iPad mini med Retina-skjerm tilgjengelig fra i dag

iPad mini med Retina-skjerm tilgjengelig fra i dag

Innleggav admin » tir 12.11.2013 22:27

iPad mini Retina er her

Apple annonserte i dag at iPad mini med Retina-skjerm er tilgjengelig fra i dag i Apple Store og utvalgte forhandlere. Nye iPad mini har samme oppløsning som iPad med 9,7-tommers skjerm på en skjerm på 7,9 tommer. iPad mini med Retina-skjerm koster fra NOK 3290,-


Det var lenge ryktet at Apple ikke kom til å ha nok retina-skjermer til iPad mini og at volumet ville være veldig begrenset. Ryktene har ikke slått helt til og foreløpig er det 5-10 dagers ventetid, men dette kan selvsagt fort endre seg og hvis man planlegger å kjøpe en iPad mini før jul bør man nok slå til de nærmeste dagene.

Responsen på iPad Air har vært utrolig, og nå gleder vi oss over at kundene kan oppleve nye iPad mini med Retina-skjerm. Vi tror at kundene kommer til å elske begge disse slanke, lette og kraftige nye iPad-modellene, og vi gjør alt vi kan for å levere så mange som mulig til kundene


sa Philip Schiller, Apples Senior Vice President for Worldwide Marketing i en pressemelding.

Priser og tilgjengelighet


iPad mini med Retina-skjerm er tilgjengelig fra i dag i sølv eller stellargrå. iPad mini med Retina-skjerm med Wi-Fi vil være tilgjengelig med en anbefalt utsalgspris på NOK 3290 (2632 kr eks. mva.) for modellen på 16 GB, NOK 4090 (3272 kr eks. mva.) for modellen på 32 GB, NOK 4890 (3912 kr eks. mva.) for modellen på 64 GB og NOK 5690 (4552 kr eks. mva.) for modellen på 128 GB. iPad mini med Retina-skjerm Wi-Fi + Cellular vil være tilgjengelig med en anbefalt utsalgspris på NOK 4290 (3432 kr eks. mva.) for modellen på 16 GB, NOK 5090 (4072 kr eks. mva.) for modellen på 32 GB, NOK 5890 (4712 kr eks. mva.) for modellen på 64 GB og NOK 6690 (5352 kr eks. mva.) for modellen på 128 GB. I tillegg er den opprinnelige iPad mini nå tilgjengelig til en rimeligere pris på NOK 2390 (1912 kr eks. mva.) for Wi-Fi-modellen på 16 GB og NOK 3390 (2712 kr eks. mva.) for Wi-Fi + Cellular-modellen på 16 GB.

Nye spesialutviklede Smart Cover-deksler i polyuretan for iPad Air og iPad mini med Retina-skjerm vil være tilgjengelige for NOK 329 i blå, grønn, rosa, gul, svart og (RED). I tillegg er iPad mini Smart Case i elegant anilinfarget skinn tilgjengelig i seks lekre farger: gul, beige, blå, brun, svart og (RED) med en anbefalt utsalgspris på NOK 549 for begge iPad mini-modellene. Smart Cover og Smart Case er tilgjengelige på Apple Store på nettet og utvalgte Apple-autoriserte forhandlere.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Bestilt

Innleggav kyrretamber » tir 12.11.2013 22:45

Bestilt
medlem i 204 måneder
 

Korriger meg om jeg tar

Innleggav vidina » tir 12.11.2013 23:12

Korriger meg om jeg tar feil, men Retina er samme størrelse/dimensjoner som vanlig mini? Slik at deksel og omslag laget til Mini også vil passe til Mini Retina?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

@vidina: Den er prikk lik i

Innleggav nosey » tir 12.11.2013 23:54

@vidina:
Den er prikk lik i design og størrelse bortsett fra at iPad mini Retina er 0,2 mm tykkere (7,5 mm mot 7,2 mm på iPad mini 1. gen.), så du må nok kjøpe nytt tilbehør, med mindre det er en sleeve eller case i et fleksibelt materiale da :)

Grunnen er åpenbar, bare tenk på at i samme kropp (+ 0,2 mm) så har de fått inn en A7-chip OG en M7 bevegelses-prosessor, samt. en krafitg Retina-skjerm, og deretter et mye kraftigere batteri for å holde det hele i gang :)

Selv venter jeg på at Eplehuset skal få inn min iPad Air stellargrå, 64 GB Wi-Fi + Cellular :D

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: iPad mini med Retina-skjerm tilgjengelig fra i dag

Innleggav ameja » ons 13.11.2013 0:55

@nosey: Men det virker som det bare er én type Smart Case for iPad Mini på apple-storen? Og det står ingenting om at det er for enten den ene (gamle) typen iPad Mini eller retina-modellen..

