Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Moira » ons 26.01.2011 10:50

jaja... Står at pakken er videresendt fra Oslo, og det har det snart gjort ett døgn. Tar visst lang tid dette her.

Må bare slutte å vente tror jeg, men jeg tviler på at jeg kommer til å bestille fra apple igjen når det faktisk tar 3 uker før man får det man har bestilt, selv om varen skal sendes ut iløpet av en uke!
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Wackhy » ons 26.01.2011 17:19

Selv om den sendes i løpet av en uke kan du ikke forvente at "sendt ut" er synonymt med "levert" med mindre du bor rett over veien for fabrikken.
Finn heller noe å fordrive tiden med, jo mer du sitter å oppdaterer shipping status hos UPS/TNT/Posten etc, jo lenger tid tar det.
Pakken blir heller ikke registrert for hver meter den legger bak seg. Det er godt mulig den ikke er langt unna, men den blir bare registrert når den kommer til en omlastningsterminal. Noe annet hadde vært dumt, og bortkastet tid som igjen hadde ført til betraktelig lenger leveringstider.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav johnra » ons 26.01.2011 19:47

Hvis ikke pakken din blir registrert på Fauske i kveld så får du den ikke før på fredag. Du får normalt pakken dagen etter at den er registrert på Fauske. Posten bruker godstog på pakker. Alle pakker som skal til Mosjøen blir kjørt med trailer fra fauske på nattmårran. Pakkene ankommer normalt Mosjøen mellom klokken 08,00 og 09,00 på morgenen. Er kun en pakkelevering i døgnet til Mosjøen.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Moira » ons 26.01.2011 21:39

Jippi=)=) telefonen ble kjørt fra Fauske klokken 20 i kveld, så da har jeg den i morgen :D :-D :-D :-D :-D
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Mika71 » ons 26.01.2011 22:37

Fikk min bestillt for 2 dager siden, først så var det antatt leveringsdato 31 januar. Igår fikk jeg mail om at levering er 27 januar. Har nettopp sjekket sporingen:

26 Jan 2011 20:47:00 Eindhoven Shipment In Transit.
26 Jan 2011 12:52:58 Eindhoven Shipment In Transit.

Så jeg antar den lander i Bergen ikveld.

Bare håper at den kommer imorgen, siden jeg sitter uten tlf nå ;(

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Moira » ons 26.01.2011 23:36

Min ankom Oslo, også tok det nesten 2 døgn før den var på Fauske. Men nå er den snaaaart i Mosjøen - så da har jeg den i morgen :-D :-D Bestilte da den 12 januar da..

Ei venninne av meg bestilte telefonen den 17 på kvelden, og hun hadde telefonen på døra den 21... Er derfor jeg har "stresset" sånn og irritert meg over hvor lang tid det har tatt :-P

Hun bor i stavanger da, så det blir jo noe annet, men allikevel :bitchin:
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » ons 26.01.2011 23:42

Forstår deg gpdt ! Siden man har betalt mye penger og ønsker varen så fort som mulig. Håper at min kommer imorgen siden jeg sitter allerede siden den 24 uten tlf...

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Dr.Pepper » ons 26.01.2011 23:51

Anbefaler Delivery Status widget.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » tor 27.01.2011 11:50

Snakk om flott kundeservice hos TNT. Jeg ringte med tlf til datteren min og spurte hvorfor det star på mail fra apple at leveringsdagen er 27 januar mens sporingen sier den ligger i Liege ( Belgia ). Fikk som svar flyet var ankommet Flesland og det holder på å sorterer for å kjøre varer ut idag. Om sjåføren ikke har vært til kl 16 hos deg så kunne jeg komme å hente den mellom kl 16 og 17 hos TNT. Makan til flott service sier bare jeg :)

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Moira » tor 27.01.2011 11:57

Så bra for deg :-D

Her er det bring som har overtatt pakken min, men på sporingen står det ENDA at den er sendt fra Fauske... Den ble sendt derfra klokken 20 i går kveld - så har en følelse at det er sykkelbud som leverer pakkene om dagen... :bitchin:

Den kommer vel i løpet av dagen uansett regner jeg med. Det BURDE den - syns det er helt sykt at de som bor litt utefor de store byene, faktisk må vente uker lengre enn andre!

Når jeg bestiller ting fra Danmark foreksempel - så har jeg det på 2-3 dager (brevpost), men om jeg skal ha noe fra Oslo, så tar det MINST en uke! Høl i huet!


Neeeeeida... Snakket med Bring nå, og pakken kommer ikke før i morgen. Er så sint nå, at jeg snart ser rødt!! Greit at de skal spare penger i posten, men de kan da for pokker gjøre jobben sin skikkelig!

4 dager fra Oslo og hit - da tar det kortere tid for meg å KJØRE tur/retur selv!

