av wellendorf » fre 03.06.2011 16:42
Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men satser på at det går fint her?
Saken er, at jeg solgte min Ipad. Denne sendte i med Norgespakken med postoppkrav på mandag. Ipaden var i original eske, og jeg teipet igjen esken. På postoppkrav-lappen skrev jeg hva pakken inneholdt(kanskje dumt?)
uansett, kjøper hentet pakken idag og hevder at Ipaden ikke lå inne i esken(???) Hvordan er dette mulig? Kjøper sier også at den ene enden manglet teip(Jeg teipet igjen begge ender)
Kjøper truer meg å anmelde meg, hvis h*n ikke får pengene tilbake.
Jeg ringte selvfølgelig posten, og laget en sak på det der, og saksgangen tar rundt 14 dager sa hun på kundeservicen. Dette likte ikke kjøper, og truer fortsatt med å anmelde meg for svindel, og vil ha pengene med engang(Selvfølgelig ønsker kjøper pengene OM h*n ikke fikk ipaden) H*n mener også at h*n ikke skal svi for dette, og at det er mitt problem.
Hva gjør jeg? Jeg vil ikke overføre pengene før jeg har fått svar fra posten, er det feil av meg?
Er dette mitt ansvar, altså må jeg dekke tapet om ikke posten vil utbetale for det tapte?
Jeg sendte tross alt i Norgespakken med forsikring og postoppkrav. Kjøper sa ikke hvordan jeg skulle sende, men gjorde dette fordi jeg trodde det var tryggest OM noe skulle skje, noe det tydligvis gjorde.
Hun i telefonen på posten syns dette hørtes veldig rart ut om pakken ikke var skadet.
Beklager om innlegget ble rotete, men er helt fra meg her.
Hjelp!