Zune

70% av Zune-eiere vil ha iPod/iPhone

Microsoft publiserte nylig sine tall for Zune og har solgt en million Zunes på litt under et år. Tallene har ikke vært så positive som Microsoft har ønsket, men i følge Microsoft ser de en positiv utvikling med sin "iPod-killer". En ny undersøkelse bør ikke gi Microsoft mye ro i sjelen. Hele 70% av Zune-eierene planlegger å kjøpe en iPod eller iPhone så raskt de kan.

iPoden knuser all motstand

Nye tall fra NDP viser at iPoden fortsatt knuser all motstand. I februar, som normalt er en dårlig måned for Apple, hadde Apples iPod en markedsandel på 72.3 prosent i USA. På andreplass var SanDisk med 9,7 prosent og på tredje lå Creative med 2.7 prosent.

CNN presenterer Zune...

I forbindelse med dagens lansering av Microsofts "iPod-killer" Zune, blir denne presentert på CNNs morgensending i USA. Det som i utgangspunktet skal være en presentasjon av Zune, ender fort med dårlig kritikk , før et av nyhetsankerne henleder oppmerksomheten mot sin nye iPod Shuffle.
Her er litt av det som blir sagt mot slutten av innslaget ;

Soledad ( det kvinnelige ankeret, blir fort lei av Zune og spør ; "May I show you my new iPod shuffle?"
• Sorkin ( fra NYTimes) sier ; "Now that's the thing, that's the thing... that's a lot sexier than this, right?"
• Soledad viser frem iPod Shufflen sin og forteller begeistret ; "Hello? Hello? Look at this it weighs nothing, it literally is the size of a matchbook and weighs that. So, why would I buy that, heavy..."

Fem Zune-reklamer

Microsofts lansering av deres mye omtalte Zune MP3-spiller som skal konkurrere med Apples iPod er rett rundt hjørnet. I den anledningen har det dukket opp noen reklamefilmer som skal brukes i Microsofts lansering av denne MP3-spilleren. Ikke overraskende prøver Microsoft alt de kan for å presentere Zune som en hipp og kul MP3-spiller og dermed et alternativ til Apple som har "monopol" på hipp og kul-faktoren i MP3-verden.

Er det bare oss eller er reklamene like kjedelige som Zune selv?

Microsoft med vulgært produktnavn?

Ifølge idg.se lager Microsofts enda ikke lanserte "iPod-killer" Zune nå bråk i blant den jødiske befolkning.
Ordet zune (uttales "zi-yun") har nemlig en helt annen betydning enn det Microsoft tenkte seg da de valgte produktnavnet.

Jeg kan forstå reaksjonen fra den jødiske verden. Ordet har en slangkarakter og forbindes med samleie for samleiets del. Dette er stikk i strid med den jødiske tankegangen om at samleiet kun er til for forplantninges del. Ordet leder snarere tankene til en pornoside enn et seriøst dataselskap
Dette sier Nava Bergman som underviser i hebraisk ved Universitetet i Gøteborg.