Gode JB Apps

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Gode JB Apps

Innleggav oxain88 » ons 15.09.2010 9:43

Fant ikke en tråd som dette. Finnes det får admin evt slette posten eller flytte.

Her tenkte jeg å starte en tråd om gode JB apps.

Post dine apps under samt evt sources. Finner du ikke appen du leter mangler du mest sannsynlig en source eller så er den rett og slett slettet.

NB! Sjekk om programmet/appen du vil installere funker på ditt OS før du installerer. Flere av programmene listet opp her har jeg enten ikke brukt selv eller så brukte jeg de på 3.1.2. Jeg kjører iOs 4.01 og setter en :-) på de jeg har på telefonen. Installer på eget ansvar.

iOs 4.02, 4.01, 4.0, 3.1.3, 3.1.2

Backgrounder
Kjører alle dine apps i bakgrunnen på den "ekte" måten. Man kan også velge "native backgrounding" på de appene som er klargjort for det :-)

SB Settings
Enkel tilgang til funksjoner man ofte bruker som skru av/på 3G, Bluetooth, wifi, GPS, juster lysstyrke eller sette tlf i flymodus. Respring knapp er også der. :-)

Multifl0w
Viser alle åpne apps. Som exposé på OS X, men med mulighet til å lukke programmer :-)

QuickReply
Lar deg sende SMS uten at du trenger å gå ut av appen du er i. Krever BG?

tlert
Tilsvarer Quick SMS reply fra iReal
Gjør at du kan få snarveier til å opprette og sende nye sms-er. Du får også opp iChat-liknende bokser med korrespondansen, og det hele er ganske lekkert

iSmartDialer
Har jeg ikke prøvd. Vet ikke helt hva den gjør, men det høres smart ut.

iBlacklist
Blokkerer nr du ikke vil skal nå deg.

Lockinfo
Få opp informasjon som vær, mail, twitter mm. på lockscreen

MakeItMine
Endrer operatør teksten til det du vil. Feks Netcom til Ola Nordmann.

WhoIsCalling
Program så du ser hvem som ringer, selv om du ikke har nr lagret.

Winterboard
Lar deg aktivere temaer/ringetoner du laster ned fra cydia

vWallpapers
Levende bakgrunn på din 3gs/4 og levende ringetoner

iBlank
Lager usynlige apps uten funksjon. Brukes gjerne med spesielle temaer.

MxTube
Lar deg lagre YouTube videoer.

YourTube
Lar deg lagre YouTube videoer i YouTube appen. Mulighet for HQ.

Categories
Vet ikke om dette brukes på iOs4, men det er for å lage mapper. Ikoner følger med.

CategoriesSB
Sørger for at Categories åpner mye raskere

MyWi
Gjør telefonen din om til trådløs ruter. Dette krasjer hos meg, installer på eget ansvar.

Rename
Lar deg endre navn på alle apps

BossPaper
Bakgrunn app. Endrer bildet på bakgrunnen på forskjellige måter. Kan bruke egne bilder.

InfiniDock
Gjør at du kan legge uendelig med apps i docken og scrolle bortover omtrent som SpringBoard

Stack
Som stack i OS X. Maks fem apps tror jeg

ProSwitcher
Omtrent som Multifl0w, bare annen UI.


Har noen postet en app, vennligst ikke post den om igjen.

Skal prøve å redigere denne posten med jevne mellomrom så alle appene kommer på en liste i første post.

Rett meg gjerne på skrivefeil eller andre ting som er feil eller burde endres. Si også fra om du vet at et program/app ikke fungerer på iOs 4.xx.

Ruben Hertzberg
Sist endret av oxain88 den tor 16.09.2010 0:24, endret 10 ganger.
medlem i 166 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav musher » ons 15.09.2010 10:48

tlert (4.0.1)

EDIT:
Tilsvarer Quick SMS reply fra iReal
Gjør at du kan få snarveier til å opprette og sende nye sms-er. Du får også opp iChat-liknende bokser med korrespondansen, og det hele er ganske lekkert :)
Koster $6,99
link

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav Borgen » ons 15.09.2010 10:56

iSmartDialer
iBlacklist
Lockinfo
WhoIsCalling

bruker alle på 4.0.1
medlem i 181 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav Castle » ons 15.09.2010 11:01

musher skrev:tlert (4.0.1)


Gjerne skrive hva det er ect.

Ting som bare må has er jo:

Sbsettings (Funker på alt) Sveiper over toppen på tlf og ned kommer masse div info/instill.
Winterboard (--""--) Lar deg aktivere temaer/ringetoner du laster ned fra cydia
vWallpapers (--""--) Levende bakgrunn på din 3gs/4 og levende ringetoner
medlem i 175 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav TheRealChristoffer » ons 15.09.2010 11:06

MXTUBE er fin for nedlasting av youtube videoer:)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav skruforginal » ons 15.09.2010 20:45

kan noen hjelpe meg? Finner ikke vwallpapers inne på cydia, skriver jeg det feil eller kan det ikke søkes på?
medlem i 183 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav Morder269 » ons 15.09.2010 21:04

Du må legge til denne sourcen : http://i.danstaface.net/deb/
medlem i 165 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav KlodrikMcKr » fre 17.09.2010 22:59

Rock, Av Rock Your Phone. Dette er et genialt installeringsprogram som lar deg installere gratisprogrammer og noen få kjøpeprogrammer og er en genial erstatning for Cydia og anbefales til alle. Med funksjoner som Ranking og hastighet på opplastning av sourses (ca 5 sekunder uansett)og ingen relowd etter installering er dette et program du bare må ha.
Andre smarte ting er at du lager deg en konto og den tar bacup av alle programmene dine (ikke innhold) og det er også enda flere kule funksjoner som du lett finner ut av selv.
Last ned

FolderEnhancer, tror jeg kommer til å bli min favoritt. Dette er et program genialt program som forbedrer Apple sine mapper på iOS 4 drastisk og du må bare se videoen. Det går mye raskere og åpne mapper og du kan ha mapper i mapper og flere sider litt som categoriesSB bare mye mye raskere og bedere. Dette er den samme utvikleren som springJumps og det er antagelig derfor dette programmet ikke er oppdatert. Kos dere med videoen. Den får dere i godt humør http://www.youtube.com/watch?v=5pCRh7gcAOs

Mobile Dashboard, er et genialt program som lar deg få Dashboard fra Mac til iPhonen.
Dessverre må du bruke dobbel klikk på home knappen så dette kan være litt frustrerende av og til men bare legg til andre aktivator funksjoner for multitasking.
(Har ikke oppdatert min aktivator til nyeste versjon fordi jeg er usikker på om det vil krasje eller ikke og den versjonen jeg har nå krasjer aldri, men hvis noen har oppdatert aktivator i dag og mener at alt fungerer så si ifra.)

YourTube, laster ikke ned YouTube videoene for meg på 4.0 men det fungerte utmerket på 3.1.3.

Rename, er ikke kompatibelt med iOS 4 dessverre men du kan endre det manuelt.

BossPaper, sett Dock-Fungsjonen løfter dokken noe som er forferdelig irriterende. For å få det tilbake til normalt skru av BossPaperDock i Winterboard og hvis du er ute etter di gamle Dockene søk på Old Dock i Cydia eller Rock.

Stack, er veldig ustabilt og vil med aller største sannsynelighet sette din telefon i Safemode. Du kan ha maks 16 ikoner i Rutenett og 4 i vifte. Klarte etter en stund og få en versjon til å fungere men måtte skru av å på scrolling i Infinidock for å kunne flytte på ikonene uten at den gikk i safemode. Så kom en oppdatering og det krasjet igjen så jeg måtte avinstallere det. Dette brukte jeg på 3.1.3

ProSwitsher, Funker ikke med iOS 4

SpringJump, er et program med snarveier til de åtte første sidene på springboard. Bare trykk på foreksempel "Page 8" ikonet og du er på side åtte. Funker ikke med iOS 4.

SprintBoard, Gjør at du kan bla deg raskt mellom sidene på springboard ved og dra fingeren over de små prikkende som viser hvilke side du er på.

LiveClock, Gjør at ikonet til klokke programmet følger klokka istedefor at det bare står stille. Du kan også skifte det ut til å se ut som en annen klokke ved hjelp av Winterboard theme. Funker ikke med iOS 4

Weather icon, Viser været på ikonet. Funker dårlig men krasjer ikke.


Shrink, er et program som gjør ikonene på springboard mindre og er veldig passende med Iconoclasm. Kan lastes ned fra Cydia for kunn 1.49$
Du kan også få ShrinkGrow til 3.1.3 via xSellize men dette gjør at iconer med unormal størrelse hvil flytte ca et par cm lenger ned en di skulle og dette kan være fryktelig frustrerende og ambefales ikke. Kjøp heller orginalen.

Iconoclasm, er et program som lar deg ha flere programmer på springboard samtidig, får eksempel 5•5 ikoner (fem oppover og fem bortover) funket bra på 3.1.3 men har hørt at det er litt tull med det og har dermed ikke tørt og prøve det på iOS 4. Flott sammen med Shrink. Iconoclsm koster 3.00$.

SBRotator, lar deg rotere springboard som på iPad. Dersom du liker dette er det lurt og ha Shrink på ca 70% på iOS 4 i og med at det der ikke kan gjøre ikonene mindre fra programet.

iWitehBoard, er et program som lar deg tegne på skjermen når som helst. Det er bare og riste iPhonen og du kan begynne og tegne. Det er en smart
Måte og låse skjermen på også.

InfiniBoard, lar deg gå horisontalt i sidene på springboard og funker problemfritt med iOS 4

InfiniFolders, sperrer grensen for hvor mange programmer du kan ha i en mappe. Vandelig hvis kan du bare ha tolv men med dette programmet kan du legge til så mange programmer du bare vil og bla deg nedover i mappene. Dette fører desverre også til at mappenes opningshastighet øker men alikevell kan det være hvert det framfor å ha foreksempel 4 mapper med spill.

MulticonMover, er et program som gjør at du kan flytte flere ikoner samtidig istedefor å flytte dem en og en. Du får bare programmene til å vibrere og så er det bare og markere de programmende du vil flytte og gå til en side og trykke Home knappen. Da er ikonene flyttet. Desverre kan du ikke markere eller slippe programmer som ligger i mapper ennda

Browser shanger er et program som lar deg velge hvilke nettleser du vil at skal være stamdar. Det er sikkert flere som bruker foreksempel Atomic Web for reklamefjerning og fullskjermmodus og da er det veldig iriterende at alle svarveier på springboard fører rett til safari. Så laster du det ned så er det bare og endre standarnettleser i innstillinger.

LSrotator, skal kunne rotere lockScreen

Clock Hide er et program for å fjerne klokka i lockskreen.

Five icon switsher, er et program får å få flere programmer på en side i nativemultitaskingslinjen.



OpenSSH, gjør det muligt for deg å se, redigere og legge til programfiler i iPhonen på din Mac/Pc over WiFi. Dette krever at du instalerer Cyberduck for Mac og winSCP for windows. Dersom du trenger dette er Mac utgaven best med mange flere fungsjoner og mere ryddig grensesnitt.

Veency, er et program for å styre og se iPhone skjermen over WiFi. Dette krever at du har ChikenVNC instalert på din Mac eller UltraVNC til Mac. Det er helt gratis.
Se samenligningen mellom det neste programmet og dette her: http://www.youtube.com/watch?v=fXYHAIZqZFM

Screen spliter lar deg se iPhoneskermen mye bedre en Vincy men du må også skaffe deg betalingsprogrammet iDemo hvis du vil se skjermen i over et minutt. Dette koster ca 60kr. Bare trykk på ikonet og det skrur seg på så du kan koble deg til iDemo.

DisplayRecorder er et program for å ta opp det som skjer på skjermen i høy kvalitet. Et eksempel finner du her: http://to.ly/70xG
Her vises det hvor god kvalitet du kan ta opp foreksempel Reel Racing. Dette koster ca 25kr og er bedere enn både ScreenSplitter (iDemo) og Veency (ChickenVNC Mac)

iFile, er et genialt program som lar deg se filende på iPhonen sånn som openSSH men med iFile får du tilgang til det rett fra mobilen. Du kan også sende hva som helst over bluthoots til andre med dette programmet

SafariDownloader lar deg laste ned filer fra nettet og åpne dem i iFile. Du får rabatt på iFile hvis du kjøper dette.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav oxain88 » søn 19.09.2010 22:09

Takk for masse JB apps og at du presenterte det så ryddig, KlodrikMcKr. Flytter det opp i første innlegg når jeg har litt bedre tid. Takk til dere andre også forresten ;-)

MVH

Ruben
medlem i 166 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav benbeni89 » tir 21.09.2010 0:03

My3G:

Et program som "lurer" telefonen til å tro at den er på et wifi-nettverk via 3g. Man kan velge hvilke programmer den skal "overstyre". F.eks kjekt på app store, da man kan laste ned filer på over 10mb-grensen apple har satt. Eller man kan bruke facetime over 3g ;)
medlem i 176 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav KlodrikMcKr » fre 24.09.2010 23:01

Nå har Cydia nylig kjøpt opp Rock så akoratt nå kan du ikke kjøpe noe fra Rock og heller ikke skrive ranking. Har hørt at versjon 2.60 ikke fungerte men det skal vere fikset nå.

Og hvis noen har hørt om iDashboard så er dette mye mye dårligere en Mobile Dashboar

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Gode JB Apps

Innleggav steffen2k » søn 26.09.2010 17:25

Et spørsmål: man kan via SBsettings vise prosentvis gjenstående batterikapasitet ved siden av batteriikonet.

Jeg har sett flere nye iPhones 4 med det samme, men disse kjører jo IOS4.1, og per i dag er det jo ikke jailbreak til det. Hvordan får de til å vise prosentvis gjenstående batterikapasitet?

Sorry for offtopic.
medlem i 192 måneder
 

Re: Gode JB Apps

Innleggav benbeni89 » søn 26.09.2010 17:40

Du har denne fuksjonen i instillinger>generelt>bruk>batteriprosent.
Trenger ikke noe jailbreak for dette..
medlem i 176 måneder
 

Re: Gode JB Apps

Innleggav steffen2k » søn 26.09.2010 17:59

Jeg har ipod touch (siste utgave). Det forklarer vel det meste? Finner ingen "bruk" under Generelt i innstillinger.
medlem i 192 måneder
 

Re: Gode JB Apps.

Innleggav Morder269 » søn 26.09.2010 19:26

KlodrikMcKr skrev:Nå har Cydia nylig kjøpt opp Rock så akoratt nå kan du ikke kjøpe noe fra Rock og heller ikke skrive ranking. Har hørt at versjon 2.60 ikke fungerte men det skal vere fikset nå.

Og hvis noen har hørt om iDashboard så er dette mye mye dårligere en Mobile Dashboar

Riktig at Cydia har kjøpt opp Rock (eller Saurik da)
medlem i 165 måneder
 

Neste

Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]