Så - da blir det ikke noe telefon på meg i dag heller!
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav johnra » tor 27.01.2011 17:21

Nå må du ta i betraktning ad det er skikkelig drittvær her.
Bilen skal jo over saltfjellet og det kan være stengt for allt du vet 8-)

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav bjellings » tor 27.01.2011 19:25

Ikke for å virke kjip, men det må da være måte på å være desperat? Du skriver jo selv i det første innlegget at antatt leveringsdato er den 28. Det ser jo ut som du kommer til å få den i morgen, altså den 28. Synes du egentlig burde være ganske fornøyd med at de holder den datoen de sier? Hadde det derimot gått over tiden så skulle jeg forstått deg....

Når det skal sies, er jeg ganske utolmodig selv når det gjelder ting som blir bestilt på nettet, men det får da være måte på...
medlem i 179 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Moira » tor 27.01.2011 20:37

Hehe ja vi er jo alle forskjellige ;) Jeg er UTROLIG utålmodig av meg - har jeg alltid vært.

Og ja - det sto at jeg skulle få den den 28 et sted, men det sto et annet sted at jeg skulle få den den 24...

Og hoved grunnen til at jeg er såpass utålmodig, er rett og slett at venninna mi som bor i stavanger og som bestilte 5 dager etter meg, har hatt sin i 7 dager allerede.. Syns bare det er litt merkelig at det har tatt såpass lang tid med min.

Men ja - den skal over saltfjellet, hadde forventet den i dag, iogmed at den var på fauske i går kveld, menmen. Det blir så bra så ;)

Ikke meningen å virke helt koko altså hehe - bare veldig veldig lite flink til å vente på ting hehe :-D
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » tor 27.01.2011 23:06

Herlig !! Da har jeg fått min iPhone4 idag. Bestilling sendte jeg den 24 januar kl 23.43 til Apple. 25 Januar ble den pakket. 26 Januar ble den fraktet rundt i Eindhoven. 27 Januar fra Eindhoven til Liege Hub fra da videre gikk det til Bergen via Gardemoen. Litt av e tur :-D

Og i Ettermiddag levert til meg :) Angrer ikke på at jeg gikk fra HTC til Apple :-)

27 Jan 2011 14:21:44 Bergen Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
27 Jan 2011 12:43:55 Bergen Shipment Received At Destination Depot.
27 Jan 2011 10:00:00 Bergen Delay. Recovery Action Underway
26 Jan 2011 23:14:40 Liege Euro Hub Shipment In Transit.
26 Jan 2011 20:47:00 Eindhoven Shipment In Transit.
26 Jan 2011 12:52:58 Eindhoven Shipment In Transit.

Håper at dere er like heldig som skal bestille 8-)

Transpotør TNT

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav iMarit » fre 04.02.2011 17:49

Da er dere heldigere enn meg. Sendte inn bestilling 27. januar og skulle få den 2. februar ifølge TNT sine nettsider, datoen har stått hele tiden. 2. og 3. februar kom og gikk og jeg ringte TNT i går ettermiddag og spurte om når jeg kom til å få pakken. Oppgav arbeidsadressen min siden de kun leverer mellom 8 og 16. Damen jeg snakket med sa at sjåføren kom til å ringe meg når de var der.

I dag hørte jeg ingenting, og ringte Apple da jeg kom hjem 16:15. Fikk snakke med en mann fra TNT som ikke kunne skjønne at jeg hadde fått beskjed om at sjåføren skulle ringe, for det stemte ikke; sjåførene kunne jo ikke ringe til alle de skulle levere til. Sjåføren hadde da levert feil, som de sa (?), uten å ringe til meg for å forhøre seg.

Jeg reiser bort i morgen, og blir til torsdag, og hadde regnet med å ha fått pakken i dag! Da fikk jeg alternativene mellom å enten kjøre ut til Lillestrøm (1,5 timer unna) og hente i ettermiddag (uaktuelt!), eller få den på postkontoret på tirsdag - som jo hjelper fint lite siden jeg ikke er hjemme igjen før torsdag.

Jeg er dritforbannet nå!! Jeg synes dette er kjempedårlig service fra TNT sin side. Kundeservice har sagt feil, som medfører at jeg får pakken en uke for sent.

04 Feb 2011 15:09:00 Oslo Delivered To Wrong Address, Retrieved. Recovery Actions Underway.
04 Feb 2011 08:36:12 Oslo Out For Delivery.
04 Feb 2011 08:15:10 Oslo Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
03 Feb 2011 16:17:00 Oslo Shipment Sent To New Address As Requested By Sender Or Receiver.
02 Feb 2011 18:29:09 Oslo Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
02 Feb 2011 14:20:06 Oslo Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
02 Feb 2011 11:18:36 Oslo Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
02 Feb 2011 11:16:00 Oslo Shipment Received At Destination Depot.
01 Feb 2011 23:56:05 Liege Euro Hub Shipment In Transit.
01 Feb 2011 16:36:00 Eindhoven Shipment In Transit.
01 Feb 2011 12:19:04 Eindhoven Shipment In Transit.
02 Feb 2010 06:05:00 Oslo Delay Due To Bad Weather. Recovery Action Underway
medlem i 195 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere