Forhåndsbestille iPhone 5

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav hansh » ons 24.10.2012 19:06

De ringer, men da står de utenfor, og er du ikke hjemme så er det bare å glemme det...
medlem i 211 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav nosey » ons 24.10.2012 19:12

@pixel: oj, det var kjapt! jeg bestilte 28.09.12 kl. 07:00. først stod det antatt leveringstid 29 oktober - 2 november. i går ble statusen endret til at den ble klargjort for sending, og i morges fikk jeg melding om at den var sendt. da stod det antatt levering 31 oktober, men da jeg sjekket for litt siden var det endret til 29 oktober. håper den kommer enda tidligere, ettersom at din kom så fort :) min leveres av TLT, har aldri bestilt noe fra apple eller noe annet før, så jeg har ingen erfaring med leveringstider, men håper den kommer så fort som mulig!

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav runbkk » ons 24.10.2012 20:43

Min erfaring med ups avd. Trondheim bruker å send sms når varen har landet på værnes. Og de vil at du skal ringe dem og avtale leveringstid/sted.
medlem i 137 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav hansh » ons 24.10.2012 21:24

Da synes jeg UPS avd Tr.heim virket fornufitg. Ikke den erfaringen i Bergen, da er det mer slik:" Hei, jeg er utenfor døren din, er du hjemme. Nei? Ok, da prøver jeg igjen i morgen, hade"

Jeg har "Beregnet leveringsdato (kan bli endret) Oct 24, 2012" Og vel, nå har jeg enda ikke fått den, så tviler på at den kommer i dag, og den estimerte datoen må taes med en klype salt...Tror ikke den kommer i morgen heller
medlem i 211 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav runbkk » ons 24.10.2012 21:39

Haha, snakk om såå dårlig service av UPS Bergen da. Her får jeg full oversikt hvor pakken er til enhver tid. Apple sender sporingsnr/linken når pakken er sendt. Og UPS her leverer stort sett samme dag!
medlem i 137 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav Ariston » ons 24.10.2012 22:11

Forresten, er det noen som vet når Apple trekker pengene for bestillingen? Jeg trodde de trakk dem når jeg satte inn bestillingen, men når jeg sjekka for noen dager siden var de fortsatt der. Og etter jeg fikk beskjed om at de var sendt tidligere i dag, sjekka jeg igjen - ikke noe er forsvunnet.
medlem i 186 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav nosey » ons 24.10.2012 22:48

tror pengene trekkes når du har mottatt varen, altså når du har signert at du har mottatt den :) men vet ikke sikkert. har aldri bestilt noe før, men ifølge dette bildet på det siste punktet, så er det slik som jeg sier :)

Bilde

EDIT: la inn feil bilde

btw, noe nsom vet hvordan man får til å legge inn et stort bilde, slik at man slipper å trykke på bildet for å få det stort?

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav Ariston » ons 24.10.2012 23:31

Bilde

Du gjør egentlig det samme som du gjør nå, bare at du bruker et større bilde. Hvis du ser på lenken til ditt bilde har det "thumb" i seg, som vil si at det er et thumbnail-bilde. Hvis du skjønner :p

EDIT: Produktet ble sendt fra Tyskland kl 3 i natt, og ankom Danmark kl 5. Klokken 7 ble den sendt fra Danmark igjen, og beregnet leveringsdato ble endret til 29. oktober :)

Siden den ble sendt fra Danmark i dag, kunne den ankommet Stavanger senere i dag. Og da ser jeg ingen problem i at den burde komme seg ned hit senest i morgen.
medlem i 186 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav nosey » tor 25.10.2012 9:18

okei, takk!

vet noen om det går an å følge pakken og se hvor den er til enhver tid når det er TNT som leverer? :)

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav Ariston » tor 25.10.2012 9:45

Gjennom Apple eller e-posten du fikk, har du vel et sporingsnummer. Ser ut som du kan spore pakker via TNT sine nettsider.

EDIT: Min ankom nettopp Stavanger :D
Sist endret av Ariston den tor 25.10.2012 10:10, endret 1 gang
medlem i 186 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav WomenAreStupid » tor 25.10.2012 9:47

Min iPhone er nå i Apeldoorn. Den ble sendt fra Apple i går, og på apples sider står det at jeg skal få den i dag. Når kan jeg da forvente å få den? :-)
medlem i 137 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav nosey » tor 25.10.2012 11:26

Når jeg søker med sporingsnummeret mitt på tnt sin nettside får jeg opp dette
Bilde
hva betyr opphentingsdato? det står ingenting om hvor pakken er...??

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav Mac-grazy » tor 25.10.2012 11:40

Du har jo sendingsnr så du kan sjekke selv på TNT eller UPS sider

Opphentingsdato er dato den blir hentet hos apple

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav nosey » tor 25.10.2012 11:45

rart, på apple.no på min bestilling står det at den ble sendt fra Apple den 24 oktober...?

på bildet jeg la ved har jeg jo sporet bestillingen på TNT sin nettside, men det står jo ikke hvor den er...??

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Forhåndsbestille iPhone 5

Innleggav Andyen » tor 25.10.2012 12:18

Jeg fikk nå melding fra TNT om at alle sendinger fra Apple leveres av Posten. Min iPhone skulle egentlig komme i dag. Nå kommer den i løpet av 1-2 virkedager.
medlem i 164 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]