GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav macsam » fre 15.01.2010 17:06

Iom at det 1G, kan det jo være at dens dager er talte :-/

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav abarth » fre 15.01.2010 17:57

OK, det er en 16gB så det er vel 2G det da, den er fra mars 2008 i allefall og den står jo listet i pwnage tool så det må jo være noen muligheter her??

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav macsam » lør 16.01.2010 21:32

Du trenger ikke å slå den av for å sette den i DFU. Bare gjør det som står selv om den slått på, hold begge knappene i 60sec, slipp avpå, koble usb til dataen...

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav MiloMilo » man 08.02.2010 23:25

Guiden bør oppdateres til å reflektere at man ikke kan bruke Pwnage Tool 3.14 til å jailbreak en 3GS med iBoot-359.3.2. Det vil si mange av de nye 3GS som kommer med software 3.1.2 ferdig installert.

Det som da vil skje er at at Iphone går rett i DFU modus etter jailbreak oppgradering og man må restore telefon før den kan brukes. Nå tillater Apple deg kun å kjøre gjenoppretting til software 3.1.3 og da er det ingen vei tilbake. Har man kjørt jailbreak før, og lastet opp hash nøkler til Cydia kan man visstnok nedgradere, men dette er ikke rett frem.

Har du iBoot-359.3.2. installert på din telefon kan du kjøre Blackra1n for å jaibreake din telefon, men med denne iBoot må man desverre gjøre dette hver gang du booter telefon, eller går tom for strøm. Blackra1n virker ikke ennå med software 3.1.3

Ser ikke ut som at det finnes en god måte å jailbreake 3GS med iBoot-359.3.2 installert.
medlem i 170 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav olelie » fre 12.02.2010 15:29

Takk til Geircito for en eminent guide. Jeg oppgraderte min 2Gfor en måneds tid siden og alt fungerer helt perfekt ! :-)

Nå skulle jeg imidelrtid prøve å gjøre det samme for min datter som hadde gjort sjefsstuntet med å trykke 'oppgrader' i iTunes og låst hele saken. Jeg kjørte igang som vanlig og fikk satt telefonen i recovery modus ved å holde begge knappene inne i ett minutt, slippe av/på knappen mens jeg koblet telefonen til maskinen og så vente til iTunes fant telkefonen. Så langt alt 100%.

Neste ser også lovende ut, jeg trykker alt-gjenopprett og får velge filen jeg tidligere har lastet ned (iPhone1,1_3.1.2_7D11_Custom_Restore.ipsw). Når jeg velger åpne på denne kommer dialogboksen 'Henter ut programvare' som tydeligvis går helt greit. Neste dialogboks sier 'Forbereder iPhone for gjenopptretting' og den står lenge (type 5min). Tilslutt kommer det en stor stygg og rød varselmelding som sier:

'iPhone enheten "iPhone" kunne ikke gjenopprettes. Det oppstod en ukjent feil (1604)'

Videre kommer jeg ikke. Prøver å kjøre igjen men det samme skjer. Jobber på en MacMini med snow leopard men har også forsøkt med pwnagetool for pc hmed akkurat samme resultat.

Noen som har noe tips til meg ? Lest alle 10 sidene her og flere andre tråder også uten å bli noe klokere...
medlem i 190 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav desibabu » fre 12.02.2010 15:34

Hei 1604 er vanligvis en hardware feil!

har du prøvd på en windows maskin eller tilkoble iphonen via en annen usb port?
Kanskje det gjøre saken lettere :-)
medlem i 182 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav Dr.Pepper » fre 12.02.2010 15:57

macsam skrev:Du trenger ikke å slå den av for å sette den i DFU. Bare gjør det som står selv om den slått på, hold begge knappene i 60sec, slipp avpå, koble usb til dataen...

Jeg gjorde dette, fikk ikke gjenopprettet en dritt. Fikk bare diverse feilmeldinger.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav olelie » fre 12.02.2010 21:02

Ja Desibabu, har forsøkt også på en Windows PC og med en annen usb port. Same shit... :-(
medlem i 190 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav haakon40 » fre 12.02.2010 22:40

E. Eventuell feilmelding i iTunes under oppdatering av firmware
Dette punktet gjelder kun for de som opplever å få iTunes feilmelding 16xx
eller annen (men IKKE 1015) i iTunes under oppdatering til custom firmware.

