Ny ladeport også dårlig.

Ny ladeport også dårlig.

Innleggav sverremac » lør 07.01.2017 23:09

Min iPhone 5 har fått ny ladeport, byttet hjemme. Men det er nesten like vanskelig å få kontakt mellom plugg og ladeport som før. Og ladeporten virker litt for romslig. Jeg må sette kontakten på skrå inn for å få kontakt. Har prøvd med nye ladekabler.

1. Jeg lurer på om delen er ukurant/dårlig, selv om det visstnok skulle være en original del. Den ble bestilt fra http://www.ipimp.no. Er det rett og slett leverandører man skal holde seg unna, og andre man bør velge, for å få gode deler? Skal også kjøpe glass til telefonen, og vil selvsagt ha skikkelig originalt glass, hvis skjermen følger med i glasset.

2. Eller kan det være andre årsaker til at den nye ladeporten fungerer dårlig? En tykk ledning fra ladeporten, som lignet jording, så ut som den var knekt på forrige port. Det var vanskelig å feste samme ledning fra den nye porten. En annen tynnere ledning også. Kan det være at det ikke er dårlig kontakt mellom plugg og port som er problemet, men heller noe mellom porten og resten av telefonen?

Altså spørsmålene mine gjelder:
1. Rett leverandør av deler?
2. Andre årsaker til at ladeporten ikke fungerer som den skal?


Glad for alle innspill! :)

Takk.

Sverremac :-)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Ny ladeport også dårlig.

Innleggav meridian1979 » lør 07.01.2017 23:36

Personlig har jeg problemer med å tro at ipimp selger originale deler, mulig de kan dekke seg under original kvalitet. Jeg har tidligere kjøpt ladeport til iPhone 6. Etter det fikk jeg kun mono i minijack utgangen. Har skrudd mye på iPhone, og det er jo en enkel sak å bytte ladeport. Jeg velger dog å kjøpe fra dem fordi jeg bor i nærheten og kan hente direkte i butikken. En annen fordel er at ved å kjøpe fra norsk forhandler gjelder forbrukerkjøpsloven.

Så over til ditt spørsmål nr 2; jeg ville forsøkt å kjøpe en ladeport fra eBay. Tipper det ikke koster særlig mer enn 30 kr inkl frakt.
medlem i 175 måneder
 

Re: Ny ladeport også dårlig.

Innleggav sverremac » søn 08.01.2017 0:02

Takk Meridian1979! :) Men altså hvem selger originale deler? Handler mest om skjerm.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Ny ladeport også dårlig.

Innleggav meridian1979 » søn 08.01.2017 1:19

Meg bekjent er det ingen som selger originale deler. Bare Apple har originale deler og de selger dem ikke.
medlem i 175 måneder
 

Re: Ny ladeport også dårlig.

Innleggav meridian1979 » søn 08.01.2017 1:23

Jeg glemte å nevne at jeg har kjøpt mange iPhone 5-skjermer fra en selger på eBay som heter anybestbuy. De har bra kvalitet til en god pris.

https://www.ebay.com/itm/191548146495
medlem i 175 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]