Spore iPhone - Tyverifelle

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Spore iPhone - Tyverifelle

Innleggav endreos » tir 03.04.2018 20:13

Heisann,
her kommer kanskje et litt spesielt spørsmål, muligens litt off topic også, men la gå.

Greia er at på jobben min har vi blitt utsatt for svært mange tyveri den siste tiden, og telefoner er tydeligvis hovedtingen de går etter. Pga en del detaljer rundt tyveriene er det innenfor rimelighetens grenser sikkert at en eller flere av de ansatte enten utfører tyveriene selv, eller informerer andre om hvor de skal finne tingene.

Derfor er jeg egentlig ute etter tips til hvordan jeg skal lokke kjeltringene i ei felle. Jeg har en gammel iPhone 5 liggende som er delvis ødelagt, og ikke lenger har noe verdi. Planen min er å kanskje "glemme" denne igjen på jobb eller noe, og forsiktig hinte til mistenkte om at det ligger en telefon igjen, for så å spore telefonen via finn min iphone (eller andre apper som kanskje er mer egnet?).

Så, er det mulig å gjøre slik at telefonen ikke kan bli skrudd av fra låst skjerm, ei heller settes på flymodus fra låst skjerm? Og ellers om noen har tips til apper eller andre programvarer som kan spore telefonen på en best mulig måte, og som gjør det vanskeligst mulig for tyven å blokkere sporingen, fr.eks ved å skru den av, sette på flymodus osv osv.

Håper noen har noen ideer eller tips som kan hjelpe meg. Er ganske lei av at telefoner forsvinner gjevnligt.


Kan legge til at pga arbeidsstedet ikke er lov å filme eller ha kameraovervåking, så det er utelukket.
medlem i 137 måneder
 

Re: Spore iPhone - Tyverifelle

Innleggav Molekyl » fre 06.04.2018 18:18

Det er nok dessverre umulig å hindre at en iPhone kan bli slått av fra lås-skjermen. Selv om du jailbreaket mobilen og skrudde av funksjonen for å skru mobilen av vil man fortsatt kunne holde hjem knappen + av knappen inne i 10 sekunder for så å slippe hjem knappen, ettersom denne funksjonen er lagt til dypt nede i systemet. Smarte tyver ville også lagt mobilen i et faraday bur, så det at mobilen ikke kan skrus av vill ikke garantere at den kan spores. Noe du kan prøve er å gjemme en liten tracker enhet mellom iPhonen og et iPhone cover, og kanskje tyven ikke merker det.

Brukerens avatar
medlem i 119 måneder
 

Re: Spore iPhone - Tyverifelle

Innleggav endreos » lør 07.04.2018 21:38

Ok, skjønner.
Takk for tipset, skal sjekke litt opp i det. Når det er sagt så tviler jeg på at tyvene er særlig intelligente, da en annen stjålet telefon var i bruk 1,5 time etter at den ble stjålet. Men siden den er skrudd av får jeg ikke sporet den noe mer enn det foreløpig.

Men, kom på noe her og nå; Hva med å skru opp telefonen og koble fra av/på knappen? Da vil den ikke være mulig å skru av før noen event skrur den opp og fikser knappen eller kobler ut batteriet?
medlem i 137 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]