GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav aasbakk » tor 24.06.2010 15:12

Jeg har oppgradert til iOS4 (pwnagetool) på iPhone 3G.
Opplåsingen og oppgraderingen går helt fint uten problemer.
Men jeg får ingen signal på telefonen.
SIM kortet godtas, men jeg får ikke ringt eller sendt melding.
Signalstyrken som vises i venstre hjørne er lik 0.
Har kjørt pwnagetool 3 ganger uten hell.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav MrNilsen1986 » tor 24.06.2010 18:51

Har testet en gang til, hvor jeg kjører denne guiden slavisk.
Igjenn feiler det på feilmeld 1604. Dette skjer etter "Heter ut programmvare" steget, og under "forbereder iPhone for gjennopretting".

Ingen som vet hvorfor? Har MAC og har gammel bootroom på iPhone :(
medlem i 180 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav tommy_tott » ons 07.07.2010 22:48

Jeg har akkurat samme problem etter å ha fulgt guiden slavisk. Anyone?

:-)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav W3p » man 13.09.2010 17:40

Hvorfor kan man ikke lenger bruke pwnage tool fremgangsmåten for å unlocke iphonen? Jeg gikk på ifon1.no og der står det bare at man skal bruke JailBreakMe-metoden...

Jeg fikk i dag "ny" iPhone på forsikringa tilsendt meg idag. Min opprinnelige iPhone var kjøpt i usa, og jeg fant ut i dag at min "nye" iPhone også er låst (til AT&T overført fra forrige iPhone??) Uansett, denne er altså nå låst. Jeg har forsøkt å gjennopprette med orig. 4.01 os, uten at dette går. Jeg får heller ikke brukt Pwngage tools 4.01 til å customisere iOS 4.01, det kommer bare feilmelding om at "wrong firmware bundle" er brukt... Jeg kan vel heller ikke bruke JailBreakMe-metoden når tlf. kun kommer i DFU modus?? Jeg får nemlig ikke gjennopprettet med vanlig iOS 4.01, står bare at "denne telefonen er ikke eligible for requested build". Hva gjør jeg?
medlem i 200 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav geircito » man 13.09.2010 20:17

W3p skrev:Hvorfor kan man ikke lenger bruke pwnage tool fremgangsmåten for å unlocke iphonen?

Enkelt svar, den fungerer ikke på iOS 4.x..... :-)
Og du kan heller ikke nedgradere til firmware 3.x...., vel du kan, men BARE hvis du har lagret SHSH-verdier for firmware 3.x....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav Montymastiff » tir 14.09.2010 10:16

Men, Geircito.

Blir det mulig å jailbreake 4.1 etter hvert selv om man strengt tatt har oppdatert til 4.1 for tidlig (i mitt tilfelle)?

Sikkert et dumt spørsmål, men 8-)
medlem i 163 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav W3p » tir 14.09.2010 21:48

geircito skrev:
W3p skrev:Hvorfor kan man ikke lenger bruke pwnage tool fremgangsmåten for å unlocke iphonen?

Enkelt svar, den fungerer ikke på iOS 4.x..... :-)
Og du kan heller ikke nedgradere til firmware 3.x...., vel du kan, men BARE hvis du har lagret SHSH-verdier for firmware 3.x....


Ok. Jeg regner med det er 4.01 som er på tlf nå (håper ikke det er 4.1). Hvis jeg nå bare for åpnet telefonen (aktivere den med AT&T kort evt. universal simkort) slik at jeg kommer inn på tlf., kan jeg så jailbreake den med jailbreakme.com?

Men hva mener du med at pwnagetools ikke fungerer på 4.x (feks 4.0.1)? Jeg har jo gjort dette tidligere.. Regner med jeg misforstår her, forklar meg gjerne =)
medlem i 200 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav sighaug » ons 15.09.2010 21:44

olelie skrev:Nå skulle jeg imidelrtid prøve å gjøre det samme for min datter som hadde gjort sjefsstuntet med å trykke 'oppgrader' i iTunes og låst hele saken. Jeg kjørte igang som vanlig og fikk satt telefonen i recovery modus ved å holde begge knappene inne i ett minutt, slippe av/på knappen mens jeg koblet telefonen til maskinen og så vente til iTunes fant telkefonen. Så langt alt 100%.

Neste ser også lovende ut, jeg trykker alt-gjenopprett og får velge filen jeg tidligere har lastet ned (iPhone1,1_3.1.2_7D11_Custom_Restore.ipsw). Når jeg velger åpne på denne kommer dialogboksen 'Henter ut programvare' som tydeligvis går helt greit. Neste dialogboks sier 'Forbereder iPhone for gjenopptretting' og den står lenge (type 5min). Tilslutt kommer det en stor stygg og rød varselmelding som sier:

'iPhone enheten "iPhone" kunne ikke gjenopprettes. Det oppstod en ukjent feil (1604)'


Kjenner meg igjen her, men jeg får -neesten- oppdatert ferdig.. Den står fast på kanskje 97%..... Klarer ikke komme noen vei. Har første generasjon. Forsøkte å oppdatere fra 3.1.2 til 3.1.3 med pwnagtool (siste som ligger på ifon1.no)..

Har forsøkt å starte om igjen prosedyren flere ganger - alle gangene med samme resultat... Finnes det fortsatt håp?
medlem i 223 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav W3p » fre 17.09.2010 17:42

Noen som har et svar å det jeg spurte om i forrige post?

Hvorfor er det ikke guides på pwnage tools på ifon1.no (Geircito) for ios 4.0.1? Denne har jo gått ann å jailbreakes/unlockes/activeres med hhv. pwnage tools, og ultrasnow/redsnow tidligere?? (mulig jeg bommer litt med programmene her..) Hvorfor kan jeg ikke unlocke 4.0.1. lenger med pwnage tools slik som før?
medlem i 200 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav Ttiger » fre 17.09.2010 17:49


Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav W3p » søn 19.09.2010 11:23

Jo men slik jeg har forstått det så verken aktiverer eller unlocker jailbreakme telefonen? Hadde jeg vært interessert i kun en jailbreak, hadde jeg jo såklart brukt denne, men det står jo øverst i posten at den _ikke_ unlocker og aktiverer... Det er jo dette jeg trenger og det fikk jeg gjort med pwnageTools tidligere, hvorfor er disse guidene slettet? ...
medlem i 200 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav W3p » fre 24.09.2010 13:48

bump
medlem i 200 måneder
 

PwnageTool 4.1

Innleggav Predatorzx » ons 20.10.2010 18:04

Edit av geircito:
PwnageTool 4.1 er ute og støtter følgende iDevices:
* AppleTV 2G
* iPad (firmware 3.2.2)
* iPod touch 4G
* iPod touch 3G
* iPhone4
* iPhone 3GS
* iPhone 3G

Prøver å jailbreake min nye AppleTV 2nd gen nå :D
medlem i 188 måneder
 

Re: PwnageTool 4.1

Innleggav NgoRamos » ons 20.10.2010 19:12

Funker den for 4.1? Jeg er ny innenfor iphone! har låst med AT&T. Kan jeg prøve meg her? fant noen linker til step by step guid.
medlem i 161 måneder
 

PwnageTool 4,2

Innleggav sondre2009 » tir 01.03.2011 21:43

Hei!

Kan noen på en enkelt måte forklare meg hva pwnagetool gjør?
medlem i 180 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]