3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav jue » tor 18.06.2009 12:02

Hei hei alle sammen

I går kveld installerte jeg OS 3.0 på iPhonen min (edge). Den var nesten full ladert. I dag morges, fant jeg min iPhone helt død, batteriet var helt tomt. Har dere også problemer med dårligere baetteri siden 3.0?

En annen ting er at iPhone er skikkelig varm (mye mer enn vannlig) når i bruk, siden 3.0, og deres?

jeg begynner å lure om 1. gen iPhone er en bra kombinasjon med 3.0...(det blir kanskje en god grunn til å bytte til 3G S i løpe av sommeren :bitchin: )

Takk på forhånd
Ha en fin dag,

Julie
medlem i 186 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav Dal-z » tor 18.06.2009 12:20

Jeg har 3G iPhone og oppgraderte også til OS3 i gårkveld... ladet telefonen fullt i natt og etter noen timer på jobb der telefonen hovedsaklig har lagt på kontorpulten så var den glovarm og batteriet flatt...

det ordnet seg imidlertidig når jeg skrudde den av en liten stund, satte den på igjen og ladet den opp igjen. alt er ved det gamle igjen... en liten stund, nå etter noen timer så er telefonen veldig varm igjen.

Men hvorfor det skjedde vet jeg ikke, noen som vet noe?
Sist endret av Dal-z den tor 18.06.2009 12:42, endret 1 gang
medlem i 193 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav kenz89 » tor 18.06.2009 12:34

Har 1.gen iPhone, og byttet til 3.0 igår rundt kl. 21.00, har sett video'er på youtube, tukla her og der og utforsket det meste, hørt på radio og musikk 2-3 timer, og batteriet er mer enn halvt-fult! Merker virkelig forbredelse på batteritiden. Noen som vet hva grunnen er? Har jo ikke byttet batteri eller noen maskinvare, skal en oppdatering av programvare ha så mye å si?
medlem i 187 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav nubbiz » tor 18.06.2009 12:38

Merker dårligere batteri på min 1.gen. Men merker ikke noe til varmen.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav christian1986 » tor 18.06.2009 12:38

kenz89 skrev:Har 1.gen iPhone, og byttet til 3.0 igår rundt kl. 21.00, har sett video'er på youtube, tukla her og der og utforsket det meste, hørt på radio og musikk 2-3 timer, og batteriet er mer enn halvt-fult! Merker virkelig forbredelse på batteritiden. Noen som vet hva grunnen er? Har jo ikke byttet batteri eller noen maskinvare, skal en oppdatering av programvare ha så mye å si?

Har du den med AT&T, eller er den opplåst? I så fall, hvordan har du fått til det?
medlem i 210 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav kenz89 » tor 18.06.2009 12:45

Har opplåst fra 2.0.2, oppdaterte via iTunes, mens den fortsatt forble opplåst.
Hvilken har du?
medlem i 187 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav christian1986 » tor 18.06.2009 12:49

Har 2.2.1 opplåst, men vet ikke om jeg tørr ta sjansen på 3.0 igjen...
medlem i 210 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav geircito » tor 18.06.2009 12:51

§2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu
Siteringsfunksjonen skal bare brukes dersom det er helt nødvendig å gjenta det en annen bruker har skrevet, for at innlegget skal forstås riktig. Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden. Man bør redigere sitatet slik at bare det man svarer direkte på vises, og man bår unngå å sitere bilder, slik at bildet vises flere ganger i tråden.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav kenz89 » tor 18.06.2009 12:54

Beklager geircito

christian1986: Angrer ikke på at jeg gikk til 3.0, men kunne ventet til jailbreak'en kom, siden jeg bruker cydia og installer hele tiden, og fant ut at MMS ikke fungerer på 1.gen, de har fjernet det fra firmwaren, så blir tilbake til SwirlyMMS da.
medlem i 187 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav christian1986 » tor 18.06.2009 12:56

Nei, vil jo egentlig over. Spørsmålet nå er jo jeg gidder å bruke så mye mer tid som det vil ta å nedgradere til 2.0.2, unlocke og så oppgradere.. Virker litt tungvindt ;)
medlem i 210 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav Takpapp » tor 18.06.2009 13:07

Jeg opplever også dårligere batteritid (iphone 3G), men telefonen blir ikke varmt. Fulladet i går kveld, nå er den snart nede på 25% uten at jeg har brukt den mer enn tidligere.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav Lars-Christian » tor 18.06.2009 13:38

geircito skrev:
§2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu
Siteringsfunksjonen skal bare brukes dersom det er helt nødvendig å gjenta det en annen bruker har skrevet, for at innlegget skal forstås riktig. Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden. Man bør redigere sitatet slik at bare det man svarer direkte på vises, og man bår unngå å sitere bilder, slik at bildet vises flere ganger i tråden.


Tredje tråden jeg ser du dedikerer en hel post til å sitere denne paragrafen fra reglene. Hva med å ta det på privaten med "synderne"? Bare et forslag i og med at du skaper mer irritasjon ved å drive å poste denne paragrafen fra reglene om og om igjen, enn noe som helst "misbruk" av siteringsfunksjonen faktisk gjør.

Ellers tilbake til trådens tema, så har jeg ikke merket noen store forskjeller i batterikapasitet på 3G etter oppgradering, om noe kanskje litt bedre. Ingen varmeutvikling utover det som er normalt.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav ruud » tor 18.06.2009 19:33

Jeg har en opplåst (pwnageTool) 1. gen iPhone -> Version 2.2.1 (5H11) Mdeell MA712LL. Kan jeg oppdatere til OS3.0 på vanlig måte i iTunes uten at den låser seg? (jeg trenger ikke cydia og installer) ????

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav superswede » tor 18.06.2009 20:22

Jag merket forskjell på batteri etter oppgradering til 3.0.
Har oxå opplevd lignende problemer før etter oppgraderinger.
Ifm med 3.0 er det to ting som er vert å sjekke (som regel er det #2 som er "problemet" vilket jeg mener har vart en bug under hele 2.x fw og tydligen og ifm 3.x).

#1: FW 3.0 stødjer "Find My Iphone" men den krever at Push er aktivert på tlf.
=> Hvis man har push aktivert OG samtidig har innställt ett eller annet push-kompatibelt e-post konto at den skall hente noe så vil de ha tydlig innvirken på batteriet.
=> Hvis du ikke hade push aktivert før oppgradering til 3.0 men har det nå så kan det vara vert å slå det av ett døgn eller to for å se om det har innvirken.

#2: Hvis man oppgraderer fra en firmware til en annen og deretter velger å RESTORE backup av telefon kan dette lede till at nettverksinstillinger "henger seg opp".
=> Vanligvis deaktiveres datanettverk (enten over Edge, 3G eller WLAN) når tlf går i stand-by. Når dette "henger seg opp" så skjer ikke det, dvs datanettverket forblir aktivt og i stand-by og trekker en god del strøm.
=> Prøv å kjør "Reset network settings" under Instillinger ett eller annet sted (dette vil desverre lede til at du må skrive in alle WEP, WPA keys etc når du skal anslutte til WLAN igjen, men men...

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: 3.0 : dårlig batteri og glovarm 1. gen iPhone

Innleggav Anders » tor 18.06.2009 20:24

Hvis det Ruud sier stemmer, oppdaterer jeg med en gang. Kan jo gjøre det på nytt for og få installer og cydia.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]