Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav TheRealChristoffer » søn 23.09.2012 12:44

1. Jeg bruker nfc på min s3 så det er sagt så det blir et savn

2. Youtube burde vært intregert da man ikke lenger kan se vidoer i safari på flere sider man kunne før

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav bruiseprestine » søn 23.09.2012 13:37

hva bruker du nfc til?

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav TheRealChristoffer » søn 23.09.2012 16:24

Overføre bildr raskt mellom s3 og en annen s3. Bare ta to s3 mot hverandres rygg og bildt er sent over

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav rattata12 » søn 23.09.2012 17:12

Var ikke meningen å trolle, det hele ble ramset opp i hu og hast sånn sett, men dere forstår hvor jeg vil hen.. Alternativ er W8 mobilene som har kommet nå :) Men siden jeg som mange andre har så mange apps i iOS nettverket, så dropper jeg heller å kjøpe ny, 4'ern får leve ett år til ;)

"men har turn-by-turn og gode navigasjonsfunksjoner." Nei, det har den ikke, da må jeg kjøpe meg en ny tlf (4S eller 5), noe som er uaktuelt pga. pris. Alle iPhone som ikke har A5 chip eller bedre (iPad/ Touch) får ikke 3D funksjonen i maps..

Kan si meg enig i at 5'ern ble kjedelig mye grunnet alle lekasjene som kom på forhånd..
medlem i 173 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav Tubaplayer » søn 23.09.2012 18:07

admin skrev:
rattata12 skrev:- Ingen 4G i Norge (Dette gjør at jeg ikke kjøper den uansett)


4G er kun bygd ut i svært begrensede områder og foreløpig kun hos Netcom. 4G er fortsatt mange år unna, men enig i at det selvsagt hadde vært fint om den kunne ha støttet LTE også i Norge. Den eneste telefonen som så langt vil støtte norsk LTE er vel Lumia 920?


Jeg bruker daglig LTE (4G) fra både NetCom og Telenor nå, i forbindelse med at jeg prøver ut løsning for bedriften jeg jobber i.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav bruiseprestine » søn 23.09.2012 18:37

NinjaChriis skrev:Overføre bildr raskt mellom s3 og en annen s3. Bare ta to s3 mot hverandres rygg og bildt er sent over


Av ren nysgjerrighet hvor ofte i hverdagen bruker du denne funksjonaliteten, er det mange rundt deg som har s3(?), uten at det i seg selv burde ha noe å si for behovet å overføre bilder til andre i umiddelbar nærhet mener jeg, og hvor ofte gjør man i realiteten det?

Poenget mitt er at jeg ser ikke behovet for nfc med mindre det blir utbredt nok til å kunne brukes som betalingsmiddel, derfor klarer jeg ikke se det som en mangel at iPhone 5 ikke har nfc i og med at dette ikke er en del av betalingsinfrastrukturen slik den er i dag eller vil være i nær fremtid (les nærmeste året).

:-/

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav rattata12 » lør 29.09.2012 21:52

"Nærmeste året" legger du i at om du vil ha NFC, så betyr ikke det noe nå, bare kjøp ny neste år? Hallo? NFC kunne vert nå, så kunne det vert mulig å lavær å oppgradere tlf'n hvert år... Prisene er stive som faen!
medlem i 173 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav bruiseprestine » lør 29.09.2012 22:03

Ja, jeg kjøper ny tlf en gang i året. NFC vil sikkert bli implementert hardware i senere generasjoners iPhone når vi er litt nærmere en hverdag hvor det er gjengs over mulig å betale varer/tjenester via NFC. Så inntil videre har jeg null behov for NFC. :-)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav Chiang Mai 1963 » lør 29.09.2012 22:14

NinjaChriis skrev:Overføre bildr raskt mellom s3 og en annen s3. Bare ta to s3 mot hverandres rygg og bildt er sent over

Javel. Når jeg tar et bilde med iPhone, så ligger det på iPad og MBP og iMac så snart jeg åpner bildestrømmen. Trenger ikke en gang være i nærheten av hverandre for å gjøre det.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav Mika71 » lør 29.09.2012 23:32

[/quote]Mener ikke å være vanskelig her, men Apple kartfunksjon er en betaversjon. Betaler jeg 5000 kr for å få en betaversjon? Nei, jeg forventer et ferdig produkt for den prisen.
Akkurat her har Apple bommet kraftig.[/quote]

Så du mener at du betaler for kartfunksjion 5000kr ?? :rolls eyes: Jeg spør nå litt dumt, men om du har lest inne på forum da admin har skrevet ett innlegg om nettopp kartfunksjion. Apple ville bruke turn by turn sammen med siri, noe google ikke gikk med på. Og hvor var google maps når det kom for 8 år siden ? Google Maps er idag kun der fordi bruker har gjort det bedre. Så jeg støtter Apple og er gjerne villig og sende info for å gjøre nettopp dette nye kartsysten fra Apple til ett bedre produkt. :-)

Når dette kartsystem er "ferdig" kan du si, ja jeg hjalp Apple med å gjøre til ett av verdens beste kartfunksjion, not. :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hvorfor iPhone 5 ikke blir kjøpt for min del

Innleggav nosey » lør 29.09.2012 23:37

Innlegg slettet pga brudd på forumregel "§1 Folkeskikk kreves".
Sist endret av geircito den søn 30.09.2012 0:36, endret 3 ganger.
Grunn: Innlegg slettet pga brudd på forumregel "§1 Folkeskikk kreves".

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Forrige

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]