Ny iPhone 1. generasjon?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav TheRealChristoffer » fre 09.11.2012 16:06

Garantert har de ikke flere igjen og de sender ikke til norge.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 16:22

ja sant det Traktor, da blir det nok ikke noe iPhone 1. generasjon på meg, før jeg evt. vinner i lotto (må først bli gammel nok ti å spille lotto da, neste år). Og antall uåpnede iPhone 1. generasjon er vel ikke akkurat stort, men hvis jeg får sjangsen til å kjøpe en uåpnet en gang, så får den koste hva den koste vil, jeg betaler alt jeg har for å få tak i en! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Dr.Pepper » fre 09.11.2012 16:48

Du vil nok aldri få råd til en. Prisen for en uåpnet stiger bare i verdi, om 5 år koster den minst dobbelt så my som nå.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 17:13

ja skjønner det, men jeg betaler hva den måtte koste, jeg skal ha en! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Wavelength » fre 09.11.2012 17:49

Lykke til...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav AppleiP » fre 09.11.2012 17:54

Jeg fant faktisk en uåpnet iPhone 2G til 34 479, 79 kr på Ebay istad.
Hvis jeg fikk tak i en uåpnet, hadde det vært morro hvis ingen åpnet den før om 50-100 år! Så får kanskje etterkommerne vite at jeg ville få tak i første iPhone nettopp fordi at de skulle åpne den 100 år etter!
Kanskje litt sprø tanke, men det hadde vært morro.
Forresten, hvis du ønsker og gi opp iPhone 2G, hva med og prøve originale iPad, uåpnet? Er ikke sikkert den er så mye verdt ennå. Jeg har lenge vurdert og skaffe meg det.. Om noen år når all teknologi er nytt, er det nok interessant og ha en gammal iPad liggende, som liksom var ny og populær for så mange år siden.
medlem i 167 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 19:47

Ja det skal jeg tenke på, det hadde ikke vært så dumt!. Kan jo alltids kjøpe en iPhone 2G som er brukt, men som nesten ikke er brukt som er i god stand, bare for å ha en og for å få prøvd den.
Vil tro at innen den tid jeg evt. har nok penger (da jeg nå er 17 år), er vel de få iPhone "g-ene som er åpnet i hendene på noen rike folk som ikke selger de uansett, akkurat som meg. Litt synd...

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav aco314 » fre 09.11.2012 23:25

Fant denne på eBay: http://www.ebay.com/itm/Apple-iPhone-1s ... 51a36dae41

Står at den er ''world wide use"
medlem i 137 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 23:37

ja den så jo ikke så verst ut, skal se på den :)
ser ut som den kjører en ganske ny versjon av iOS. kan iPhone 2G kjøre iOS 6, blir den isåfall veldig treg?
hvis jeg kjøper en med et nytt iOS, kan jeg da stille den tilbake til den første versjonen av iOS, eller den første kjørte vel OS X, etter hva jeg har sett på keynoten? :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Andreas_S » lør 10.11.2012 0:49

iOS 3.1.3 er vel det høyeste du kommer med en 2G om jeg husker rett. Har en selv her ;)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » lør 10.11.2012 0:52

okei :) funker den bra, er den rask, altså er den såpass rask at det funker å bruke den liksom? :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav geircito » lør 10.11.2012 1:00

Det stemmer slik Andreas_S skriver; siste Apple firmware (det het ikke iOS i juni 2007) er 3.1.3. Første generasjon iPhone het bare iPhone, og den kom først i 4Gb og 8Gb utgaver. 4Gb-versjonen forsvant ganske raskt, og det kom en 16Gb som erstatning. Jeg har både en 8Gb og 16Gb liggende. Jeg kan ringe, surfe, sende epost etc etc - slik som med iPhone 5 :-)
Det er MANGE her i Norge som har 1.generasjon iPhone, og SAMTLIGE må jailbreakes for å kunne benytte telefoni-delen.

(Nei, jeg selger dem ikke - venter noen år... :-) )

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Wavelength » lør 10.11.2012 1:01

Den er ufattelig treig i forhold til iPhone 5.
Du vil heller ikke kunne kjøre noe særlig med apps, da de fleste krever minimum iOS 4.

Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt de pengene på noe helt annet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » lør 10.11.2012 1:18

@geircito: mulig du kan tjene litt på å selge de om noen år, men hvorfor vil du ikke beholde hvertfall én av dem? et minne, og kult å ha den første iPhonen, det synes ihvertfall jeg! :)

som du sier Wavelength så bør jeg kanskje bruke pengene på noe annet. er jo kult å ha en, men den blir jo bare liggende uansettt, og kommer jo aldri til p bruke den utenom å prøve den med en gang jeg får den bare fordi det er morro å ha prøvd den! trenger jo ikke å kjøpe en ny og uåpnet en, og det skader jo ikke å bruke noen hundrelapper på å kjøpe en brukt en som er i brukbar stand :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav ddybing » lør 10.11.2012 9:17

Jeg bruker min til YouTube og iPod, men stort mye mer går det ikke. Som Wavelength sier så krever de fleste programmer iOS 4, noe iPhone 1 ikke kan kjøre.

Med mindre du har ekstremt lyst på en, så ville jeg nok heller gått for noe annet :-)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]