TEST: Første titt på WiMP for iPhone

@prudent Det er veldig fint

Innleggav kolby » lør 10.04.2010 0:52

@prudent

Det er veldig fint at du valgte å bli med på en diskusjon fremfor å kun undertrykke det jeg skrev i testen.

Denne testen handler som sagt kun om iPhone-versjonen av WiMP. Jeg valgte å ikke ta noen test eller anmeldelse av WiMP som en tjeneste, da jeg antok at de menneskene som er interessert i iPhone-appen allerede er bekjent med tjenesten.

Som du sier er det enkelte ting som gjør WiMP unik sammenlignet med andre lignende tjenester. Det redaksjonelle innholdet er virkelig avgjørende for mange. At dette ikke er med i iPhone-appen er dumt, men selvfølgelig noe alle regner med at kommer i senere versjoner. Og det forstår man. Et sted må man starte. Ingen er sure. Likevel er dette noe som burde nevnes i en test av et program som ikke alle i dag har muligheten til å prøve.

Det var aldri meningen å si at WiMP for iPhone er et dårlig program, hvis det var slik du oppfattet det hele. Men siden det finnes lignende tjenester som er fullverdige alternativer til WiMP, mener jeg det er nødvendig å peke på ting som kanskje oppleves som flisespikkeri for en som er involvert i produktet.

Mange bruker trolig Spotify i dag nettopp på grunn av at deres iPhone-app har vært tilgjengelig. Kanskje synes de WiMP for PC og Mac gir dem noe mer enn det Spotify gjør, men at de vil så gjerne har dette tilgjengelig på sin iPhone at de velger å bruke en konkurrerende tjeneste. Derfor vil jeg tro at mange av disse brukerne er interessert i å høre om akkurat disse tingene er tilgjengelig. Noe de altså ikke er.

Konklusjonen min står fremdeles. Jeg føler at hvis du allerede er fornøyd med Spotify på din iPhone, og allerede betaler for dette, tilbyr ikke denne første versjonen av WiMP noe spesielt nytt som vil få mange til å bytte tjeneste. Med mindre du er mer interessert i norsk musikk selvsagt, og vil ha mest mulig av dette tilgjengelig. Katalogen til den appen antar jeg er den samme som for de andre tilgjengelige versjonene av tjenesten.

De andre tingene jeg nevner i testen er inntrykk og det jeg opplevde mens jeg brukte appen. Jeg ønsker alltid å få tilbakemelding på akkurat dette nettopp fordi det er vanskelig å vite hva leserne ser etter når de skal lese tester. Nå er dette et litt annerledes tilfelle enn de fleste andre tester, fordi det er et program som enda ikke er tilgjengelig, og når den først blir det, kan alle laste den ned gratis og se selv om de liker det. Mye av det jeg kunne ha fokusert på er ting alle kan oppdage selv den samme dagen appen blir tilgjengelig i App Store.

Men det denne artikkelen og tråden kunne ha blitt, var en diskusjon mellom våre medlemmer og WiMP-brukere som spør om forskjellige ting med appen fram til den blir gjort tilgjengelig. Dette kunne utviklerne av appen lese og lære av. Hva er det folk ønsker? Er det noe som mangler? Det hadde selvfølgelig vært interessant å ha en fin diskusjon om ting som fungerer og ikke fungerer i appen, for tilbakemeldinger fra en gruppe som virkelig benytter seg av programmer på sin iPhone må være verdt mye for alle utviklere.

Men dette har du mest sannsynlig klart å ta livet av. Jeg vil tro at de fleste har forståelse for at jeg i det minste har mistet mye av lysten til å ha denne diskusjonen nå.

--------------------------------------------

Når det er sagt, må jeg nesten fokusere litt på hva som faktisk skjedde her.

Mens jeg gjorde «litt» research for å virkelig forsikre meg om at du var den jeg trodde du var, fant jeg diverse ting. (Det må nevnes at jeg gjorde en grundig undersøkelse for å være sikker på det jeg skulle skrive, for å nevne navn og peke ut feil personer var noe jeg absolutt ville unngå. Personuthengig er stygt, eller hva?)

