Overføre til annen brukerkonto

Diskuter iTunes for Mac

Overføre til annen brukerkonto

Innleggav Lyngen » tor 28.03.2013 15:03

Nå har jeg søkt og lest uten å finne løsningen så prøver å spørre her.

Jeg la dessverre over musikksamlingen på min nye iMac før jeg brukte overføringsassistenten fra min gamle mac. Det medførste til at jeg ikke har tilgang til musikken på den nye brukerkontoen som jeg måtte opprette. Jeg trenger musikken kun på den nye brukerkontoen. Hvordan får jeg den tilgjengelig der?

Jeg finner info om dette, men får beskjed å å legge den over i delt mappe men det finnes ikke noe delt mapper eller brukerkontoer i finder på den kontoen. Prøver på deling i systemvalg, men det omfatter bare deling melleom maskiner så vidt jeg ser.
medlem i 188 måneder
 

Re: Overføre til annen brukerkonto

Innleggav sophieostli » tor 28.03.2013 19:42

Prøv dette:

Vær på brukeren du har musikken din

Har du linket til Macintosh HD på skrivebordet ditt åpner du denne, hvis ikke:
vær i finder, og trykk "gå" øverst, for så å velge "min maskin" og Macintosh HD

Deretter: Brukere - velg brukeren musikken skal til - felles - og putt filene i mappa som heter "mottaksmappe" (denne kan du nok ikke åpne, men det skal gå an å dra filer inn i den)

Da skal det være mulig å finne igjen musikken på den andre brukeren ved å gå inn på felles - mottaksmappe, for så å putte den der du vil/importere til iTunes
medlem i 215 måneder
 

Re: Overføre til annen brukerkonto

Innleggav Lyngen » tor 28.03.2013 20:03

Tusen takk for hjelp. Det så ut til å fungere, men jeg stoppet da den begynte å kopiere alt. Jeg skal jo ikke kopiere (det betyr vel at man får dobbelt opp slik at jeg kunne like gjerne lastet inn alt på nytt fra den eksterne harddisken). Musikken min er jo allerede på maskinen, så man skulle tro at det burde være mulig å få inn riktig peker på valg av bibliotek uavhengig av bruker.

Hva om jeg slettter brukerkontoen? Hva skjer med biblioteket da?
medlem i 188 måneder
 

Re: Overføre til annen brukerkonto

Innleggav sophieostli » lør 30.03.2013 16:44

Sletter du brukeren vil jeg tro alt innholdet på den også blir slettet.
Og ang. kopiering vs. flytting, så er det jo ikke verre enn å slette musikken etter den er kopiert over, da slipper du at den tar opp dobbel plass.
medlem i 215 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]