Skiftet skjerm selv, Touch ID fungerer ikke

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Skiftet skjerm selv, Touch ID fungerer ikke

Innleggav MRGOOK » tir 11.10.2016 22:55

Jeg har da byttet skjerm på min iPhone 6, med en uoriginal replacement screen fra ifixit.com. Overførte home-knappen over fra den gamle. Touch ID fungerte da ikke, fikk bare feilmelding da jeg prøvde å aktivere Touch ID. Googlet meg frem til at Touch ID henger sammen med "logic board", og hele settet med kabel henger sammen. Byttet dermed baksiden av den nye skjermen med baksiden av den gamle med home-kabelen. Fikk feilmelding i starten, men etter å ha restoret i DFU-modus forsvant den. Dessverre reagerer den ikke på noen fingre når jeg skal sette opp Touch ID. Klarer ikke å google meg til hva som må til, har prøvd å koble fra og på kablene/kontaktene flere ganger nå uten hell.
Noen som har peiling på hva jeg må sjekke evt. overføre fra de gamle?
medlem i 215 måneder
 

Re: Skiftet skjerm selv, Touch ID fungerer ikke

Innleggav knudar » tor 13.10.2016 11:23

Du har helt sikkert ødelagt koblingen mellom kabelen som går under metalldekselet på skjermen og touch id-knappen. Hvis man er det minste hardhent når man løsner den, så går den i stykker. Denne kan kjøpes ny.
Link: http://www.nordicimport.com/index.php?m ... ts_id=6706

Dette er kontakten som i 9 av 10 tilfeller går i stykker (Loddinga)

https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/i ... MTB6A.huge
Se ned til venstre.

Mvh
Knudar

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Skiftet skjerm selv, Touch ID fungerer ikke

Innleggav MRGOOK » tir 18.10.2016 14:44

Takk for svar, skal prøve å skifte den :)
medlem i 215 måneder
 

Re: Skiftet skjerm selv, Touch ID fungerer ikke

Innleggav MRGOOK » ons 19.10.2016 21:07

Gikk dessverre ikke, samme feilen. Tror ikke en restore i DFU-modus vil hjelpe da det er vel en hardware-feil enn software..
medlem i 215 måneder
 

Re: Skiftet skjerm selv, Touch ID fungerer ikke

Innleggav knudar » ons 19.10.2016 23:22

Ja, da spørs det om du kanskje har vært uheldig med touchen/ledningsstumpen som sitter fast der eller kanskje kontakten på hovedkortet da. Jeg har skiftet endel skjermer, og uten unntak måttet skifte den kabelen som går mellom hovedkort og touchid hvis jeg har fått problemer med touch´en. :-/

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Skiftet skjerm selv, Touch ID fungerer ikke

Innleggav Vidar V » tor 27.10.2016 19:36

Hei.
jeg har også byttet skjerm på iPhone 6 og det gikk bra, bortsett fra at jeg ikke vet hvordan jeg skal få festet ledningene på kassen fra skjermen uten at de er i veien for hverandre.
Det kan være at jeg må skru løs platen til skjermen igjen og sjekke om ledningene ligger riktig. Noen som har tips om dette? Eller nettside som veileder kobling av ledninger? Vh, Vidar
medlem i 131 måneder
 



Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron