Apple lanserer iPhone 5c

Apple lanserer iPhone 5c

Innleggav admin » tir 10.09.2013 21:03

iPhone 5c

Ryktene stemte 100% og Apple kunne i dag løfte sløret for en helt ny iPhone-modell. I stedet for å redusere prisen på iPhone 5 lanserer Apple nå en ny modell med tilnærmet samme spesifikasjoner som iPhone 5, men med en lavere pris. iPhone 5c er Apples fargerike telefon.

Apple presenterte i dag iPhone 5c, med en helt ny design og i fem forskjellige farger - blå, grønn, rosa, gul og hvit. iPhone 5c er basert på funksjoner som brukerne kjenner igjen fra iPhone 5 som samme 4-tommers Retina-skjerme, samme A6-prosessor, et iSight-kamera på 8 megapiksler og samme batteritid. Nytt på iPhone 5c er at den leveres med flere LTE-bånd enn noen annen smarttelefon i verden ifølge Apple, men vi har fortsatt ikke fått helt klarhet i om denne telefonen støtter alle de norske LTE-båndene. Den har også et helt nytt og forbedret FaceTime HD-kamera.

iPhone 5c er alt iPhone 5 var og mer i en helt ny design, fullpakket med fantastiske funksjoner. iPhone 5c har et nydelig ytre laget av polykarbonat, som gir et helstøpt inntrykk både utseendemessig og når den ligger i hånden


utaler Philip Schiller, Apples Senior Vice President of Worldwide Product Marketing i en pressemelding.

iPhone 5c

iPhone 5c har en helt ny utforming formet ut av ett enkelt polykarbonatemne som forsterkes av en stålramme som ifølge Apple gir telefonen en solid og robust følelse helt annerledes enn andre telefoner i plast. Stålrammen holder de interne komponentene på plass og fungerer også som antenne for iPhone 5c. Konstruksjonen er en sammenhengende og sømløs struktur og plastoverflaten skal være lakket og behandlet for en blank og glossy overflate.

Som ekstrautstyr til iPhone 5C har Apple laget myke etuier med matt finish og mikrofiber-fôr som passer sammen med den nye iPhone 5c-designen og skaper kontraster til den blanke og harde finishen. Disse silikonetuiene har unike, sirkulære mønstre som slipper noe av fargen gjennom, og med fem iPhone 5c-farger og seks etuier å velge mellom, finner du mange kombinasjoner. Dette så overraskende stilig ut!

iPhone 5c

På innsiden lover Apple at iPhone 5c absolutt ikke er noen sinke. iPhone 5c har støtte for opptil 13 LTE-bånd – mer enn på noen annen smarttelefon i verden. I tillegg har iPhone 5c tobånds 802.11a/b/g/n Wi-Fi-støtte og Bluetooth 4.0. Batterilevetiden oppgir Apple til å være 10 timers taletid på 3G-nettverk, opptil 10 timers nettbruk på Wi-Fi- og LTE-nettverk, opptil 8 timer på 3G-nettverk og opptil 10 timers videoavspilling og opptil 40 timer med lydavspilling. Apple pleier normalt å være ganske konservativ hva gjelder batterilevetid og erfaringsmessig stemmer dette godt overens med virkeligheten.

iPhone 5c fås i fargene blå, grønn, rosa, gul og hvit. iPhone 5c-etuier vil bli tilgjengelig i fargene blå, grønn, rosa, gul, svart og hvit. iPhone 5c blir tilgjengelig i USA, Australia, Canada, Frankrike, Hongkong, Japan, Kina, Puerto Rico, Singapore, Storbritannia og Tyskland fredag 20. september. Her i Norge har Apple ikke gitt oss noen konkret dato, men selskapet har sagt at telefonen vil være tilgjengelig i over 100 land innen desember.

Prisen i Norge er foreløpig ikke kjent, men skal vi gjette vil Apple legge seg omtrent på samme pris som iPhone 4S i dag - dvs. NOK 3290,- for den rimeligste modellen. Hvis vi bruker prisen i den engelske Apple Store som utgangspunkt så havner den på NOK 4369,-. Apple har foreløpig ikke kommentert pris.

Du kan lese mer om iPhone 5c hos Apple.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Hvis prisen havner mellom

Innleggav missilecathcer » tir 10.09.2013 22:33

Hvis prisen havner mellom 2000 og 3000 kroner for en 32 GB så er denne veldig interessant som arvtager til min iPhone 4!

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Dersom jeg tolker dette rett

Innleggav Hilde Haa » ons 11.09.2013 15:50

Dersom jeg tolker dette rett så kan 16GB-modellen av 5C havne på NOK 4369,- i verste fall.. det er i så fall galskap etter mitt syn. Slettes ingen "billigmodell"!
Sist endret av Hilde Haa den ons 11.09.2013 15:52, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 131 måneder
 

Re: Apple lanserer iPhone 5c

Innleggav jerry.c.bush » ons 11.09.2013 15:58

Blir nok en ny s her ja... Om et halvt års tid. ;)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Slik jeg ser det så har de

Innleggav Lillianw83 » ons 11.09.2013 19:29

Slik jeg ser det så har de byttet iPhone 5 med iPhone 5 plastikk for samme prisen.. De reduserer jo stort sett 100$ på tidligere modeller. Så de har tatt bort flotte iPhone 5 og satt inn en i plastikk..

Jaja, jeg skal ha meg iPhone 5S. Det er jo tradisjon å kjøpe S her hos meg :P
medlem i 170 måneder
 

Re: Apple lanserer iPhone 5c

Innleggav bazzo » ons 11.09.2013 20:49

Alt for dyrt etter min mening, burde ikke kostet mer enn 2990,-
Tror det blir vanskelig å selge denne telefonen i Norge når det kun er noen få hundrelapper å spare i forholdt til en 5s

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

La oss bare håpe at de ikke

Innleggav Firestone » tor 12.09.2013 18:38

La oss bare håpe at de ikke lager plastgreier som ikke sprekker denne gang.
Tenker på Macbookene som kom i plastikk (var vel polykarbonat) for noen år tilbake....

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Jeg tror at de kommer til

Innleggav djhalleu » fre 13.09.2013 14:55

Jeg tror at de kommer til å selge 5c litt dyrt ved introduksjon, for å ha friheten til å sette den permanent ned etter hvert. Hva tror dere ?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Apple lanserer iPhone 5c

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 13.09.2013 15:17

Det er jo i grunnen ikke noe annet enn en iPhone 5 med plast bak. Skammelig dyr blir den antakeligvis også. Personlig syns jeg det hadde vært bedre med en nedpriset iPhone 5 enn dette, men femmeren skal jo ut av markedet.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Sa Apple noengang de skulle

Innleggav Gitman » lør 14.09.2013 1:00

Sa Apple noengang de skulle lansere en "BIllig iPhone"? Er ikke dette noe media og ryktebørsen kom opp med og alle har hengt seg opp i? Skal man ha en billig(ere) iPhone må det jo bli 4 elle 4S
medlem i 230 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]