Salgsstart på Apple Online Store?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav Alfred.Woodden » fre 28.09.2012 8:53

Er det bare jeg som syns 7000kr for en 64gb iPHone 5 er HELT ABSURD???
Hvorfor er den så mye dyrere i år?
Håper virkelig at de senker prisene på Apple Store når det første "rushet" med bestillinger gir seg. Pleier det ikke å være sånn?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav geircito » fre 28.09.2012 8:55

iPhone 4S 64Gb Apple Store: kr. 6.690
iPhone 5 64 Gb Apple Store: kr. 6.990

En økning på kr. 300.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav datating » fre 28.09.2012 8:58

OstPøls skrev:Herregud!

Dama tok finansiering(UTSETT 4 mnd for 200 kr ekstra), siden hun har 4500 på kortet akkurat nå. Jobber 1 års vikariat med 100% stilling og god lønn, uten betalingsanmerkninger. Likevell fikk hun avslått av GE Money Bank?

EDIT: Prøvde jeg også, men fikk avslått. Bug pga for stor pågang?

Ser det står 19 år på profilen din. GE Money Bank er veldig strenge med hvem som får kreditt. Dette for ditt eget beste, selvom det ikke alltid kjennes sånn ut.
Når man er veldig ung har de lite historikk som tilsier å gå på, så kravene er mer skjerpet.
Du kan ringe GE på 800 34 800 å snakke med dem, så vil de gi deg en forklaring.
medlem i 198 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav Hobbes » fre 28.09.2012 9:06

300 dyrere over hele linja ser det ut til. Ble 32gb svart på meg. Blir spennende å se hva litt mer nøytrale folk velger nå når galaxy s3 koster under 4500 og billigste ip5 koster fra 5100 og oppover

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav geircito » fre 28.09.2012 9:13

ossi skrev:Litt regn, bare 9timer til city syd åpne, e først i køa ( og den eneste)
Men iPhone 5 blir d

Jeg var først i køa på Trondheim Torg kl. 07.25 :-)

Men har City Syd iPhone 5 i det hele tatt, eller kommer de senere i dag?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav OstPøls » fre 28.09.2012 9:25

datating skrev:
OstPøls skrev:Herregud!

Dama tok finansiering(UTSETT 4 mnd for 200 kr ekstra), siden hun har 4500 på kortet akkurat nå. Jobber 1 års vikariat med 100% stilling og god lønn, uten betalingsanmerkninger. Likevell fikk hun avslått av GE Money Bank?

EDIT: Prøvde jeg også, men fikk avslått. Bug pga for stor pågang?

Ser det står 19 år på profilen din. GE Money Bank er veldig strenge med hvem som får kreditt. Dette for ditt eget beste, selvom det ikke alltid kjennes sånn ut.
Når man er veldig ung har de lite historikk som tilsier å gå på, så kravene er mer skjerpet.
Du kan ringe GE på 800 34 800 å snakke med dem, så vil de gi deg en forklaring.


Ja kan godt stemme. Men trilset litt med mesterkortet, så nå var den kjøpt ;-)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav Dykkeren » fre 28.09.2012 9:58

enjoy1974 skrev:må man ha business for å bestille der, eller kan jeg som privat person bare bestille..?


Ulempen med å bestille på business-siden, er at forbrukerkjøpsloven ikke gjelder. Da er det kjøpsloven som gjelder og du mister bla. 5 års reklamasjornsrett osv.
medlem i 205 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav Alfred.Woodden » fre 28.09.2012 10:04

geircito skrev:iPhone 4S 64Gb Apple Store: kr. 6.690
iPhone 5 64 Gb Apple Store: kr. 6.990

En økning på kr. 300.


Jaså? Syns bare prisene så utrolig høye ut i år, men det er vel som du sier, bare marginalt dyrere.

Hadde håpet at jeg endelig kunne koste på meg 32gb, og bli kvitt 16GB, men det ser ikke ut til at jeg kan ta meg råd til det.

(På den annen side, så fungerer igrunn iPhone 4 helt akseptabelt, bortsett fra ødelagt mikrofon vde videoopptak, ødelagt proximity sensor, og utslitt home-knapp)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav imacthat » fre 28.09.2012 12:09

Deilig å få bestilt Iphone 5 Svart 64GB! :-) Var oppe til halv 2 igår.. sa rakk det akkuratt ikke :-( Men fikk bestilt å gikk bra! :)

Hørt at svart modell får lett synlige riper, noen som har noen tanker eller meninger om dette? :-D
medlem i 173 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav TheEdge24 » fre 28.09.2012 12:19

Bestillte også hvit, men har testet den svarte kan ikke si at den er letter å ripe opp en den hvite. Men det eneste er de splintene rundt kanten.

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav ruvinn » fre 28.09.2012 12:35

Dykkeren skrev:
enjoy1974 skrev:må man ha business for å bestille der, eller kan jeg som privat person bare bestille..?


Ulempen med å bestille på business-siden, er at forbrukerkjøpsloven ikke gjelder. Da er det kjøpsloven som gjelder og du mister bla. 5 års reklamasjornsrett osv.


Jeg har bestilt en iphone 5 via business siden, og ringte i dag applestore for å få vite om det var forskjell i garanti/reklamasjon siden jeg bestilte telefonen der fremfor vanlig applestore, og fikk til svar at det ikke fikk noe betydning for min del.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav Dykkeren » fre 28.09.2012 16:49

Nå pleier jo Apple Store å hevde at det kun er 1 års garanti og ikke 5 års reklamasjonsrett, så det forundrer meg ikke !
medlem i 205 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav geircito » fre 28.09.2012 17:11

Avbestilte min sorte iPhone 5 64Gb på Apple Store Norge og kjøpte en på Trondheim Torg i dag tidlig.
Ble ALT for lenge å vente til Apple Store sendte den ut :rolls eyes:

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav Reidun » fre 28.09.2012 17:32

Samme her, men lurer på hvor lenge Apple vil holde reserveringen på kontoen min?
medlem i 181 måneder
 

Re: Salgsstart på Apple Online Store?

Innleggav geircito » fre 28.09.2012 17:33

I neste uke en gang :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere