Stå i kø som 17-åring?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Stå i kø som 17-åring?

Innleggav smnstd » tor 27.09.2012 12:01

Jeg planlegger å stå i kø med en venn i Bergen, men siden jeg er 17 kan jeg ikke tegne abonnement selv. Er det mulig å for eksempel få han kompisen (som er 20-21 år) til å tegne det, så kan jeg overføre det til mine foreldre etterpå?

Takk for svar!
medlem i 138 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav lob » tor 27.09.2012 12:08

Vet ikke om det er muligheter for å overføre abonnementet til dine foreldre, men skal jeg tippe så går det kanskje mot et bebyr etc.
medlem i 166 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav Jon » tor 27.09.2012 12:23

Kanskje du kan ta med deg en fullmakt fra foreldrene dine?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav smnstd » tor 27.09.2012 12:25

Altså en skriftlig godkjennelse? Bør den inneholde noe mer en bare underskrift?
medlem i 138 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav Ovit82 » tor 27.09.2012 12:30

Ikke sett et abbonement på kompisen din, det blir bare rot, jeg jobbet tidligere på data/tele, og uansett hvor mye klaging det var fra de under 18 var vi beinhard på dette.

Det du trenger er følgende (nå antar jeg at du har abbonement fra før av som står på dine foreldre):
- Din egen legitimasjon
- Legitimasjonen til den av dine foreldre som er ansvarlig for abbonementet, om du ikke vet hvem det er kan du ringe leverandøren.
- en skriftlig signert fullmakt som eksplisitt sier at din far/mor (med fullt navn) gir tillatelse til at du (med fullt navn) kan kjøpe en iphone med rabatt som fører til binding og eventuelt økt månedspris / endring av abbonementet.

Aller best er det selvfølgelig om den ansvarlige kan bli med inn i butikken, men det forstår jeg at kan bli vanskelig.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav smnstd » tor 27.09.2012 12:36

Takk for godt svar! Greit å vite! Hva legger du bak ordet rabatt? Hadde det vært så enkelt at min far hadde tid til det!
medlem i 138 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav wellendorf » tor 27.09.2012 12:43

Er null problem å sette det på din kompis, for så å overføre nummeret til dine foreldre etterpå. Bare å sende inn skjema til din operatør det. Har selv jobbet innen tele, og vi gjorde dette gratis =)
medlem i 164 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav smnstd » tor 27.09.2012 13:02

Sende inn skjema når jeg er på butikken, ikke sant? Jeg rekker det i hvert fall ikke før.
medlem i 138 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav Ovit82 » tor 27.09.2012 13:18

Jeg vil fraråde wellendorf sitt råd, ja det går an, men det blir fort rot. Grunnen er at du mest sannsynlig har et telefonnummer nå med et abonnement, dette vil du beholde, så da blir det mye papirarbeid frem og tilbake.

Få en fullmakt fra far og ta med legitimasjon eller kopi av legitimasjon fra han samt din egen legitimasjon. da får du alt riktig med en gang uten at det blir rot av det.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav smnstd » tor 27.09.2012 13:20

Det høres ut som det safeste, så jeg går for det! Takk for hjelp, så håper jeg på det beste! :)
medlem i 138 måneder
 

Re: Stå i kø som 17-åring?

Innleggav Ramgad » tor 27.09.2012 16:42

Jeg har en samsung mobil med netcom fastpris M. Ønsker å kjøpe en iPhone med samme abonnemang, hva gjør jeg da? Må jeg si opp det jeg har å undertegne et nytt? :-/
medlem i 158 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]