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Ja, tilbehør som er laget i

Innleggav nosey » ons 13.11.2013 17:22

Ja, tilbehør som er laget i et elastisk materiale vil passe. Det gjelder blant annet iPad mini Smart Case, så det er riktig det du sier. Det er bare én versjon i Apple Online Store og du kan bruke den du har :)

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Leverte tilbake min Air til

Innleggav kvasbo » ons 13.11.2013 21:33

Leverte tilbake min Air til Elkjøp i går og bestilte en Mini. Blir bra.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: iPad mini med Retina-skjerm tilgjengelig fra i dag

Innleggav jokkmokk » ons 13.11.2013 23:02

Gikk det greit å returnere den?
medlem i 135 måneder
 

Denne havner nok under

Innleggav SM411 » ons 13.11.2013 23:18

Denne havner nok under juletreet i år :)
medlem i 198 måneder
 

Re: iPad mini med Retina-skjerm tilgjengelig fra i dag

Innleggav nosey » ons 13.11.2013 23:52

@kvasbo: Seriøst?! :o
Hadde du tenkt for dårlig gjennom valget ditt på forhånd, eller var det planlagt at du bare ville kjøpe og prøve Air en stund, for så å returnere den? Regner med du hadde Wi-Fi modellen, fordi om du hadde hatt Wi-Fi + Cellular hadde du ikke fått returnert den. Alt som selges som kan ha tilknytning til abonnement kan man ikke få byttet.

Jeg skal virkelig teste iPad mini Retina i butikken før jeg kjøper Air-en som jeg venter på at Eplehuset skal få inn, er fortsatt litt usikker. På bilder ser mini-en ganske så stor ut, men når jeg står med den i hånda i butikken er den litt mindre. Og selv om jeg bare har prøvd mini 1. gen, så kan det godt hende at jeg finner ut at mini 2 er stor nok, når jeg får prøvd den med Retina-skjerm :)

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: iPad mini med Retina-skjerm tilgjengelig fra i dag

Innleggav SimonChen » tor 14.11.2013 0:27

nosey skrev:Regner med du hadde Wi-Fi modellen, fordi om du hadde hatt Wi-Fi + Cellular hadde du ikke fått returnert den.

@nosey: Dette gjelder kun om produktet er kjøpt med abonnement. Om en iPad Wi-Fi + Cellular blir kjøpt uten, kan den returneres :-)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Jeg bestilte min i dag og

Innleggav Jimpec » tor 14.11.2013 14:33

Jeg bestilte min i dag og får den i morgen. Ser frem til å slutte å minne meg selv på at skjermen på mini er god nok..

Denne kan jeg ha en stund.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: iPad mini med Retina-skjerm tilgjengelig fra i dag

Innleggav nosey » tor 14.11.2013 15:46

@SimonChen:
Åja, daså. Enten det, eller at den er kjøp låst til en operatør, UTEN at man kjøper MED abonnement, da kan man heller ikke bytte. Men Wi-Fi + Cellular låst kan man altså bytte :)

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: iPad mini med Retina-skjerm tilgjengelig fra i dag

Innleggav SimonChen » tor 14.11.2013 18:35

@nosey: Nå henger jeg ikke helt med :-P men produkt kjøpt MED abonnement(feks mobil til redusert pris) kan ikke returneres på "åpent kjøp"
Produkt kjøpt UTEN abonnement(feks mobil til full pris) kan returneres på "åpent kjøp" :-)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

I dag kom Ipad Mini Retina

Innleggav buggerhead » tir 19.11.2013 19:15

I dag kom Ipad Mini Retina inn døra. Nå har jeg ikke fått brukt den så mye ennå men responsen er helt vanvittig i forhold til den gamle Ipad Mini. Skal kose meg i kveld.
medlem i 158 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron