt av moms og frakt, må jeg påberegne for å få dem klare for salg i Norge?
- Er det evt. noe mer jeg må ha i tankene før jeg iverksetter dette prosjektet?

På forhånd, takk for alle svar :-)
medlem i 226 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav Macbjarne » tir 19.02.2008 8:45

Enkelt å kjøpe, ja, men kun på Applestore og ikke så mange du vil. Det er vel begrensninger på to eller fem pr person. Husker ikke. Du må i så fall alliere deg med noen venner som kan kjøpe for deg i tillegg.
Å unlocke tlf er nå blitt så enkelt at det er latterlig. Kun software.
medlem i 222 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav MrCrox » tir 19.02.2008 8:46

- alle versjoner kan låses opp nå
- ziphone (søk i forumet)
- du kan kjøpe maks to stk, må betale med bankkort
- ingen.
- mva og toll kan bli en stor utgift.
medlem i 238 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav tunamgu » tir 19.02.2008 9:03

tror du drømmer litt hvis du tenker å kjøpe 30stk iphone fra apple store.du må vel ta med deg over 10 personer for å komme opp i det antallet,så flybilletten svir.

Jeg importerer og selger privat og kan si at det ikker så bra profit som du tror.jeg må gjennom et ledd og det koster.i tillegg kommer moms og fraktkostnader.

Driver med dette fordi jeg synes det er gøy med kjøp og salg,det er min hobby.pluss at folk i norge kan få billig iphone,ikke en som koster mndslønn til fattig student.
Sist endret av tunamgu den tir 19.02.2008 9:23, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav TheRealChristoffer » tir 19.02.2008 9:17

bra du gidder å gjøre slikt tunamgu Det hjelper mange som vil ha iphone som ike orker den prosessen:) tenkte å kjøpe av deg til sommern:)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav Sindresh » tir 19.02.2008 9:26

Takker for raske svar!

Jeg har regnet litt på det nå, og medregnet frakt, toll og moms på toppen så skulle jeg klare en avanse på henholdsvis 544,- (8GB) og 848,- (16GB) hvis jeg legger meg på de prisene jeg ser de billigste ligger ute til salgs for nå, henholdsvis 3500,- (8GB )og 4500,- (16GB). Jeg skjønner at det er en omstendelig prosess, men jeg tenker at det kunne vært morsomt og lærerikt å prøve =P
medlem i 226 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav tunamgu » tir 19.02.2008 9:40

Velkommen i klubben(hvis du starter opp).

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav vivavegas » tor 06.03.2008 18:11

Da melder jeg meg også inn i klubben (he-he).

Har akkurat gjort mitt første kjøp og vurderer og satse litt stort hvis det viser seg mulig og tjene noen kroner.

Har i mange år holdt på med salg av diverse gjenstander på QXL og er 100% seriøs og forsøker og gi best mulig kundebehandling.

Så får vi se hvor mye det er og tjene på dette. Ser at det er mye diskusjon rundt moms på andre tråder og vurderer og gjøre det på den lovlige måten (dvs. betale full moms).
medlem i 193 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav mc2k » fre 14.03.2008 9:50

tunamgu skrev:tror du drømmer litt hvis du tenker å kjøpe 30stk iphone fra apple store.du må vel ta med deg over 10 personer for å komme opp i det antallet,så flybilletten svir.

Jeg importerer og selger privat og kan si at det ikker så bra profit som du tror.jeg må gjennom et ledd og det koster.i tillegg kommer moms og fraktkostnader.

Driver med dette fordi jeg synes det er gøy med kjøp og salg,det er min hobby.pluss at folk i norge kan få billig iphone,ikke en som koster mndslønn til fattig student.



Hei
Jeg har planer om å importere en iphone fra statene. iphone er låst til en operatør har jeg forstått. Man betaler en pris feks 499 $ og får sendt den hjem til Norge. Jeg er tenkte å bruke Jetcarrier, med adresse i statene. Men når man tegner avtale for å kjøpe en telefon "over there", er det slik at man samtidig må signere på en avtale om bruk og mnd-faktura samtidig?. Er klar over at jeg må låse opp telefonen til bruk i Norge, regner heller ikke med at det er stor sannsynlighet for krav fra statene fra teleleverandøre på mnd avgift, men hvordan fungerer dette egentlig?
Hva gjør jeg for å handle en telefon med abo i statene?
Er det bare å betale med Norsk Visa, og få telefonen sendt over hit?
medlem i 193 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav Zionxxx » fre 14.03.2008 10:45

2 iphone's per person...

eller skaff deg 10 visa kort...^^

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav oyoy » fre 14.03.2008 11:08

Den 18. februar kjøpte jeg 5 iPhones i en Apple-shop i Florida. Det var maks man kunne kjøpe pr. person da.
Vet ikke om Zionxxx har ny info på dette, kanskje snakker han om AT&T-butikker, eller kansje han bare synser? Men han virker jo så skråsikkert, så kanskje han kunne spesifisere hvor denne begrensningen gjelder, ellers så kan han rett og slett slutte å kommentere ting han ikke vet.
-Jeg har ihvertfall kvittering om noen måtte lure.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav KnethJensen » fre 14.03.2008 12:16

på applestore (usa) så virker det som om det går smertefritt å betille flere enn 2 iphones?!
Correct me if im wrong..

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav KriSkj » fre 14.03.2008 14:26

Ja, når jeg var i NY og skulle kjøpe iPhones fikk jeg spørsmålet om "how many do you need?" når jeg spurte om de hadde på lager!!

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav Kizza90 » fre 14.03.2008 14:37

Hvorfor snakker alle egentlig om å importere fra USA? kan man ikke like så greit importere fra England? Eller må du tegne abbenoment der? Det lønner seg jo nesten å ta båten over for oss som bor i Stavanger.

Noen erfaringer?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Import av iPhone

Innleggav KriSkj » fre 14.03.2008 14:48

iPhone er dyrere i England...

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]