Opprette gruppe og sende gruppemelding

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Opprette gruppe og sende gruppemelding

Innleggav Morella » tir 29.03.2016 12:38

Har en iphone5 og en iphone6 med ios 9.3.

1. Hvordan får man opprettet kontaktgrupper? Under Kontakter kan jeg se evt allerede opprettet grupper, men det finnes ingen Legg til-knapp.

2. Hvis jeg i meldingsbildet legger manuelt inn flere mottakere (plukker fra kontaktlista), får alle mottakerne samme melding. Men når en mottaker svarer går svaret kun til meg og ikke til resten (alle mottakere har iphone).

Finner ikke noe løsning på Apple sine sider. Der står det bare at man må sjekke at valget Grupper er slått på under Innstillinger - Meldinger. Dette valget finnes verken på iphone5 eller iphone6-telefonene her.

Berit
medlem i 149 måneder
 

Re: Opprette gruppe og sende gruppemelding

Innleggav bzzlink » tir 29.03.2016 22:52

1. kontaktgrupper er forskjellige steder du har lagret kontakter. F.eks. hvis du legger til forskjellige mailservere, så vil hver mailtjeneste ha sin gruppe. iPhone støtter ikke distribusjonslister, annet enn om alle du sender til har imessage, se pnkt. 2

2. Når du legger til mottakere, så må alle mottakerene være blå. Det vil si at de har iphone, og slått på imessage. Med en gang du legger til en grønn venn, så vil meldingen gå som vanglig sms

Dersom alle mottakerene er blå, så vil svar fra hver av de, sees av alle.
medlem i 193 måneder
 

Re: Opprette gruppe og sende gruppemelding

Innleggav Morella » ons 30.03.2016 8:22

Takk for svar. Det samme jeg erfarte da jeg testet litt igår.
Tror man kan opprette distribusjonslister på icloud forresten.
medlem i 149 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]