Antenneforsterker/repeater muligheter for iPhone 4

Antenneforsterker/repeater muligheter for iPhone 4

Innleggav joarek » søn 09.12.2012 21:31

Jeg leier en eldre låvekjeller der jeg sliter med å få signal på min iPhone 4. Jeg får som regel fint ringt og ligger på 1 til 2 streker, men hadde håpet å få brukt den litt mer stabilt som akksesspunkt for maskinen jeg har der (hackintosh).

Slik det er nå med kun telefonen ligger jeg på en ca 22-26 kB/s nedhastighet. Det skal sies at kjelleren er mer eller mindre en bunker. Dvs. under bakken og betongtak, så det er ikke helt optimalt..

Av annen info så har jeg Onecall som opperatør, og låven som ligger like ved Gjerderum er ca 1500 meter unna en telenor basestasjon.

Fra hva jeg har funnet ut selv, hadde en repeater vært det beste, men som koster en del. Og noe rent alternativ rettet mot iPhone spesefikt har jeg ikke funnet.

Om noen har noen forslag sier jeg takk :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Antenneforsterker/repeater muligheter for iPhone 4

Innleggav joarek » tor 24.01.2013 13:27

Bumper denne litt. Søker fremdeles etter en bedre løsning en den jeg bruker idag.. (usb skjøteledning å legge iPhonen i en hanske utenfor lokalet) :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Antenneforsterker/repeater muligheter for iPhone 4

Innleggav Ovit82 » tor 24.01.2013 13:42

Repeater er ikke en god ide, de er blant annet ulovlig.

Men å bruke telefonen som accespunkt burde funke fint siden den kan dele nettverk fra wifi. så plasser telefonen i vinduet og sett opp personal hotspot fra wifi eller bluetooth. Vil fremdeles gå treigt i og med at du er i en bunker, men vil kanskje være bedre enn usb-kabel og hanske som du bruker nå.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Antenneforsterker/repeater muligheter for iPhone 4

Innleggav joarek » tor 24.01.2013 13:51

Jøss, hadde faktisk ikke fått med meg at dette ikke var lov. Søkte det opp og du har helt rett.

Dårlig med noe vindu i denne "bunkeren" desverre. Så da fortsetter hanskemetoden som fungerer faktisk veldig bra, men litt jalla er det.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Antenneforsterker/repeater muligheter for iPhone 4

Innleggav aargh » tor 24.01.2013 15:48


Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere