hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav nightking » ons 24.12.2014 17:10

Hei..

Jeg har noen spm rundt icloud bildeløsningen til apple som kom i ios 8..

Jeg har alltid lagt inn bildene mine i iphoto og vips har de kommet på iphone og ipaden min via icloud. Og etter jeg aktiverte icloud fotobibliotek på iphone så skjer ikke dette lenger! De ligger i icloud bildestrøm på iphoto men kommer ikke på iphone..

Mens bilder jeg tar på iphone kommer i iphoto! Hva gjør jeg feil? noe jeg ikke helt skjønner!
medlem i 188 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav Ducati » fre 26.12.2014 0:37

Har akkurat samme problemet som deg. Håper noen kan hjelpe :)
medlem i 172 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav nightking » fre 26.12.2014 2:04

Jeg er redd vi må leve med det frem til "bilder" appen kommer til mac. Alt rundt icloud bilde oppsette virker så halvferdig og dårlig. De kaller det vel også en beta..

Men hadde vært fint hvis noen har andre erfaringer? Syns apple gjør denne bildedelinga så vaskelig å låst så hele opplevelsen blir dårlig!
medlem i 188 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav Soft » fre 26.12.2014 11:41

Det fungerer klokkerent på PC -;)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav nightking » fre 26.12.2014 11:53

Veit ikke om jeg er helt enig i det. For foreldra mine har Windows og iphone. De får det heller ikke til å virke. De får ikke bildene opp i bildestrøm på pcn. Men de bruker iCloud.com så de overlever med det!
medlem i 188 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav Soft » fre 26.12.2014 17:27

du må laste ned iCloud kontroll panel på PC, unde innstillinger velge mappe for iCloud synk.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav nightking » fre 26.12.2014 17:37

HAr gjort det. Og det har fungert helt fint frem til ios 8.. Men uansett, det er ett annet problem. Spørsmålet her gjelder mac og iphoto :)
medlem i 188 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav Glenda77 » lør 27.12.2014 20:48

Hei! Jeg har samme problemet og er skikkelig irritert. Jeg var nylig på juleferie i utlandet og tok masse bilder med iPhonen. Bildene vises verken på iPad Air eller iPad mini, til tross for at bildedeling er slått på.

Jeg skjønner ikke at Apple klarer å komme med en ny oppdatering som er så dårlig.

Det var veldig greit før når man kunne synkronisere bilder i albumer via iPhoto.

Og selv om jeg har iCloud er innholdet på iPhone, iPad Mini og iPad Air ikke det samme. Om noen har en GOD forklaring på hvordan dette kan løses er jeg takknemlig!
medlem i 186 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav nightking » lør 27.12.2014 23:31

Det ser ut som du sliter med det samme som meg! Kjipt at Apple lanserer halvferdig produkt :(

Er det noen som har dette oppsettet og som fortsatt virker? Som evt kunne posta screenshot av innstillingene?
medlem i 188 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav Glenda77 » lør 27.12.2014 23:37

Latterlig å gå bort fra noe som fukna til noe som overhodet ikke fungerer... Er så forbanna nå at jeg vurderer å kjøpe Samsung neste gang :-!
medlem i 186 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav bskf » søn 28.12.2014 10:04

Hei samme problem her. Bilder tatt med iPhone dukker ikke opp på iPad lenger. Men bilder tatt med iPad dukker opp på iPhone. Virker som hverken bildestrømmen eller iCloud bildebibliotek laster opp fra iPhone lenger etter siste oppdatering. Har prøvd alt. De kunne heller ikke hjelpe med på Apple butikken. Det er jo en beta versjon av iCloud bildebibliotek sa de bare. Noen som kan hjelpe. Detter irriterer meg masse
medlem i 111 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav bskf » ons 31.12.2014 15:47

Hei igjen - glemte en ting - bildebibliotek og overføring av bilder fra iPhone- iPad - og motsatt fungerte utmerket lenge hos meg - helt til siste oppdatering kom, kan det ha noe med den å gjøre? - jeg var nok engang innom Apple butikken, og de er veldig hyggelige, men de skjønner det ikke helt selv - men vi slo av bildebibliotek - bildestrømmen, så satte vi bildestrømmen på aktiv igjen - både på iPhone og iPad. Da fungerte overføring av bilder mellom enhetene igjen. Men så snart jeg slo på bildebiblioteket igjen ble alt galt igjen. Og nå savner jeg billedmapper i tillegg, det virker som det er problemer med nedlasting og Opplasting til ICloud. Og når jeg logger med inn via Mac, er det vanskelig å få billedmappe/ billedappen til å fungere - får stadig feilmeldinger :-( - noen som vet noe????
medlem i 111 måneder
 

Synkronisere albumer via IOS enheter

Innleggav Glenda77 » lør 10.09.2016 18:21

Hei!
Jeg er fortsatt like frustrert over dette med bilder og synkronisering. I går ryddet jeg i bildene mine og la dem i albumer, men det hjelper lite. I f.eks albumet ferie 2016 på iPhone ligger det 100 bilder, i samme albumet på iPaden ligger det 20 bilder :-! Og det er ikke de samme albumene som vises på iPhone og iPad.

Jeg kjenner at jeg savner iPhoto noe sinnsykt... Er det noen som har tips? Jeg har god lagringsplass på alle enhetene, så det er ikke der problemet ligger. Skjønner ikke poenget med iCloud når det ikke fungerer.

Gode råd mottas med TAKK!
medlem i 186 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav wa393 » søn 11.09.2016 2:18

gå inn i innstillinger, og videre i icloud(prosessen må gjøre på samtlige enheter.
På mac: systemvalg også gå inn på icloud.

inn i Icloud: gå inn i bilder.
der må du selvfølgelig ha icloud biblioteket PÅ og icloud bilde deling PÅ. og
"Last opp til min bildestrøm" PÅ
på ipad/iphone er det alternativ å sette PÅ "optimaliser iphone/ipad lagring". gjør det, det sparer mye plass men likevel skal du få full tilgang til din icloud biblioteket.

ha wifi tilgang på alle enheter. etter det vent noen minutter. også sjekk. håper det skjer noe hokus pokus da ;)
medlem i 198 måneder
 

Re: hvorfor kommer ikke icloud bilder på iphone?

Innleggav Glenda77 » søn 11.09.2016 15:01

Har gjort det, men det er likevel ikke samsvar mellom albumene. På iphonen er det 133 bilder i samme album som det er 6 i på iPaden...
medlem i 186 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron