Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav Kjetil Håkon Pettersen » tor 29.03.2012 18:47

Hei. Jeg ser ofte på NRK Nett-TV på Macen. Jeg måtte riktig nok installere Microsoft silverlight for å få det til. --- Nå ønsker jeg det samme på iPad'en. Men når jeg prøver å klikke meg inn på et TV-program (http://www.nrk.no/nett-tv) så skjer det rett og slett ingen ting. Hva er det jeg ikke har skjønt?
Hilsen Kjetil

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav Wavelength » tor 29.03.2012 18:51

Det du ikke har skjønt er at Silverlight ikke finnes til iPad. Så det fungerer rett og slett ikke slik du prøver.

Løsningen er å gå til m.nrk.no

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav Ttiger » tor 29.03.2012 19:06

Du kan hente ned nrk-appen til iphone, å bruke den!
http://itunes.apple.com/no/app/nrk-nett ... ?l=nb&mt=8

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav japasu » tor 29.03.2012 19:58

Appen funker dårlig - bruk m.nrk.no. Det fungerer utmerket:)

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav Kjetil Håkon Pettersen » tor 29.03.2012 23:10

Hjertelig takk! -- m.nrk.no gjorde susen. Kjetil

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav ogp » fre 06.04.2012 11:52

Kjetil Håkon Pettersen skrev:Hjertelig takk! -- m.nrk.no gjorde susen. Kjetil


Denne funket bra ja, helt ny på ipad selv. Men gir denne mobilsiden dårlige kvalitet på bildet? Er vel ganske naturlig det...ser helt greit ut.
medlem i 143 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav turb0man » tir 10.07.2012 15:04

Min iPad vil hverken streame fra m.nrk.no eller fra NRK-appen!
Noen andre som har problem med dette?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav sjossang » tir 10.07.2012 15:11

Bruk http://tv.nrk.no fra Safari.

Eneste problemet så langt er å få tekst på noen programmer, men dette jobber de med. Ellers en av de beste videospillerne å finne på nett!

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav ff70 » tir 10.07.2012 20:48

Gå til nrk.no i Safari. litt nede på høyre side finner du symbol for nett tv (f.eks nrk 1) klikk på symbolet. Nrk´s vanelige nett tv side kommer da opp. Øverst på siden spør de om du vil prøve betaversjonen av nett tv. Klikker du på den dukker den nye nett tv siden opp. Igjen øverst på siden velger du "se tv direkte." Da vil Nrk 1 automatisk begynne å spille, ønsker du en annen kanal, finner du mulighet til å velge alle kanalene neders på siden. Dette virker helt supert på min iPad, mye mer stabilt enn Nrk´s app. Velger du fullskjerm, har du en super, liten TV.
medlem i 141 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav a_3000 » ons 11.07.2012 9:07

Anbefaler å ikke bruke noen app hos NRK for å se nett-tv, nå må man bruke "beta" versjonen av den nye løsningen. Den gir ut HLS til iOS produkter (HLS er Apple sin standard for adaptiv streaming, Apple sitt svar på Smooth Streaming, som er Microsoft og krever Silverlight). Denne fungerer bra med både opptak og live TV. Selvfølgelig må de få alt på plass før det fungerer smertefritt. Player for HLS ligger native i iOS, derfor alt vil kunne gå fra nettleser uten ekstra SW eller plugins.

OT: Eneste ulempen med nye nett-tv er at de har valgt Flash for din datamaskinløsning, la oss håpe Apple legger inn support for HLS i Safari i Mountain Lion.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Se på NRK NETT-TV på iPad'en

Innleggav Eliah » tor 19.07.2012 9:58

a_3000 skrev:OT: Eneste ulempen med nye nett-tv er at de har valgt Flash for din datamaskinløsning, la oss håpe Apple legger inn support for HLS i Safari i Mountain Lion.


HLS støttes allerede av Safari(mac) og chrome for den saks skyld. Prøv å bruke iPad useragent så kan du se selv ;)
https://developer.apple.com/library/mac/#documentation/NetworkingInternet/Conceptual/StreamingMediaGuide/Introduction/Introduction.html
medlem i 148 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]