finn min iphone

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

finn min iphone

Innleggav natur37 » man 14.11.2016 20:29

Hei

Er det noen her inne som kan hjelpe meg litt. Jeg har en mistanke om at ei jeg kjenner overvåker meg med å bruke finn min iphone. finnes det noen måter jeg kan avsløre henne på, om hun virkelig gjør det da, jeg er jo ikke 100 % sikker. Jeg vet at jeg får melding på mailen min om en aktiverer lyd, men får jeg melding om noen logger seg på med apple-iden min fra en annen telefon? kan selvfølgelig bare bytte passord på apple idene min, men vil gjerne finne ut om hun virkelig driver å overvåker meg.
medlem i 88 måneder
 

Re: finn min iphone

Innleggav ronnyo » ons 16.11.2016 9:57

Di kan aktivere 2 faktor autentisering på din appleid. Da vil du få opp at noen forsøker å logge på din appleid fra en "ukjent enhet". Da får du opp stedet hvor det er (kan være litt misvisende hvis vedkommende bruker wifi) og du kan trykke på Allow / don't allow. Hvis du godkjenner så kan du angi om enheten, eventuelt browseren, skal være kjent så du slipper neste gang. Godkjenner du får du opp en kode som må tastes inn på enheten/browseren.

Se her:

https://support.apple.com/no-no/HT204915
medlem i 181 måneder
 

Re: finn min iphone

Innleggav natur37 » ons 16.11.2016 16:53

Takk for svar, men dette er vel mere ment for å unngå at noen logger seg på første gang? Hva om noen vet koden min, kan jeg klare å se om de er logget på og følger meg på finn min iphone? Jeg vet at hun jeg mistenker følger med på meg kan vite koden min, men jeg klarer ikke å finne ut når hun er pålogget og inne å følger meg. jeg vet det jo ikke 100 % at det er finn min iphone hun bruker, men det er nå dette jeg tror da. hun forteller plutselig at jeg her vært enkelte steder uten at hun egentlig hadde mulighet til å vite dette. ikke at det betyr noe, men litt irriterende at hun holder på slik, så tenkte å prøve å ta henne på fersken, men vet ikke hvordan jeg kan gjøre dette?
medlem i 88 måneder
 

Re: finn min iphone

Innleggav Macini » ons 16.11.2016 22:09

Har du mistanke om at noen har ditt passord for å logge på din konto, SKIFTER DU PASSORD for å hindre at det skjer igjen. Helst gjør du som beskrevet over, oppretter 2-faktor innlogging, hvis noen prøver å logge på din konto får du beskjed om det.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: finn min iphone

Innleggav bzzlink » fre 18.11.2016 17:40

Pass også på at du ikke har godkjent henne på "finn venner" ;)
medlem i 192 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron