Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Diskuter iTunes for Windows

Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav oldstone » tir 05.10.2010 21:56

Hei !

Er så lei det rotet ITunes lager i musikken og albumene mine! Finnes det et godt alternativ der jeg kan få rett melodi inn i rett album på en ENKEL måte. Vil ikke Jailbreake tellefonen.

Oldstone
medlem i 230 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav m4rius » tir 05.10.2010 23:53

Ja, rydde opp i iTunes bibloteket ditt å sync iphonen med det!
medlem i 186 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav HenrikWL » ons 06.10.2010 0:00

Kanskje det ville vært lettere å hjelpe hvis vi visste hva problemet var? I min iTunes ligger alle låtene inne med artist, tittel og album som de skal – hvordan arter problemet seg for deg?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav KBiPhone » ons 06.10.2010 0:14

Støtter opp om at du lærer deg å bruke iTunes, når du først har gjort det finner du ikke bedre program!! :-)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav Dr.Pepper » ons 06.10.2010 0:23

Du er ute etter et program med magiske egenskaper, slikt finnes ikke!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav oldstone » ons 06.10.2010 13:18

Hei !
Problemet er at albumene blir delt når jeg flytter dem til iTunes. Marius Muller i tre avdelinger blir for tungvindt. Og når jeg får rydda etter å ha forandra diverse meningsløse parameter på låtene synkroniserer jeg. Og hva skjer? Ingenting, Marius Mullers album er nå delt i to og delvis forsvunnet. Hvorfor i h.. kan en ikke bare dra rett låt til rett album? Jaja, blir nok Android neste gang, dette gidder jeg ikke!

Oldstone
medlem i 230 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav admin » ons 06.10.2010 13:24

Meta tags er stikkordet.

Du må få ryddet opp i meta tagsene i ditt musikkbibiliotek. Når du gjør dette, vil alt fungere som bare det.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav m4rius » ons 06.10.2010 13:26

Jeg kjenner mange som deler din frustrasjon, jeg har da vist dem hvordan man rydder opp i sitt iTunes bibliotek. Ingen vil gå tilbake til noe annet!

Det finner mange forskjellige verktøy der ute som lar deg gjøre den jobben mye enklere.

Jeg er enig med at et iTunes bibliotek som bare er rot er ikke mye kjekt å sitte med ( da er det bedre med gamle wimamp ) Men tar du deg bryet med å rydde opp er det absolutt verdt det.

Meningen er vel at man kjøper sanger / album fra iTunes store i tillegg kanskje ripper inn dine original CD'er, uansett vil du da fått et helt ryddig iTunes bibliotek.

Jeg antar du har en del "pirat mp3'er" i biblioteket ditt som sikkert stort sett alle andre også har. Da må du desverre ta rydde jobben selv, det er bakdelen.

Dette er et soleklart brukerproblem, så jeg foreslår du lærer deg litt mer hvordan iTunes funker før du hiver tastaruret i veggen :)
medlem i 186 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav HenrikWL » ons 06.10.2010 14:11

Ja, den søpla som finnes rundt forbi på diverse torrent trackere har så dårlig metainformasjon at det er til å grine av.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav Nafoni » ons 06.10.2010 15:08

Har selv en haug med sanger i iTunes jeg ikke har betalt for, og på alle disse har jeg lagt inn tittel, artist, album og albumbilde manuelt (albumbilde kan også hentes automatisk gjennom iTunes). Og tro meg, det blir en drøm når du først har fått ryddet opp i alt!

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav oldstone » ons 06.10.2010 20:19

Hei!

Takker for svar, setter pris på det! Men, jeg gir ...i meta tags osv.. Vil vel heller ha mapper som fungerer som <<album>>. Gidder ikke rydde i timesvis, vil dra og slippe og spille. Og det skjønner jeg at jeg ikke kan. Android neste! Kona kan få IPhonen..

PS: Alle album kan ikke kjøpes..

Oldstone
medlem i 230 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav HenrikWL » ons 06.10.2010 20:23

Ja, men hvis du bare får metatagsa i orden så legger iTunes musikken i mapper for deg, basert på artist og album. Null problem. Det finnes så vidt meg bekjent ikke et eneste mediesenter i dag som gir deg god oversikt uten at du tar jobben det er å rydde opp i metainformasjonen.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav DADDY » ons 06.10.2010 20:29

m4rius skrev:Det finner mange forskjellige verktøy der ute som lar deg gjøre den jobben mye enklere.


kan du nevne noen for pc?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav KBiPhone » ons 06.10.2010 20:31

Hvis du heller vil bytte til Android istedet for iPhone bare fordi at du ikke gidder lære deg å bruke iTunes, så ønsker jeg deg lykke til! Og ikke skjønner jeg hvorfor du poster ett innlegg om hjelp heller, når du tydeligvis hadde bestemt deg for på bytte før du postet her...og ikke gidder gjøre det som må til for å få orden... Dessuten så må jo sanger og album være merket riktig for å vises riktig på en Android tlf også.... Bare min mening! :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav ereynell » ons 06.10.2010 21:09

Mannen kaller seg Oldstone.... Regner med at vedkommende er et gammalt fosil som ikke eier teknisk sans.
Som KBiPhone skriver, han har tydeligvis bestemt seg for at iphone og Itunes er noe drit, og at det er der problemet ligger.
At det finnes forskjellige måter å rydde opp i er han visst ikke interessert i å finne ut av.
Nei Oldstone.... Ønsker deg lykke til med pc og android....

Selv er jeg iphone freak, beste tlf jeg har eid, og jeg har eid noen gjennom tidene....

Apple er min tro, iphonen min kirke og Steve jobs min gud.....

Mwaaaahahahahahahaaaaaaa........

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]