Touch id fungerer ikke

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Touch id fungerer ikke

Innleggav bebe12 » tor 18.02.2016 0:21

Hei.

Siden jeg fikk min 2 uker gamle Iphone 6 Plus, så har touch Id'en min sluttet og fungere noen ganger. Når jeg skal åpne telefonen med touch id, så responderer ikke touch id'en. Dvs at den ikke merker at jeg toucher med tommelen en gang. Eneste måten jeg da kan låse opp telefonen er ved bruk av kode. Så langt har jeg løst dette ved å restarte telefonen.

Noen som har erfart det samme? :-) Jeg har tenkt til og re-installere programvaren for og se om dette hjelper, men lurer også på om dette kan være et hardware problem? :-) Jeg har nyeste programvare installert (9.2.1).

Min forrige Iphone 6 Plus med samme (9.2.1) hadde ikke samme problem.
medlem i 181 måneder
 

Re: Touch id fungerer ikke

Innleggav hansk_e » tor 18.02.2016 5:59

Om du går inn på Touch ID innstillingene på telefonen din, og legger fingeren på sensoren.

Da vi du etterhvert (forhåpentligvis) se en av fingrene du har lagret under avtrykk få grå bakgrunn. Fortsett å gjøre dette ett par ganger.
Dette vil på ett sett å vis re-calibrere avtrykket.

Kan anbefale å gjøre denne prosessen regelmessig, med et par uker i mellom.
medlem i 146 måneder
 

Re: Touch id fungerer ikke

Innleggav User » tor 18.02.2016 14:01

Du nevner "toucher"
Du TRYKKER på hjemknappen? Hviler ikke bare fingeren på den?
Beklager om du allerede viste dette...

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Touch id fungerer ikke

Innleggav bebe12 » fre 19.02.2016 23:15

Jeg trykker på hjemknappen for å få lys i skjermen og holder så fingeren på 'toucheren'. Den har da flere ganger ikke reagert en gang at jeg holder fingeren på den :-/
medlem i 181 måneder
 

Re: Touch id fungerer ikke

Innleggav hansk_e » søn 21.02.2016 7:02

Som sagt, er ikke verre enn å re-kalibrere sensoren, og om det ikke virker, slette avtrykket og legge inn på nytt.

Apple påstår de har en adaptiv algoritme for å lære avtrykket ditt bedre over tid.
Men om du har en "fysisk" jobb hvor huden blir slitt, våt hud eller fuktig miljø, blir sensoren forvirret og uheldig vis må du legge om på nytt.

Ny teknologi. Har hørt sensoren er bedre på 6s enn 6? Iallfall raskere.
Men dette blir nok bedre og bedre
medlem i 146 måneder
 

Re: Touch id fungerer ikke

Innleggav Chruru » tor 25.02.2016 21:19

Pappa har samme problem med sin iPhone 5s med samme programvare (9.2.1).
Touch fungerer ikke, og den vil ikke legge til nytt fingeravtrykk, det kommer opp mislykket med en gang.

Skal sies at telefonen også slår seg av av seg selv, feks når alarmen på vekkerklokka ringer og han skal slå den av.

Tips? Andre med samme problem?
Telefonen er kjøpt ny i mars 2015.
medlem i 129 måneder
 

Re: Touch id fungerer ikke

Innleggav bebe12 » tir 01.03.2016 16:41

Det er et hardware problem. Jeg var inne hos apple idag i London og fikk bekreftet dette. Fikk tilbud om service eller ny telefon på stedet. Valgte derfor ny telefon med en gang og i løpet av 5 minutter så kunne jeg gå ut døra med splitter ny telefon :rolls eyes:

Nå har jeg fått 2 nye telefoner i løpet av 3 uker grunnet hardware problemer

Apple er topp på kundeservice!

De fortalte derimot også at Touch ID hardware problemene ikke er rettet til noen spesiell modell. Derfor kan det godt hende at det er samme feil i Iphone 5s'en. For å spare tid, kontaktet jeg Apple via en online chat på apple's hjemmesider. De fortalte så at jeg skulle kjøre en diagnostikk- og bruksdata test på telefonen (innstillinger-personvern-diagnostikk og bruk). Dette ble automatisk sendt til apple og hun kunne derfor se at det var et hardware problem.
medlem i 181 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]