mac1 så godt som død?

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

mac1 så godt som død?

Innleggav Gutten i Røyken » ons 30.09.2015 9:14

Nå er det lenge siden jeg har besøkt mac1, og du verden så kjedelig nettsiden er. Forumet buldrer ikke slik den gjorde for en tid tilbake, litt vemodig må jeg si. Noen som vet antall besøkende på nettsiden?
medlem i 125 måneder
 

Re: mac1 så godt som død?

Innleggav Lars A. Gundersen » ons 30.09.2015 9:23

Var innom for føste gang i dag på mange måneder og ja det ser rimelig dødt ut. Sayonara.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: mac1 så godt som død?

Innleggav Macini » ons 30.09.2015 10:52

Tror nok mye av årsaken er at samme spørsmål dukker opp hele tiden fra nye brukere og de(vi) gamle brukere ikke gidder å svare lenger.
Jeg tror også det er for dårlig moderert med tanke på at for en tid tilbake var det 3 nesten identiske spørmål i samme oversikten "Siste fra forum".
Når det er lansering av nye epleprodukter dukker de samme spørsmålene opp på nytt.
Når kommer det?
Hva koster det?
Når kan det forhåndsbestilles?
Kan jeg kjøpe fra utlandet?
Hva er forskjellen på å kjøpe fra utlandet og her hjemme?
Det er INGEN her på forumet som kan svare på de fleste av disse spørsmålene, det blir bare masse synsing og gjettinger. Det er KUN Apple som kan svare, og som kjent går de IKKE ut med slik informasjon.
Det er mange slike tråder selv om de er gamle og de er like "gyldige" i dag som de var den gangen de ble opprettet.
Neste gang, SØK!

Ah! Det føltes godt å få ut dette!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: mac1 så godt som død?

Innleggav Epleguy » tor 31.03.2016 10:14

Merket det samme. Synd, siden det var mye aktivitet her før. Nyhetene blir heller ikke oppdatert særlig ofte. Hvorfor har det blitt slik? Skulle tro det var penger å hente for sted som mac1/ipod1 med Apple brukerbasen i Norge.
medlem i 113 måneder
 

Re: mac1 så godt som død?

Innleggav Fenalaar » man 30.05.2016 11:32

Det er vel det som skjer når et forum blir atomisert opp i så enormt mange forumkategorier som Mac1 har, samtidig som brukergrunnlaget ikke er allverdens stort.

Mac1 har i dag over 100 grupper og underforum, slik at det dukker opp en liten sak her og en liten sak der. Om en drifter mac, og skal følge med litt på maskinvare, så er det 12 grupper og regelmessig bla igjennom. Jobber en med grafisk og skal følge med litt, så er det fort 10-11 forum som kan være interessant. Når det blir for mye blaing og klikking, så daler interessen...

Johan-Kr
medlem i 207 måneder
 

Re: mac1 så godt som død?

Innleggav olahe97 » tir 14.06.2016 15:31

Jeg tror ikke det er det faktum at vi har underforum etc. Som er problemet, men heller at folk ikke bruker tid her. Jeg husker tilbake da den første iPhonen kom og dette forumet var fult av engasjerte folk. Jeg sjekker innom her engang i blant men det er så lite aktivitet at det ikke er verdt titten dessverre. For min del har jeg gått over til større forum som for eksempel forums.macrumors.com da det er mye mer folk her, og aktivitet. Vet ikke om det er flere av oss som har gjort dette? Skulle ønske det enda var mange folk med kompetanse som satt her inne og diskuterte siden det var et flott forum for en stund siden.. :-/ Skulle likt å sett ting som Ping komme tilbake :rolls eyes:
medlem i 180 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron