Little Angry Boy «offisielt» lansert

Re: Little Angry Boy «offisielt» lansert

Innleggav Lars A. Gundersen » fre 17.06.2011 19:08

Ja, admin kan gjøre som admin vil, det er jo tydelig. Det var nettopp derfor jeg valgte å kalte det mangelde fingerspitzgefühl. Jeg vet jo godt at de kan gjøre som de vil. Det betyr ikke at vi andre må like det.
For meg er dette et diskusjonsforum og som sådan er innholdet i all hovedsak brukergenerert. Artiklene skrevet av admin og andre utgjør en liten del av den totale tekstmengden som blir publisert her, og er som regel også den minst interessante delen, ettersom jeg som regel har lest det de omhandler andre steder allerede. Men det er kanskje bare meg.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Må dessverre si meg enig

Innleggav Marasmus » lør 18.06.2011 3:51

Må dessverre si meg enig med Randy. Her var det ikke noe som fristet. Om dere kan få produsert følgende hylse til iPhone 4 er jeg game:

-sort gorillaglass, 0,5mm tykt
-sandblåst gripefelt på sidene.
-glasset beskytter alle sider av telefonen
-knuser når den treffer bakken, omtrent som en sykkelhjelm

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Little Angry Boy «offisielt» lansert

Innleggav HenrikWL » lør 18.06.2011 11:54

Lars: jeg tror du har misforstått litt hva disse sidene er for noe. For meg er det skrikende åpenbart at dette primært er admins kanal for å promotere seg selv og det i1 driver med; de averterer webcastene sine, de legger ut aktuelle nyhetsartikler og de driver også Kickback, noe de vel ikke gjør helt gratis. Det er altså en kommersiell side, og at eierne også vil avertere nye forretningsidéer skjønner jeg godt. At de også ønsker å begrense eventuelle konkurrenter fra å avertere på sine sider skjønner jeg også godt.

Forumdelen er i høyeste grad underordnet, selv om det er der jeg også tilbringer mesteparten av min tid.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Little Angry Boy «offisielt» lansert

Innleggav Lars A. Gundersen » lør 18.06.2011 14:50

Jeg har nok ikke misforstått noe som helst, jeg sier kun hva sidene er for meg. En god del av reaksjonene her indikerer at andre ser det på samme måte. Jeg sier jo at jeg vet admin kan gjøre hva de vil, men jeg gjentar at det ikke betyr at vi må like det.

Community/diskusjonsdelen er det som skiller disse sidene fra en Apple-sentrert "IT-avis", noe som hadde vært en helt uintressant website; jeg kan lese slike nyheter mange andre steder før de blir publisert her, ettersom det (med unntak av admins egen produkter :-) kun blir publisert annenhånds Apple-'nyheter' her.

Det er morsomt at du selv sier du tilbringer mesteparten av tiden din i formumdelen men allikevel kaller den underordnet. Det er jo sjarmerende at du prøver å se det fra admins side, men jeg vil påstå at uten forumdelen hadde mac1 vært død eller anemisk også som kommersielt prosjekt. Admin bør derfor gjøre alt for at brukerne skal føle seg hjemme, og bør også fra et kommerielt synspunkt ta forumbrukernes klager på alvor.
Å lage regler som man selv ignorerer er et typisk feilgrep som irriterer brukere og kan drive dem vekk. Nå har jo Mac1 et tilnærmet monopol i Norge, og er et svært solid stykke håndverk, så jeg er sikker på at admin sover godt om nettene.

Men det betyr ikke at jeg må like det.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

What's all the

Innleggav want1ph0ne » lør 18.06.2011 20:32

What's all the nagging?
Forsiden på iPod1 er der nyhetene plopper opp. i1-gutta har der "reklamert" for mye annet enn sine egne produkter. De forteller at de er lansert, akkurat som om VG skulle skrevet at en eller annen Samsung-telefon var lansert...

Uansett, kjøpte meg en Little Angry Boy - veske til iPhonen min for en måneds tid siden - Veldig fornøyd!
Sist endret av want1ph0ne den søn 19.06.2011 16:26, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Det er nå helt klart at er

Innleggav andersand » lør 18.06.2011 22:30

Det er nå helt klart at er det noen som har forstått noe her så er det Lars. Man kan godt kalle det paragrafrytteri, men det er dårlig dømmekraft av admin og bryte sine egne forumregler. Og det sender helt klart et uheldig signal.

Hadde det blitt lagt ut som en annonse som helt klart viste at det var nettopp det, hadde saken stilt seg annerledes, men reklame for eget produkt forkledt i redaksjonell omtale vil jeg si meg enig med Lars, minner om manglende fingerspitzgefühl.
medlem i 193 måneder
 

Re: Little Angry Boy «offisielt» lansert

Innleggav Roon » lør 18.06.2011 23:11

Må si meg enig her.
Selv om man er admin eller mod betyr det ikke at du kan gjøre som du vil.
Man skal faktisk gå frem som et godt eksempel.
Og produktet er sikkert bra, men tror denne reklamen for eget produkt har svekket vår tillitt til mods og admin. Hvorfor kan ikke jeg reklamere for hva jeg gjør? Jo, pga reglene.
Derfor burde admin slette hele denne tråden og heller lage en artikkel på fremsiden.
Snart bedre å lage et nytt forum med nye regler og flere mods som følger med.
For det mest idiotiske å se her inne er mods svar til stakkarer som ikke er så drevne på data eller bruk av forum. Å svare "vi har søkefunksjon" eller "ja" og så låse tråden er det samme som å si "drit i å skriv her, du kan ikke noe. Lev med det."
En liten link til riktig side før man låser tråden er smart. Da er mods til hjelp.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Når regner dere med å ha

Innleggav ageNine » lør 18.06.2011 23:24

Når regner dere med å ha iPad 2 versjonen(e) klare?

Hadde vært awesome om dere gav 10% rabatt til de som har vært medlem hos ipod1.no i over 1 måned eller noe slikt, siden dere selv reklamerer for det her ;)

Ser at så mange klager over at dere reklamerer selv, så hvorfor ikke gi tann for tann og gi dem en liten bonus for å være medlem her i denne saken, så ville nok alle vært fornøyd med denne 'reklamen' ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Little Angry Boy «offisielt» lansert

Innleggav Traktor » lør 18.06.2011 23:30

Hvorfor skulle "alle" være fornøyd med det? Når jeg i utgangspunktet ikke har tengt til å kjøpe produktene deres, tror du en rabatt på 10% vil endre det? Så om jeg bare gir dere en lusen rabbat på 10% så vil dy syntes det er greit at jeg reklamerer for produktene mine her i forumet?

Hadde vært fint å få en komentar fra deg admin, hvordan stiller du deg til denne "problemstillingen"?

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Little Angry Boy «offisielt» lansert

Innleggav Mari3us » søn 19.06.2011 0:42

Admin skriver også om Angry bidra lansert til 18 kroner, TomTom car kit lansert til 999 og diverse programvare som er lansert til en viss pris. Hva er forskjellen mellom disse artikklene og denne?
At det er admin som driver LAB? Hadde det vært greit om det var jeg som skrev artikkelen og la ut?

Og ey, han er admin og dette er ikke no demokrati..

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

admin eller ikke. Regler er

Innleggav Roon » søn 19.06.2011 7:24

admin eller ikke. Regler er regler.
Nei, får heller starte nytt forum. Back soon with more info.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Little Angry Boy «offisielt» lansert

Innleggav Wackhy » søn 19.06.2011 10:18

Roon skrev:(…)
Derfor burde admin slette hele denne tråden og heller lage en artikkel på fremsiden.
(…)

Det ER en artikkel på forsiden.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Little Angry Boy «offisielt» lansert

Innleggav HenrikWL » søn 19.06.2011 15:24

Har man ikke fått med seg at alle artikler får en tråd på forumet? Det er det som er kommentarløsningen man har valgt. Nå har jeg ikke finkjemmet reglene, men for alt jeg vet så kan det gjelde andre regler for artikkel-underforumene, hvor brukere uansett ikke har anledning til å opprette innlegg. Har man tenkt over dette i sin kritikk?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Herregud, den eneste

Innleggav alltidh » man 20.06.2011 14:10

Herregud, den eneste forskjellen på denne saken og f.eks. artikkel/4542/gjor-din-iphone-om-til-en-klassisk-vekkerklokke er selve produktet, og at det brukes "vi" istedet for "*produsentens navn*/de". Jeg ser virkelig ikke problemet med at de forteller om et tilbud til din iOS-device på lik linje med flere andre saker som finnes her.
medlem i 163 måneder
 

Jeg må si meg enig med

Innleggav LarsFillingsnes » man 20.06.2011 17:40

Jeg må si meg enig med @alltidh.. Fikk min little angry case i dag, og er kjempefornøyd!

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron