Hakking med airtunes

Diskuter iTunes for Mac

Hakking med airtunes

Innleggav TomAndreas » tor 20.05.2010 11:34

Har prøvd å søke litt for å finne løsningen min, men finner det ikke; so here we go:

Jeg har en Airport Express, som er 3 år gammel nå. Den er oppdatert etter alle kunstens regler, og fullstendig reboota med nyinstallering av firmware for 2 mnd. siden. Men; problemet mitt er at airtunes hakker. BÅDE når jeg kjører iTunes, og når jeg kjører Airfoil (m. spotify).

Jeg har lest at dette ikke er hardware-feil, men software-feil. Men hvordan kan jeg få orden på det? Det er jo skikkelig steinalder at det ikke funker smooth. Kan det ha noe å si med signalet fra macen til airporten? Kan det hjelpe å kjøpe ny airport express?

Vet mange har vært borti det samme - håper noe har noe bra løsninger?

TOmA

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav vekva » tor 20.05.2010 12:21

Har samme problem selv og det virker som det har oppstått de siste månedene.
Har problemet både hjemme der Airport Express er trådløst tilkoblet en Telenor-ruter (b/g-hastighet) og på jobb hvor en Airport Express er tilkoblet nyeste Airport Extreme (n-hastighet).

Begge Airport Expressene er av nyeste type og med nyeste firmware.
Har alle oppdateringer på de Macene jeg har brukt til AirTunes-avspilling.

Ufattelig irriterende da jeg spiller musikk med AirTunes store deler av dagen.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav TomAndreas » man 24.05.2010 19:11

Jeg ser at denne tråden nærmer seg 500 visninger, men enda ingen svar....

Er det et dårlig tegn? Er det virkelig ingen som har noe gode ideer til å ordne problemet på?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav Macini » man 24.05.2010 19:22

Hvilken versjon av Expressen har du? b/g eller b/g/n modellen.
Har du musikken på interndisk eller nettverksdisk?

Spotify vil hakke fordi den du først sender en forespørsel til Spotify for musikken, som sender musikken i retur til din maskin, din maskin svarer ved å sende bekreftelse tilbake til Spotify på at du har mottatt "pakken" slik fortsetter denne prosessen, du er nå nede i 25% av den maksimale båndbredden du ahr på det trådløse nettet, samtidig skal du sende musikken fra din maskin til Expressen som foretar den samme forespørsel/bekreftprosedyren, du er nå nede i 12,5% av båndbredden. Det er ikke sikkert at ditt modem fra Telenor takler alle henvedelser den år fra din maskin, Spotify, Expressen osv.

Gi litt mer info, så er det enklere å få hjelp. Vi slipper å gjette hva du har av utstyr!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav TomAndreas » man 24.05.2010 22:38

Jeg legger ut min info først:

- Som nevnt en 3 år gammel Airport Express. Da b/g modell

- Musikken er på intern HD, eller Spotify

- Ruteren er en standard GET-boks. Finner ikke specsa i farta...

- Båndbredden er Get Medium, da 3500/1000 kbps

Dette oppsettet burde ikke være trøblete for å kjøre Spotify via Airtunes. Da båndbredden ikke er for liten, og streamingen i Spotify går så det griner hele tiden (Dvs: når jeg kjører høytalerne på iMacen samtidig som AirFoil, så stopper lyden gjennom AirFoil, men IKKE på de interne høytalerne på iMacen) Så dette avkrefter at det er noe trøbbel med tilgangen til musikken via Spotify og internett...

Dette er ene og alene Airtunes som fusker - da enten gjennom iTunes eller gjennom AirFoil. Og da AirFoil hijacker Spotify, og til og med den interne lyden i iMacen går gjennom AirFoil, så betviler jeg at det har noe med AirFoil-programmet å gjøre at musikken kun stopper på de høytalerne som er koblet til Airporten, og ikke de interne høytalerne.

Må også sies at siden Apple har laget et produkt som skal kunne virke som router, samtidig som det kan kjøre musikken over Airtunes - så burde Airport Expressen takle datatrafikken dette da vil medføre...

Var det mer konkret? Noen som kan forklare/ komme med en løsning?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav awt » tir 25.05.2010 2:14

Bruker du nettverket til andre ting samtidig?

Hos meg hakker det hvis jeg har f.eks. utorrent kjørende.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav TomAndreas » tir 25.05.2010 9:34

nope - bare musikk!

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav DagL » tir 25.05.2010 10:08

Sjekk ut om det er flere trådløse nettverk som bruker samme kanal. En av hovedårsakene til ustabilt WLAN er at flere med samme kanal ligger i samme område.
Konfigurer nettet med fast IP i et segment utenfor DHCP range'n.
Har løst mange problemer med det.
Network Stumbler for PC er et smart program for å finne SSID'er i nabolaget. Både åpne og skjulte.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav TomAndreas » tir 25.05.2010 19:12

Hmmm... et godt tips. Det er jo over 30 nettverk i blokka...

Hvordan skifter jeg kanal uproblematisk? Gjennom Airport Utility og konfigurering av Airporten?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav TomAndreas » tor 27.05.2010 15:19

Fikk byttet kanal - og nå funker både iTunes og Airfoil uten hakking. Testet det i dag, så har ikke prøvd så lenge - men det virker lovende!! :)

Takk for hjelp!

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hakking med airtunes

Innleggav luftbaronen » tir 09.04.2013 21:31

Håper å vekke til live denne tråden. Musikk streaming mellom min MacBook Pro og mac mini hakker. Det gjelder fra alle lydkilder og både airplay og airfoil. Skjermdeling og annen kommunikasjon fungerer fint. Det er samme hakking over nettverkskabel og wifi og med små og store filer. Noen ideer?
Alt er oppdatert av OS (ML) og programvare

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]