Ny iphone 6s pluss

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Ny iphone 6s pluss

Innleggav monica1970 » man 14.03.2016 20:10

Har fått ny Iphone, siste modellen.
Sitt og vurderer å kjøpe Apple Watch. Hva er forskjell på vanlig watch og sport. Prisene er varierende fra 4300,- til 11.000. Hva er best av 38 eller 42mm ? Tenkte kjøp mellom 4300,- til 6000,- Batteritiden bra og mange timer uten ladning ? Vil vite erfaringer ved bruk av watch klokke før jeg kjøper.
medlem i 226 måneder
 

Re: Ny iphone 6s pluss

Innleggav jerry.c.bush » man 14.03.2016 20:46

Alle Apple Watch har samme funksjoner. Forskjell mellom Watch og Sport er hva de er laget av. Sport er laget av aluminium med ion-x glass, mens Watch er laget av rustfritt stål og har safir glass. 38 eller 42 kommer vel litt an på smaken, og kanskje hvor kraftig håndledd man har. En liten forskjell på de to modellene, altså 38 og 42 ser ut til å gå på batteritid. Jeg har 42 og bruker min i 2 dager før jeg trenger lade den, andre jeg kjenner som har 38 mm klarer ikke så lang tid før det må lades, mens de andre jeg kjenner som har 42 mm har samme erfaring som meg på brukstid. Men brukstiden KAN variere noe alt etter hvor mye man bruker klokke feks til tracking av trening/puls osv.
Selv har jeg Apple Watch med rem i brunt lær og 42 mm. Den er jeg meget fornøyd med.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Ny iphone 6s pluss

Innleggav Ttiger » tir 15.03.2016 13:45

Jeg bruker 38 versjonen er meget fornøyd med den, bruker min også i cirka 2 dager før lading. Artig å bruke spesielt hvis du trener/går/sykler å vil vite hvordan det går gått med puls osv..

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Ny iphone 6s pluss

Innleggav monica1970 » tir 15.03.2016 19:21

Her var det gode innlegg. Hva er ulempen med Apple Watch ? Skal tilbake på en butikk og se og studere den igjen. Er det noen av appene man kan deaktivere/ dvs ikke aktive ved bruk. Trolig går jeg for Watch. Noen som har testet mot trådløs ladning ? Mye fine remmer man kan bytte etter behov. Å koble den mot Iphone er vel ikke vanskelig. BT må jo være på for å koble den til mot iphonen. Bluetooth altså.
medlem i 226 måneder
 

Re: Ny iphone 6s pluss

Innleggav p206cc » ons 16.03.2016 6:54

Den lader jo trådløst.
Magnetkobling på baksiden.
Sammenkoblingen gjør du via "watch"-appen på iPhone, og det er enkelt å utføre.
Bestemmer selv hvilke apper man bruker og får varslinger fra.
medlem i 177 måneder
 

Re: Ny iphone 6s pluss

Innleggav Coswordo » ons 16.03.2016 8:07

Har hatt min Apple Watch siden august 2015.
Klokken er genial, siden jeg tok den på meg første gangen har den sittet på armen hver dag siden jeg fikk den.

Syntes treningsfunksjonen er veldig bra, aktivitetstrackingen er bra.

Jeg lader hver natt, men ikke nødvendig egentlig - kun at jeg ikke bruker klokken om natten, da kan den like gjerne ligge på laderen.

Hadde først 38mm Watch, den ble for liten og "feminin", byttet til 42mm watch senere.
medlem i 181 måneder
 

Re: Ny iphone 6s pluss

Innleggav monica1970 » tor 17.03.2016 6:54

Leste ang om klokka på et nettsted, trolig Dinside. Og jeg lurer om det stemmer som står der. De skriver litt om trege apper og hvordan klokka fungerer. Tror det er individuelt hvordan man bruker den til.
Skal igjen ta en titt og studere den. Kan man laste ned apper op klokka på linje som iphone ? Vært moro prøvd andre apper som ikke er standard.
medlem i 226 måneder
 

Re: Ny iphone 6s pluss

Innleggav meridian1979 » tor 17.03.2016 7:44

Man kan ikke laste ned egne apper til iWatch. De appene du har på iPhone som støtter iWatch, dukker opp på klokken. Ellers er jeg veldig fornøyd. Riktig som du sier at endel apper er trege, lagger eller ikke funker. Det har dog blitt bedre enn i begynnelsen. Jeg forventet egentlig at produktet kom til å være slik da jeg har hatt pebble i 3 år før iWatch. Men mitt hovedbruksområde er se hvem som ringer (evt svare en samtale de gangene begge hendene er opptatt) lese SMS, svare SMS, se hvor mye klokken er, aktivitetsmonitor og styre musikk. Har også ordnet det slik at jeg styrer terrassevarmeren med klokken om sommeren, kjekt da den ikke har på/av-bryter.
medlem i 176 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]