Jeg vil gjerne lufte ut en situasjon som hendte meg fredag for en uke siden ca. Jeg hadde lagt ut en annonse på finn.no om at jeg solgte en macbook pro retina fra 2014. En kar ved navn S***** ringte meg og ville så gjerne kjøpe denne maskinen i gave til sin kone på grunn av hennes bursdag. Han spurte meg om tilstanden til maskinen og jeg beskrev den slik som den var, i tillegg til at bilder av maskinen var publisert i annonsen.
Han var på reise i Bergen påsto han og kunne derfor ikke komme å hente den selv, han sa at han skulle overføre meg penger slik at jeg kunne gi den til en kamerat av han som skulle hente den hjemme hos meg. Han sendte meg en kvittering på at han hadde overført 8000 kr via Nordea hvor kvitteringen stammet fra. Alt så til å være riktig og det var derfor ingen grunn til bekymring.
Kameraten kom og hentet maskinen og derfor var handelen gjort. Siden dette var på en fredag regnet jeg med at beløpet ikke skulle komme før på mandag. Jeg ventet helt til mandag og har fortsatt pr idag ikke mottatt noe beløp for denne maskinen. Kjøperen har ikke tatt opp telefonen på mine oppringinger og har også blokket meg på telefonen. Jeg ringte med et annet nummer og da tok han den opp og besvarte meg før han la på igjen. Han har heller ikke besvart meg på epostene eller meldingene. Derfor har denne personen svindlet meg og jeg har anmeldt han til politiet.
I ettertid så sjekket jeg kontonummeret hvor pengene skulle være utbetalt fra via Nordea og de sa at den ikke stammet fra dem men fra DNB. Jeg ringte til DNB også og de sa at dette kontonummeret ikke er i bruk og finnes ikke hos dem. Med dette er det ikke vanskelig å bedømme at jeg har blitt utsatt for en svindel.
Dette er veldig hardt for en student å takle når man lever fra hånd til munn. Jeg legger ut denne meldingen for at dere andre ikke skal gå i denne fella. Hvis moderatorer ønsker å fjerne dette kan jeg selvfølgelig gjøre det, men jeg synes at denne mannen skal bli hengt ut på grunnlag av sine ubekvemme og uærlige holdning ovenfor andre.
Håper flest mulig får med seg denne meldingen før denne eventuelt blir slettet.