Apple Music samletråd

Diskuter iTunes for Mac

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Wavelength » lør 11.07.2015 10:47

Apple Music har til nå ikke imponert meg overhodet. Spotify er milevis foran.

Noe så simpelt som å klikke på artistnavnet for å ta deg til den artisten går ikke.
Forleden dag fikk jeg ikke syncet spillelistene fordi en sang ikke ga meg lov til det. iTunes sa ikke hvilken sang, eller hvorfor. Så da måtte jeg slette sang etter sang til jeg fant den rette. Det rare er at sangen er i en "Apple Music playlist", men jeg kan ikke legge den i egen playlist.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Mads7 » søn 12.07.2015 7:46

Helt enig. Blir nok Spotify som må lastes ned igjen for min del. Spotify har vært alt jeg har trengt, enkelt program og fine funksjoner. Prøvde meg på AM nå litt, i tilfelle de hadde noe enda mer genialt å vise frem. Noe de overhodet ikke har imponert meg med.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav GOK1 » tir 14.07.2015 18:01

Funnet ut at om en holder fingen over navnet på artist eksempelvis på et album, dukker en helt ny verden opp....av valg...på lignende artister.

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav lazor » tir 14.07.2015 22:02

Er den noen flere her som sliter med at spillelisten ikke blir oppdatert på telefonen slik de er på Mac`n/pc`n? Jeg får fint til å lage spille lister på AM på mac`n, men de kommer ikke opp på telefonen. Jeg får opp navnene på spillelistene, men musikken er ikke der.. Smålig irriterende..
medlem i 181 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Autoxave » ons 15.07.2015 23:51

Ja, det er noen bugs ute og går på AM, spes mtp spillelister, disse kommer nok raskt til å bli fiksa over de neste mnd. Det er tross alt første versjon. Jeg hadde Spotify sin første versjon, det var flere bugs der. Det som gjør AM så bra er deres spillelister og anbefalinger av ny musikk, milevis foran Spotify, Rdio og Wimp.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Wavelength » tor 16.07.2015 19:53

Synes det er stikk motsatt jeg. Det jeg liker så godt med Spotify er at jeg kan finne spillelister til venner og lister de hører på. Apple sine lister innholder sjelden låter jeg vil høre på. Spotify har også et API som gjør det å dele sanger til en lek. AM er lukket som bare Apple kan.

At Spotify ikke var "perfekt" da det kom er en dårlig unnskylding for AM, den tid AM burde ha lært av Spotify som faktisk har gjort dette i ganske mange år nå. Spotify måtte tross alt finne opp kruttet, det har ikke Apple måttet gjøre.

Jeg er en stor fan av Apple sine produkter, men det skal en del til før AM overgår Spotify i brukervennlighet. Ikke minst på desktop-versjonen. iTunes har jo ikke utviklet seg på 10 år.

Heldigvis er det fritt valg. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav André_Oslo » fre 17.07.2015 11:24

Hei,

Jeg sliter med det samme som lazor, nemlig at spillelister jeg lager i iTunes ikke dukker opp på telefonen. Er det slik det er tenkt å være, eller må man synkronisere med iTunes for å få over spillelistene?

André
medlem i 193 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Autoxave » fre 17.07.2015 14:29

Andre_Oslo: Prøv å logg deg ut/inn av Apple Music både på iOS og OSX. Hvis ikke det funker - prøv å toggle on/off på Icloud Music på iOS.

Wavelenght:
Jepp, iTunes på Mac er ikke bra, den har blitt for altomfattende.
Du må være flink til å merke sanger/album/spillesliter med "hjerte" eller anmerke at du ikke liker anbefalingene, over tid vil anbefalingene bli spot on :)
Spotify sine lister utarbeides av datamaskiner(algoritmer), såvidt jeg vet er Apple sine lister utarbeidet av mennesker. Bedre spennvidde i AM sine spillesliter, på Spotify mer ensformige.
Hyller det frie valg :)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav thomas_norge » lør 01.08.2015 17:22

Kan man spille Apple Music direkte på Apple TV, eller må man streame fra enten mobilen eller data?
medlem i 206 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Nikolay » man 03.08.2015 11:02

Apple TV kommer visst senere i år. Mest sannsynlig med nye enheter. Hvorvidt Apple til tvinge deg til å kjøpe den nye dingsen eller om det kommer en update til eldre Apple TV-er cointoss.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Jez » fre 07.08.2015 15:28

Jeg prøver å gi Music et forsøk, men jeg synes det er kronglete, til tider frustrerende..
Spotify er raskt og enkelt. Man kan dra artistene direkte til en spillelist og det er en oversikt. finner ikke samme løsningen i Music.
Har heller ikke fått til å synce sanger på tvers av enheter. i spoitfy er sangene, spillelistene, på alle enheter og oppdateres øyeblikkelig.
Søkefunksjonen i Music er betydelige dårligere enn på Spotify, hvor artisten(e) dukker opp selvom du feilstaver, i Music må du skrive rett hver gang..

Tenkte det var lettest å skrive her enn å starte en egen tråd, hvis noen vil "vise meg veien med Music" med en pm er jeg takknemlig for det.

Jeg har virkelig lyst å like Music, men synes det er konglete. Forsetter det sånn ser jeg heller mot å skifte tilbake til Spotify, som føles mer intutivt enn Music, og at det er enkelt å bruke/rett ut av boksen skal være Apples greie 8-)
medlem i 159 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav sesamfrans » tor 20.08.2015 18:11

Hei,

Etter nesten å ha slengt iPhonen i veggen, har jeg etter mye om og men og på et eller annet mirakuløst vis klart å synkronisere musikken fra iTunes til iPhone via Apple Music. Aner ikke hvordan jeg klarte det, men jeg har slitt med mye av det samme som blir beskrevet tidligere i tråden. Jeg tror løsningen var å skru av og på "iCloud-musikkbibliotek" (selv om jeg prøvde dette tidligere også uten hell).

Men:
1) Hvorfor blir ikke låtene værende på iPhone i frakoblet modus/flymodus, selv om jeg har gjort de tilgjengelige i frakoblet modus? Så lenge jeg er på nett går det fint, men så fort jeg skrur av WiFi eller setter iPhone i flymodus, så forsvinner låtene fra Apple Music fra spillelistene.

2) Hvorfor har iTunes laget duplikater av noen av spillelistene mine?

3) Hvorfor havner all kjøpt musikk (Purchased Music) fullstendig hulter til bulter på iPhone når de er sortert etter når jeg kjøpte dem i iTunes?

For meg er det fullstendig "Joker Nord".

Setter stor pris på veiledning.
medlem i 158 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav lagard » søn 20.09.2015 18:06

Et spørsmål ang familie abonnementet. Hva gjelder som en enhet? Kun iPhone og iPad. Eller alle itunes innlogginger også?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Autoxave » lør 10.10.2015 13:16

Tror det går på brukernavn, eller Apple ID.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Jez » man 12.10.2015 15:13

noe nytt om når music kommer til Android?
medlem i 159 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron