IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav kaik » søn 06.03.2016 21:03

Har en iPhone 4s men ønsker ikke nyere iOS enn nødvendig da jeg har forstått at den blir treg.
Kan man fortsatt innstallere iOS 7.1.2 på en iPhone 4s? Er kanskje iOS8 like rask på en 4s?
Har noen nedlastingslinker til IPSW filene.
medlem i 101 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav jerry.c.bush » søn 06.03.2016 21:52

Du kan se om du finner riktig versjon her: http://www.idownloadblog.com/download/

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav kaik » søn 06.03.2016 23:00

Takk Jerry,

Fant iPhone4,1_7.1.2_11D257_Restore.ipsw på linken du sendte så den skal være grei. Men vil telefonen fortsatt aktiveres etter å ha lagt inn versjon 7.1.2 eller har Apple stengt den muligheten?
Det ligger versjon 6 på den nå.
medlem i 101 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav jerry.c.bush » man 07.03.2016 8:15

Tror ikke det skal være noe problem.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav ronnyo » man 07.03.2016 11:21

Du kan ikke innstallere eldre iOS enn 9.2.1 gjennom iTunes på en 4s. Apple signerer ikke eldre iOS enn 9.2.1 nå. Man har som regel noen uker på seg til å gå tilbake til forrige versjon etter en ny release.
Mulig det finnes en mulighet gjennom noe jailbreak greier men ikke gjennom iTunes.
medlem i 181 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav kaik » man 07.03.2016 19:53

Det er det jeg var redd for. Jeg kan godt Jailbreake telefonen om det vil fungere? Kan noen bekrefte at det fungerer er det fint.

Går ut fta at versjon 9.x kjører helt elendig på en 4s?
Grunnen til at jeg må ha den opp på versjon 7 er at noen gamle apper ikke fungerer.
medlem i 101 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav jerry.c.bush » man 07.03.2016 21:58

Fungerer det ikke selv om du holder nede alt og velger hvor filen din ligger for installering på telefonen? Det var rart. Det skal ikke være noen sperre i iTunes på dette som jeg vet om.
Nå er det jo bare å prøve da, man får bare en feilmelding i så fall.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav ronnyo » tir 08.03.2016 9:18

Jo du kan velge hvilken .ipsw fil du ønsker med metoden du beskriver men da steget med "verifiserer programvare" eller noe liknende kommer i iTunes kommer, så stopper prosessen. Dette fordi versjonen du forsøker å innstallere ikke signeres.
Da må du som regel gjenopprette enheten etterpå siden enheten har blitt delvis wipet.
Forsøkte dette med en iPad 2 som hadde 8.1 og ønsket tilbake til 7.x.x.
medlem i 181 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav kaik » tir 08.03.2016 20:23

Så om jeg forstår deg rett er det ikke mulig å innstallere iOS 7.x på en iPhone4s lenger siden Apple ikke signerer? Kommer man rundt det med jailbreake? Telefonen er ikke jailbroken fra før.
medlem i 101 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav jerry.c.bush » tir 08.03.2016 20:39

ronnyo skrev:Jo du kan velge hvilken .ipsw fil du ønsker med metoden du beskriver men da steget med "verifiserer programvare" eller noe liknende kommer i iTunes kommer, så stopper prosessen. Dette fordi versjonen du forsøker å innstallere ikke signeres.
Da må du som regel gjenopprette enheten etterpå siden enheten har blitt delvis wipet.
Forsøkte dette med en iPad 2 som hadde 8.1 og ønsket tilbake til 7.x.x.


Du kan ikke gå tilbake etter at du har installert en høyere versjon, så om det er det du har forsøkt gjøre, så ser jeg hvorfor du har hatt problemer. Men om trådstarters telefon har iOS 6.x så skal det ikke være noe problem å installere iOS 7 på den.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav kaik » tir 08.03.2016 21:13

Hei Ronnyo,
Ja telefonen har original iOS 6.0 innstallert og jeg tenkte ikke gå høyere enn ver 7.1.2 da jeg har hørt at den vil bli veldig treg.
medlem i 101 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav ronnyo » ons 09.03.2016 9:29

Jeg mener fortsatt at det vil bli et problem å få det til siden Apple ikke signerer eldre iOS enn 9.2.1 nå. Om du har f.eks en iPhone 4 eller 3G som ikke kan kjøre 9xx, så vil Apple signere den siste versjonen som er tilgjengelig for enheten.

En liten google runde bekrefter langt på vei dette. Men om du prøver og det ikke går, så får du 9.2.1 da enheten settes i recovery mode.

For øvrig så kjører jeg 9.2.1 på en iPad2 og en iPad 3 og de fungerer ok. Bedre enn med ios8 versjoner.
medlem i 181 måneder
 

Re: IOS 7.1.2 Kan man fortsatt innstallere det på iPhone 4s?

Innleggav kaik » tor 10.03.2016 13:20

Takker for svar. Prøver og håper det går.
Er det ellers en mulighet å jailbreake for å unngå å gå til iOS9?
medlem i 101 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere