Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav wellendorf » fre 03.06.2011 16:42

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men satser på at det går fint her?

Saken er, at jeg solgte min Ipad. Denne sendte i med Norgespakken med postoppkrav på mandag. Ipaden var i original eske, og jeg teipet igjen esken. På postoppkrav-lappen skrev jeg hva pakken inneholdt(kanskje dumt?)

uansett, kjøper hentet pakken idag og hevder at Ipaden ikke lå inne i esken(???) Hvordan er dette mulig? Kjøper sier også at den ene enden manglet teip(Jeg teipet igjen begge ender)

Kjøper truer meg å anmelde meg, hvis h*n ikke får pengene tilbake.

Jeg ringte selvfølgelig posten, og laget en sak på det der, og saksgangen tar rundt 14 dager sa hun på kundeservicen. Dette likte ikke kjøper, og truer fortsatt med å anmelde meg for svindel, og vil ha pengene med engang(Selvfølgelig ønsker kjøper pengene OM h*n ikke fikk ipaden) H*n mener også at h*n ikke skal svi for dette, og at det er mitt problem.


Hva gjør jeg? Jeg vil ikke overføre pengene før jeg har fått svar fra posten, er det feil av meg?

Er dette mitt ansvar, altså må jeg dekke tapet om ikke posten vil utbetale for det tapte?

Jeg sendte tross alt i Norgespakken med forsikring og postoppkrav. Kjøper sa ikke hvordan jeg skulle sende, men gjorde dette fordi jeg trodde det var tryggest OM noe skulle skje, noe det tydligvis gjorde.
Hun i telefonen på posten syns dette hørtes veldig rart ut om pakken ikke var skadet.

Beklager om innlegget ble rotete, men er helt fra meg her.
Hjelp!
medlem i 164 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav gvalstad » fre 03.06.2011 16:55

Be om bilder, ha litt is i magen og vent på Posten. Så lenge du har ditt på det tørre, kan du bare la kjøperen anmelde deg.
Sist endret av gvalstad den fre 03.06.2011 16:59, endret 1 gang
medlem i 190 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav wellendorf » fre 03.06.2011 16:58

Bilder? Av hva?

Is i magen må jeg nesten ha, men spørs om kjøper har det. Truer jo om og om igjen om anmeldelse. Men jeg har ikke noe å skjule så kommer vel ingen vei med det.

Så jeg bør vente med å overføre pengene tilbake?
medlem i 164 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav gvalstad » fre 03.06.2011 17:12

Tenkte på bilder av pakken h*n har åpnet.

Jeg ville ikke tilbakeført pengene og er du skråsikker kan du også anmelde svindelforsøk.
medlem i 190 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav Hufse » fre 03.06.2011 17:12

Er enig med gvalstad,

Har du ditt på det tørre er det bare å avvente svar fra posten.

Enten har en utro tjener hos posten forsynt seg med iPad'n, eller så prøver kjøper seg på å få både iPad og penger.

Så lenge iPad'n ble sendt ville ikke jeg ha overført penger.
Siden du sendte den med Norgespakke, kan du spore sendingen på Postens sider, så du i det minste ser hvilke plasser den har vært innom og når.

Å få bilder av kjøper av esken kan også være greit, så ser du om det er samme sort tape, etc. som du brukte.

Lykke til.
medlem i 187 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav wellendorf » fre 03.06.2011 17:15

Takker for svar. Jeg får be om bilder av pakken ihvertfall.

Dette fikk jeg nå av kjøper:

Ikke mitt problem din oppgave er og bringe pakken frem til meg viss du ikke klarer det hel og at den er der så kan jeg keve pengene mine tilbake ellers så kan man kalle det svindel ditt valg
du kan jo bare sende over pengene og bli kvitt et problem ditt valg det og



Er det meg det går utover om noe skjer etter at jeg har levert inn pakken med sporing til posten?
Kjøper har vel ikke rett i dette over, så jeg blir anmeldt for dette?

Huff, at det skal være så vanskelig å sende noe i posten!
medlem i 164 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav TheRealChristoffer » fre 03.06.2011 17:47

ble det målt vekt på pakken med ipaden i? hvis ja har du jo en sak der om vekte er forskjellig.


du kan jo skrive tilbake at du også kan anmelde han for å prøve å svindle deg.

det han skrev var veldig rart og høres ut som svindel her.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav wellendorf » fre 03.06.2011 18:05

Ja, det var vekt på den. Ser ut som den er det samme. Men

La merke til denne fra kjøper:
Jo pakken er hentet men hvar tom bare papp
og reklame ipad esken hvar tom med bare en kliten kontakt i gjen
Hva skjer
Dette må ordnes opp i har kontaktet politiet og posten
Hva er løsningen nå?


Jeg sendte ipad esken med alt oppi selvfølgelig pluss kvittering. Jeg sendte ikke med reklame(?)

Skjønner virkelig ingenting. Enten så prøver kjøper å svindle meg, eller så har noen i posten tatt ipaden for så å fylle opp vekten med reklame? Er det mulig?
medlem i 164 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav Los Blancos » fre 03.06.2011 18:09

Bare slapp av! La Posten bruke sine 14 dager selvom de sannsynligvis ikke finner ut noe. Men å sjekke vekten ved ulike steder i forsendelser er nok lurt. Må likevel si at jeg ikke forstår hvorfor du merket pakken med den teksten. Du burde heller skrive "forsiktig" eller "handle with care" etc. Men nok om det.

Så lenge du har forsikring så skal du få tilbake verdien på pakken om det viser seg at den har endret vekt i løpet av "turen". Posten kan imidlertid slå seg vrang siden du egentlig ba om tyveri ved å merke pakken på den måten.

Men om han anmelder deg, så anmeld han tilbake. Det kan, som flere nevner her, være forsøk på svindel. Og om du har gjengitt det han har skrevet ordrett så vitner det om en lite oppegående person, spør du meg. Det han skriver kan faktisk tolkes som en trussel.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav wellendorf » fre 03.06.2011 18:19

Jeg har kopiert rett ut av mailen det jeg har limt inn her.

På pakkelappen står det: Referanse innhold, og jeg spurte hun på posten om hva jeg skulle skrive der. Hun sa jeg skulle skrive hva pakken inneholdt, og det gjorde jeg. Ser jo i ettertid at dette var dumt, da det kanskje kan friste andre.

Jeg får bare vente på posten sin saksgang, og roe ned kjøper imens. Selvom dette ikke er veldig lett.
medlem i 164 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav Chalkley » fre 03.06.2011 18:39

Meg bekjent så veier Posten pakkene når de går gjennom terminalene, så i dette tilfellet vil de sannsynligvis se om noe har blitt borte på veien. Det er bare å gi selger beskjed om at du avventer Posten sine undersøkelser.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav wellendorf » fre 03.06.2011 19:11

Chalkley skrev:Meg bekjent så veier Posten pakkene når de går gjennom terminalene, så i dette tilfellet vil de sannsynligvis se om noe har blitt borte på veien. Det er bare å gi selger beskjed om at du avventer Posten sine undersøkelser.


Ja, jeg så at pakken var veid når jeg leverte den og når kjøper hentet den.

Men problemet her er at kjøper sier at pakken var fyllt opp med reklame. Så vet ikke om dette er noe kjøper sier, eller om noen fra posten rett og slett har tatt den og lagt inn reklame for å fylle opp vekten igjen?

Er virkelig ikke lett å vente på posten sin saksgang når kjøper er så intens.
medlem i 164 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav gvalstad » fre 03.06.2011 19:23

Gi et kort svar som angir at du avventer til Posten har sagt sitt. Du kan også ta en tur innom politiet og diskutere hva du bør gjøre. Det kan du gjerne nevne til kjøper.

Etter at du har gitt kjøper beskjed, lagrer du all kommunikasjon - men du trenger ikke svare mer.

-/-
Fått bilder?

-/-
For forsikringen sin del var det sikkert lurt å skrive hva pakken inneholdt. MANGE pakker går daglig via Posten med helt klare merker som viser hva de inneholder. De fleste kommer vel også frem til mottaker i god stand.
Sist endret av gvalstad den fre 03.06.2011 20:49, endret 1 gang
medlem i 190 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav wellendorf » fre 03.06.2011 19:29

Okei, takk for hjelpen. Da gjør jeg det :)

Etter at jeg sendte mail om jeg kunne få bilder, og at jeg sa h*n ikke kunne true med anmeldelse hvis ikke jeg overførte med engang, så har h*n sluttet å svare. Dette er nå noen timer siden. Så får se om jeg får bilder.
medlem i 164 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav thomasfoto » fre 03.06.2011 21:02

Jeg hadde også prøvd å holdt hodet kaldt og ventet på hva Posten sier. Veldig riktig av deg og spørre kjøper om bilder.

Syntes det lukter litt forsøk på svindel fra kjøpers side. Skulle ikke forundre meg om noen prøver å svindle på denne måten også... Ikke la deg skremme av trusslene kjøper kommer med. På skrivemåte virker det som personen er 13-14 år.

Lykke til og ikke la det ødelegge helgefølelsen :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Neste

Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron