Trøbbel med iOS

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Trøbbel med iOS

Innleggav caustic » man 18.01.2016 20:23

Hei. De siste dagene har min iPhone 6 Plus oppført seg rart. Den reagerer plutselig ikke når jeg trykker på både apper og tastatur, og trykker seg plutselig inn på apper av seg selv som jeg ikke har vært borti med fingeren. Det dukker også av og til opp hvite, skurrete striper på toppen av skjermen. Opplevde først problemet med iOS 9.2 og prøvde å oppdatere til 9.3 Beta i dag, men opplever samme problemet. Alle knappene fungerer fint og gjør det de skal når jeg trykker (eks. dobbelttrykk på hjem-knapp fører til app-bytter, som den skal).

Har noen her kjennskap til dette problemet?
medlem i 152 måneder
 

Re: Trøbbel med iOS

Innleggav ddybing » ons 27.01.2016 1:43

Hei!

Forsøk å gjenopprette tilbake til iOS 9.2 og ikke overfør noen data fra eventuell backup. Se om dette løser problemet ditt.

Dersom det ikke gjør det, er det mest sannsynlig en hardwarefeil, og da vil jeg råde deg til å ta enheten tilbake der du kjøpte den, for videre informasjon ang service og eventuell innsending av telefonen :-) Telefonen er innenfor garantien på to år, så det burde ikke være noe problem å få denne reparert eller byttet i en ny - men merk at denne gjerne må sendes inn.

Har opplevd dette problemet på flere iPhones og iPads, samt andre nettbrett. Disse må gjerne inn til reparasjon og front / touch - eventuelt hele produktet - blir da byttet.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Trøbbel med iOS

Innleggav caustic » man 29.02.2016 20:51

Takk for godt svar :).

Men nå har jeg altså fått svar fra verkstedet etter at jeg sendte mobilen på service for en uke siden. Og de sier at de ikke finner noe galt..

Har også prøvd å gjenopprette til fabrikkinnstillinger uten å overføre kjøp før jeg sendte mobilen på service, men det hjalp ikke.

Mobilen henger seg mest opp når det er kaldt ute, men det må da være mulig å bruke en telefon som ligger i et tykt Apple-silikondeksel ute i et par minutter, bare for å få opp bussbilletten på holdeplassen, uten at den henger seg opp vel?!

Hva skal jeg gjøre nå da? Kan jeg kontakte Apple? Har ingen Apple Care-plan, men kanskje de kjenner til problemet...
medlem i 152 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron