iPhone 5 + operatørbytte/lås?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

iPhone 5 + operatørbytte/lås?

Innleggav mortengutt » man 01.10.2012 23:11

Hei,

jeg fikk min iPhone 5 i posten idag. Jeg bestilte på fredag, byttet operatør fra Talkmore TIL Djuice. Jeg visste at jeg kanskje måtte vente noen dager på portering og nytt simkort, så var jeg innom en telebutikk idag og spurte når han kunne se når Djuice og nanosimet ble aktivt og det var ikke før 12/10 - de kunne heller ikke fremskynde aktiveringsprosessen når jeg mottar simkortet.

Så mitt spørsmål, er det slik at de ikke kan det? Har gjort det før ved operatørbytte (da uten abo, sånn som hos chess og onecall).

Noen som har tips hva man kan gjøre eller må man bare vente 11 dager? :(
medlem i 223 måneder
 

Re: iPhone 5 + operatørbytte/lås?

Innleggav TheRealChristoffer » man 01.10.2012 23:14

Skal ta 10 virkedager. Portere nr, Uansett opratør. Hilsen telefon selger

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: iPhone 5 + operatørbytte/lås?

Innleggav nightking » man 01.10.2012 23:28

Jeg har AKKURAT samme problem som deg. Eller vi si. jeg hadde. Bestilte tlf med djuice. har netcom idag. Fikk iphone 5 i posten idag, men uten sim. Så jeg dro i butikk, tenkte å kjøpe nano sim. men han sa at d ikke ville hjelpe, for det ble ikke aktivt før om ca 14 dager. Så han ga meg ett tips. noe jeg gjorde. det er som følger:

1: Ring 02020 å be de om å fjerne opratør låsen på tlf. Du må si IMEI nr, Dette står bak på iphone 5. Så etter 10 min så funka det! Og dette er gratis.
2: Få taki nano simkort av dagens operatør. EVT gjør som jeg gjorde. Tok en standley kniv å spikka det slik at det passa. Fungerte helt utmerket :D Å koblet til i telefonen å alt fungerer som før. Men mitt "gamle" abbonoment. så bruker jeg d frem til djuice får fiksa alt samma..
Gjort dette på min å min samboer sin tlf. Begge fungerer.


MVH bjørnar
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone 5 + operatørbytte/lås?

Innleggav mortengutt » tir 02.10.2012 11:32

Fulgte steg 1 og funka det - tusen takk for hjelp :)
medlem i 223 måneder
 

Re: iPhone 5 + operatørbytte/lås?

Innleggav GThaman » tir 06.11.2012 20:21

Fulgte også steg 1, det funka så genialt tusen takk! :-D

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]