iPod Photo og Koss porta pro - se her!

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod Photo og Koss porta pro - se her!

Innleggav Åge » søn 20.03.2005 12:56

Har nettopp fått min ny ipod hoto 30gb, og bruker sef porta pro. Men ipod'en pauses noen ganger når jeg såvidt rører på jacken.. Dette skjer ikke når jeg bruker Apple pluggene.. Har prøvd flere porta pro.. Har andre det samme
problemet eller er min jack inngang veldig sensitiv...?

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder

Innleggav hansi » søn 20.03.2005 13:02

jeg synes porta-pro'ene generellt er av dårlig kvalitet.
mine falt fra hverandre etter et par uker. kjøp deg et par fra sony.
mdr-500 eller -700 (tror jeg de heter) jeg har -500 selv, de funker glimrende på min 3g ipod

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder

Innleggav satyr » søn 20.03.2005 13:11

Jeg har ikke merket noen problemer med min iPod 60gb og porta pro.
Det må vel kanskje legges til at utstyret er helt nytt, men jeg har ikke merket noe så langt.

-bjørn
medlem i 238 måneder

Innleggav Åge » søn 20.03.2005 16:22

Problemet er at jeg merket det første dag. Er strålende fornøyd med porta pro, og har en anelse at det er jack inngangen på ipoden det er noe galt med

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder

Innleggav Åsmund » søn 20.03.2005 17:00

En annen mulighet kan være statisk elektrisitet.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 254 måneder

Innleggav Åge » søn 20.03.2005 17:09

Men det er vel ikke det hver dag? testa den på vei til jobb en dag,, da datt den ut flere ganger.. Samme skjedde dagene etterpå.. Så testa jeg i går kveld med svigers sine porta pro og når jeg rørte litt på de så pauset den da og....

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder

Innleggav Cybbe » søn 20.03.2005 18:20

Har brukt PortaPro til iPod 20gb Clickwheel (nyeste) uten noen sånne problemer.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder

Innleggav panybs » søn 20.03.2005 18:43

samme her jeg har også brukt sporta og portapro med ipod uten problemer..
medlem i 236 måneder

Innleggav Jon » søn 20.03.2005 18:52

bruker ipod 20gb (4g) og porta pro uten problemer. Ipoden pauser hvis jeg er uheldig og drar ut jack-plugen, men det er jo bare bra syns jeg. Jeg må altså dra den så langt ut at den mister kontakten, det høres ut som at din er mer sensitiv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder

Innleggav dark » søn 20.03.2005 18:59

Porta pro må vel være de beste headphonesa som ikke er sånne stoooore! HElt fantastisk lyd, og de er behagelige. Det eneste er at jeg tror jeg har fått no dritt i de så noe ligger å skurrer:s

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder

Innleggav jossi » søn 20.03.2005 19:17

Jeg har samme problem som deg perat. Jeg har en iPod 4G 20GB og sportapro headset, bare jeg såvidt er borti kabele skrur iPoden seg på pause. Utrolig irriterende når en har den i lommen og den står på hold, så skrur den seg på pause og jeg er nødt til å ta den opp av lommen, ta av hold og trykke på play igjen, iallefall når dette kan skje opptil 4-5ganger på en time. Jeg skal teste noen andre headset i påskeferien for å prøve å lokalisere problemet (om det er iPoden eller sportapro'ene). Headsettet som fulgte med iPoden funker fint, så ikke vet jeg.

Kanskje ikke så mange gode tips i dette innlegget, men nå vet du iallefall at det ikke bare gjelder deg :wink:

~Jostein
medlem i 246 måneder

Innleggav ch_knapp » søn 20.03.2005 22:15

Gå til de som solgte deg iPod'en og få en ny.

mine portapro fikk jeg litt støy med i begynnelsen fordi enden av 'jacken' kommer i kontakt med metallet på ipoden og derfor leder hardisklyden. men den kan ikke på noen måte "sende signaler" til ipoden, noe tuller her enten helt på random, eller kortsluttes pga feil inni ipoden som gjør at noe ledes ut til metaldekselet og kommer i kontakt med koss'n.

uansett des problem, ikke ditt

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder

Innleggav Åge » man 21.03.2005 13:50

Da har jeg snakket med både Applecare og applestore.. gadd ikke sende den på reparasjon, så TNT kommer å henter den. Får tilbake hele summen og bestiller en ny på nettet idag.. Litt kjedelig, men..
Til jossi:
problemet ligger nok i ipod'en.. jeg har testa 2 porta pro og det var samme problemet. Vurderte å klippe av apple jack'en og sette den på kossene, men.. tar heller en ny en.. Trenger den ikke så veldig i påsken!

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder

Innleggav jossi » ons 23.03.2005 18:29

Perat: Brukte du angrefristen når du sendte inn din iPod, eller gikk det på applecare/reklamasjon?

Har ikke hatt min iPod i så mange mnd. og applecares 1års garanti gjelder vel for iPod også?

-Jostein
medlem i 246 måneder

Innleggav macrules » ons 23.03.2005 18:50

Har selv MDR-V700 fra Sony. Anbefales på det sterkeste!

Brukerens avatar
medlem i 254 måneder

Neste

Returner til iPod

Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]