Jeg skal prøve å være presis og konkret:

Man kan se at prudent har trollet i WiMP sitt eget forum. Det som er skrevet er ikke noe å henge seg opp i, selv om schizofrenien fortsetter også her. Mye annet har jeg allerede linket til, men man får vel aldri nok. At du har hjulpet mange med oppsett av iPhone med Telenor er kjempefint, men det hjelper lite når du i tillegg spør om invitasjon til WiMP når du faktisk jobber med det selv. Ekstra idiotisk blir det når du en halv måned tidligere anbefalte WiMP fremfor Spotify. At du velger å være tilstedet på nettet og hjelpe folk, er kjempefint. Mange selskap burde gjøre nettopp dette. Finn kundene dine, og hjelp dem der de uttrykker sine problemer eller spørsmål. Men ikke hjelp dem når du åpenbart har en annen hensikt enn for hjelpens skyld. Spesielt når du fraker opp alt og ender opp slik som nå.

Jeg vil tro at ting plutselig ble hektisk for enkelte personer da jeg faktisk tok tiden til å se bløffen. Vi kan nå se at det kom som et virkelig sjokk ettersom brukernavn på andre fora endres. Kanskje for å skjule sine spor? Men for hvem? Sjefen? Fremtidige sjefer?

På Diskusjon.no for eksempel er det ikke lenger «prudent», men heller «fossegrenda». Uheldigvis for deg, kan du ikke endre alle innleggene der folk har sitert deg, så sporene du prøver å fjerne vil nok ligge der i lang, lang .... lang, lang, lang stund. Plutselig har de innleggene som før var så mye verdt i reklame og markedsføring, blitt dine fiender.

Å skrive alle de lange svarene jeg har gjort i går og i dag tok litt tid. Ikke bare det å finne all informasjonen og faktisk skrive det, men å finne ut av om jeg følte det var verdt bryet. Så kom jeg på hva som faktisk hadde blitt skrevet, sånn bortsett fra rollespillet.

«Jeg reagerer på måten testen er gjort, og at testerens unøytrale og kroniske lidelse til å favorisere Spotify fremfor WiMP er besnærende.»

«Selv om du liker singler og er opptatt av hits, er det mange som er genuint musikkinteresserte (meg selv) som er opptatt av å oppdage artister og deres album.»

«Åh, du må legge det i en spilleliste og så synke. Jamen, det var da utrolig enkelt og brukervennlig. Men joda, du liker jo kun singler.»

Det var en del ting rettet mot meg direkte. Da tok jeg valget, og følte jeg ikke lenger trengte å holde igjen noe selv.

Ting starter gjerne med en enkelt tweet, for så å spre seg som en invitasjon til en ny og lukket Google-tjeneste helt til man virkelig har mistet mye av oversikten. Hvor mange tweets det har blitt kan man lure på. Man slutter som oftest å telle når man runder et par hundre.

Vil man få med seg en liten del av reaksjonene på dette, kan man følge med på #wimpgate på Twitter og søk på «wimp».

Det er ikke gøy å gå for langt og å henge ut mennesker. Men dette ser jeg på som å ta igjen. Jeg kommer uten tvil til å ha denne hendelsen i tankene neste gangen jeg leser et intervju eller pressemelding der navnet ditt følger med. Det kommer helt sikkert flere andre nettsider til å ha også.

Drøye greier. Hilsen @mrkolby.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: TEST: Første titt på WiMP for iPhone

Innleggav supereirik » lør 10.04.2010 1:55

Noen lærer sent, andre lærer aldri.
medlem i 180 måneder
 

Re: TEST: Første titt på WiMP for iPhone

Innleggav BazookaAce » lør 10.04.2010 2:08

Dette er en fascinerende tråd. Jeg er rett og slett imponert over Kolby. Fin test er det også. Stå på:)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: TEST: Første titt på WiMP for iPhone

Innleggav GeirAasen » lør 10.04.2010 9:58

herlig test og pwning av første klasse :-D
medlem i 225 måneder
 

Godt å se det kom en fin

Innleggav FireFox » lør 10.04.2010 11:39

Godt å se det kom en fin diskusjon her. Jeg må si meg enig med "Mishkin".
For meg er det oppbygningen av setningene som irriterer meg.

...men så bruker jeg da mac1.no mindre og mindre. Da hele siden har mistet sin troverdighet, i mine øyne(!).

Syntest dette var den beste mac siden når jeg gikk å lurte på om jeg skulle kjøpe meg mac (i flere år)....var like begeistret da jeg hadde fått min første mac....og siden "ombyggingen" av siden har jeg bare vært innom sporadisk for nyheter(?!?).

@Kolby: Keep up the work....tenk bare gjennom hvordan du bygger dine settninger...

Hilsen oppgitt over utviklingen...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Det er ikke informasjon, det

Innleggav FireFox » lør 10.04.2010 11:40

Det er ikke informasjon, det er en hel del påstander....

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: TEST: Første titt på WiMP for iPhone

Innleggav rec0n » lør 10.04.2010 13:07

Fyrst eit lenkjetips: Som det vert nevnt i testen har Spotify kome med oppdatert versjon av sin iPhone applikasjon. Denne er ei stor forbetring frå den fyrste versjonen i mine auger. Sjå på Sptify sine sider: http://www.spotify.com/no/blog/archives ... iphone-v4/ , for informasjon om nye programfunksjonar.

@kolby
Bra de legger ut testar. Det er viktig for ein slik nettstad. Og ein test må innehalde eigne meiningar for at lesaren skal få eit anna intrykk enn det folkene som står bak programma seier sjølve. Eg vil seie at det er greitt å fyrst gje eit sterilt bilete av kva applikasjon gjev, og deretter kome med ein diskusjon om kva den manglar, kva funksjonane som finnes gjer bra og dårleg og så ei samanlikning med tilgjengeleg alternativ i marknaden. Desse elementa er omlag dekka. Men, eg vil sei at det er meir interessant og gje ein samanlikningstest mellom det som er tilgjengeleg i dag. Spotify og WiMP spesielt, men kanskje det er andre som også?
medlem i 213 måneder
 

Re: TEST: Første titt på WiMP for iPhone

Innleggav prudent » lør 10.04.2010 13:21

Hvis ikke det kom klart fram i mitt siste innlegg, så beklager jeg sterkt min egen oppførsel her i forumet. Dette er ikke slik jeg burde opptrådt, og det er heller ikke i tråd med Telenors retningslinjer. Thang
medlem i 232 måneder
 

Re: TEST: Første titt på WiMP for iPhone

Innleggav andershusa » lør 10.04.2010 13:47

Beklager du også at du har drevet på slik i alle de andre forum og nettdebattene som mrkolby linket til? Siden du er i gang og endrer brukernavn for å skjule spor virker det ikke som du har planer om å endre din markedsføringsstrategi med det første.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Ettersom både Thang og

Innleggav kolby » lør 10.04.2010 14:07

Ettersom både Thang og @wimp har kommentert saken, velger vi å stenge tråden for videre diskusjon. Vi lar selvfølgelig hele tråden og diskusjonen bli liggende åpent som et eksempel på hvor dårlig ting kan gå.

Jeg anbefaler alle å gå gjennom «Sosiale Retningslinjer For NetCom» på SlideShare. Merk dere spesielt punkt 2 på slide 3.

Dersom folk har mer å si angående dette tilfelle spesielt, andre lignende hendelser og problemstillingen generelt, er det mulig lese seg gjennom reaksjonene på #wimpgate på Twitter, og gjerne bruke hashtagen hvis man skulle ønske det.

Jeg har sagt mitt i denne tråden nå.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

God test og pwning. kolby

Innleggav Bircoff den andre » tir 13.04.2010 10:36

God test og pwning. kolby skriver fornuftige ting i her i 1-verden.

Alltid morsomt når folk skal bruke informasjonsteknologien for å fremme nye produkter på en ny og spennende måte. Vår venn Prudent her, viser hvor interessert platekompaniet er i å få tilbakemeldinger på deres produkter, og ikke minst hvor seriøst de tar pro-brukere.

lol
medlem i 206 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron