Match fyller opp telefonen

Diskuter iTunes for Mac

Match fyller opp telefonen

Innleggav hansk_e » tor 15.01.2015 20:14

Jeg har brukt to uker på endelig å få match til å vike på Macen.

Jeg har endret tusenvis av sanger til voice memo, og har klart å få matchet 25.000 sanger. Måtte ta 1000 pr gang.... Men iallefall på Macen så virker det.
Jeg har også kopiert tilbake alle sangene som har blitt matchet fra iTunes for å få dem i bedre kvalitet

Jeg har to iPhoner. En 6 med 120 GB, og og 5c med 8 GB. Begge med iOS 8.1.2

Fra før hadde jeg ca 40 GB med musikk på iPhone 6, men når jeg skrur på match fyller den opp telefonen. Jeg har nå 63 GB med audio..... og 40 GB under other. Så nå får jeg melding om at telefonen er full, og jeg får ikke kopier over filmer, og annet.

Også 5c blir fyllt opp. Denne hadde ikke noe musikk fra før, før jeg skrudde på match. Her får jeg 2.2 GB med other.
Begge telefonene er satt opp med ikke å synce voice memo.

Hva gjør jeg feil her? Trodde hele vitsen med match var å ha musikk i skyen, ikke fylle telefonene til randen.

En annen ting, play count blir ikke oppdatert. Hverken fra noen av telefonene, eller om jeg spiller musikk fra Apple TV.

Jeg er mye på reise, uten nettverk, så jeg trenger å ha musikk lokalt på telefonen. Dette begynner å bli frustrerende. Jeg har restored telefonen to ganger for å bli kvitt other
medlem i 146 måneder
 

Re: Match fyller opp telefonen

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 16.01.2015 2:01

Om du må ha musikk på telefonen, hvorfor ikke ha et abonnement på Spotify og bruke offline spillelister?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Match fyller opp telefonen

Innleggav hansk_e » lør 17.01.2015 0:55

Greit nok at jeg kan bruke spotify, men nå har det seg nå at jeg har et ganske stort iTunes bibliotek.

Men kan ikke fatte at det skal være så vanskelig å bruke iTunes Match.

Prøvde å skru av Match, synke telefonen på nytt, med valg ingen musikk.
Nå har Other blitt til 90 GB. Blir vel en tredje restore...
medlem i 146 måneder
 

Re: Match fyller opp telefonen

Innleggav Chiang Mai 1963 » lør 17.01.2015 14:31

Jeg bruker Match, men jeg legger musikk til telefonen manuelt. Høres ut som om du bruker autofyll?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Match fyller opp telefonen

Innleggav hansk_e » lør 17.01.2015 14:53

Nei, bruker ikke auto fyll. Men hadde ganske mye musikk på telefonene fra før, før jeg skrudde på match.

Man får en melding at match vil erstatte musikken påtelefonen når man skrur den på. Men jeg regner ikke med at all min gamle musikk vil bli gjort om til "other". Eneste måten å bli kvitt other er factory reset.

Etter hva jeg har klart å lese på diverse forum ser det ut til at det er endel sync problemer i iOS 8.
For meg har iPhonene i grunnen blitt ødeleagt av å skru på match, og eneste måte å fixe det på er å kaste bort masse tid med factory reset
medlem i 146 måneder
 

Re: Match fyller opp telefonen

Innleggav panopaul » man 02.02.2015 13:56

Jeg har aldri skrudd på Match, da jeg har langt flere låter enn de 25.000 som ser ut til å være begrensningen der. Etter siste oppdateing av iTunes, klarer jeg imidlertid ikke lenger å legge over muskk på min iPhone 6 manuelt lenger (blir grått når jeg drar nye låter over). Ser også at iPaden min plutselig er fylt opp med musikk, noe som aldri ha vært intensjonen da jeg ikke bruker denne til å spille av musikk på. Spotify eller andre strømmetjenester er ikke atuet for meg da musikken jeg vil høre på svært sjelden er å finne på disse tjenestene. Noen som aner hva som kan ha skjedd her? Har Match automatisk skrudd seg på uten mitt samtykke (har valgt manuell håndtering av musikk, og trykket "nei takk" på spørsmål om jeg ønsker Match) eller er det andre merkelige ting med siste versjon av iTunes som gjør det (uten at jeg har fått det med meg)?
medlem i 249 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]