Løsningen nedenfor sørger for at du unngår disse feilmeldingene i iTunes og at iPhone gjenopprettes korrekt:
- etter feilmeldingen i iTunes ser en et bilde av en usb-kabel opp mot et iTunes-ikon på iPhone-skjermen
- avslutt iTunes
- last ned følgende zip-fil og pakk ut zip-filen til Skrivebord: XPwn1gen.zip
- åpne mappen XPwn1gen (på Skrivebord)
- dra (med musa) custom firmware-filen du lastet ned ovenfor (under punkt C2) til denne mappen
- dobbelklikk filen runme.cmd
- følg anvisninger som blir gitt (du skal sette iPhone i DFU modus der iPhone-skjermen SKAL bli HVIT)
- hvis du får opp en feilmelding ved avsluting av runme.cmd, så lukker du bare feilmeldingen
- start iTunes (etter å ha fulgt anvisninger)
Returner til punkt D3 ovenfor.
medlem i 182 måneder
 

iPhone 3GS og Pwnage 3.14 - stuck ved "Connect To USB"!

Innleggav lapsklaus » tor 18.02.2010 16:24

Følger Geircito/iFons guide for Pwnage 3.14 og 3GS, men kommer ikke lengre enn punkt d17 hvor Pwnage skal sette iPhonen i recovery mode. Her står den bare og spinner i en evighet.

Forsøker å avslutte PwnageTool og alt-klikke restoreknappen i iTunes for å gjenopprette med Custom-ipswfilen, men får etter lang venting feilmelding 1604.

Har forsøkt å holde inne home+avknapp i ett minutt, entre recoverymode manuelt og deretter restore med custom-fil igjen, men får da også samme feilmelding.

Har forsøkt CustomSnow også, men fikk da også feilmelding 1604. Har også forsøkt å bytte USB-porter.

Jeg gir snart opp! Kan noen hjelpe? Helt ny 3GS kjøpt i Norge. Jeg ønsker å jailbreake og unlocke.
medlem i 205 måneder
 

Re: iPhone 3GS og Pwnage 3.14 - stuck ved "Connect To USB"!

Innleggav oyvind0402 » tor 18.02.2010 16:37

Har nøyaktig samme problem! Har prøvd Redsn0w også men det funker heller ikke :-(

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: iPhone 3GS og Pwnage 3.14 - stuck ved "Connect To USB"!

Innleggav lapsklaus » tor 18.02.2010 17:00

Forsøkte også Redsnow nå, men får feilmeldingen "unable to recognize specified IPSW". Jeg gir snart opp, ass.. Tenker å prøve Blackra1n nå, men det er vel bare jailbreak og ikke unlock. Jeg trenger unlock også.. Aller helst trenger jeg hjelp til å få Pwnage eller Customsnow til å funke..
medlem i 205 måneder
 

Re: iPhone 3GS og Pwnage 3.14 - stuck ved "Connect To USB"!

Innleggav desibabu » tor 18.02.2010 17:09

NB: om du ikke har oppdatert din iphone så er blackra1n løsningen.
den låser opp opp iphonen men fungerer kun med 3.1.2
medlem i 182 måneder
 

Re: iPhone 3GS og Pwnage 3.14 - stuck ved "Connect To USB"!

Innleggav oyvind0402 » tor 18.02.2010 17:11

oja... har oppdatert til 3.1.3 :-!

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: iPhone 3GS og Pwnage 3.14 - stuck ved "Connect To USB"!

Innleggav lapsklaus » tor 18.02.2010 17:14

Edit:

Har omsider funnet ut det som har blitt sagt her tidligere, nemlig at 3.1.3 ikke kan unlockes/jailbreakes enda dersom man har oppgradert. Eneste måten er vel å downgrade til 3.0 ved å redigere etc/hosts, men det funker bare dersom telefons ECID er registrert ved Cydias servere. Det er ikke min, så da er jeg prisgitt at det lanseres en ny JB for 3.1.3.
medlem i 205 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]