Ny iPhone 1. generasjon?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 3:05

Ser det selges brukte Apple-produkter her inne på forumet, men jeg lurer på: kan det hende at Apple har uåpnede iPhone 1. generasjon liggende? Som jeg kan ringe å spesialbestille? Har då utrolig lyst å prøve den originale/første iPhone og kult å ha den også og da helst ubrukt. Noen som vet noe om dette? Isåfall er det vel sannsynlig at den må kjøpes fra USA? Vil den isåfall kunne brukes med alle funksjoner i Norge også da, eller er det forskjell på dem i Norge og USA sånn som i dag? :D

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Wavelength » fre 09.11.2012 9:45

1. generasjons iPhone må jailbreakes og du må åpne for andre nettverk for å kunne bruke den som telefon her i Norge.

Tviler veldig på at Apple har noen å selge deg, i allefall ikke Apple i Norge. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett på Ebay. Der er mange iPhone 2G i perfekt stand. Koster ikke all verden heller.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Dinael » fre 09.11.2012 10:04

Hvis du får tak i en uåpnet iPhone 1. generasjon er du heldig. Ser her ut som de er blitt samlerobjekter ;)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav AppleiP » fre 09.11.2012 11:09

Den er sikkert verdt en del penger om noen år også, ettersom det er den første iPhonen. Apples første datamaskin ble jo solgt for en del, mener jeg og ha hørt.
medlem i 167 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav geircito » fre 09.11.2012 12:22

Glad jeg har en 16Gb liggende da :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 13:36

Dinael, var det jeg tenkte, at det hadde vært kult å hatt en 1.generasjons iPhone! :) er iPhone 2G=1. generasjons? og hvis jeg får tak i en som er "laget for å brukes i Norge" akkurat som min iPhone 5 er nå, da trenger jeg ikke å jailbreake den osv eller?

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Wavelength » fre 09.11.2012 13:47

iPhone 2G er første generasjon ja.

Det finnes ingen iPhone 2G som er laget for å fungere i Norge. Den første som var for å bruke i Norge var iPhone 3G. Derfor må du jailbreake og åpne for andre nettleverandører.

Husk forøvrig at det er VELDIG stor forskjell i verdi på en uåpnet 1. generasjon og en åpnet en.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 13:57

ja skjønner det, skulle VELDIG gjerne fått tak i en uåpnet, har så utrolig lyst på den første iPhonen!
når man jailbreaker, "ødelegger" man noe på den da? den blir ikke mindre usikker med mindre jeg laster ned ting osv. "utenfra"?
og hvor mye tror du en uåpnet iPhone 1. generasjon vil koste? mer enn en ny iPhone 5? tenker da dirkete fra Apple, og ikke privat, da dette naturlgvis vil være mye dyrere. hvordan tar jeg dirkekte kontakt med Apple?

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Dr.Pepper » fre 09.11.2012 14:05

Hadde jeg vært deg hadde jeg sett på Ebay. Der er mange iPhone 2G i perfekt stand. Koster ikke all verden heller.
Skulle ikke forundre meg om en uåpnet gikk for minst 10 000NOK. Så på bloombergTV at en gikk for ca 30 000NOK.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Wavelength » fre 09.11.2012 14:07

Hvis du sjekker linken koster en uåpnet iPhone 1.gen over $10.000. Det er når de er tilgjengelige. Dvs at den koster fort en 70.000-80.000 kr inkludert frakt og moms.

Prisen er en ting, tilgjengeligheten er det verre med.

En jailbreak og bytte av baseband (som er nødvendig) bryter i utgangspunktet garantien.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Dr.Pepper » fre 09.11.2012 14:10

Hvordan blir $10 000 til 7—8000NOK?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Traktor » fre 09.11.2012 14:11

Garanti har uansett ingenting å si på en 6 år gammel telefon.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Wavelength » fre 09.11.2012 14:13

Dr.Pepper skrev:Hvordan blir $10 000 til 7—8000NOK?


Veldig godt spørsmål.
Legger på en null der vi.

Traktor skrev:Garanti har uansett ingenting å si på en 6 år gammel telefon.


Nei, men det viser standpunktet til Apple i saken.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 15:03

Åhh, da blir det antakeligvis ikke en ny en på meg, med mindre Apple i California tilfeldigvis skulle ha noen liggende.
synd jeg ikke var eldre i 2007, da hadde jeg garantert kjøpt en! :(
var jo bare 11 år da...

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Ny iPhone 1. generasjon?

Innleggav Traktor » fre 09.11.2012 15:30

Dersom apple i California mot formodning skulle ha en ny iphone 1 liggende, hvorfor skulle de da selge den billig til deg, hvis den er verdt opp mot 10 000 dollar? Apple er ikke akuratt kjent for å drive veldedighet.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]