GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav aasbakk » lør 26.09.2009 9:12

Det svaret gav meg løsningen. Takk!

Koblet til iPhone, holdt inne begge knappene, og slapp opp etter 11 sekunder.
Da gikk den endelig i DFU modus, og jeg kunne gjenopprette igjen.
Takk for gode råd!

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

problemer med firmware!! pwnagetool!

Innleggav ahmed_281087 » tor 01.10.2009 12:15

Hei..

Prøvde å oppgradere min 1 gen, 2.2.1 programvare til 3 programvaren og fulgte s.l.a.v.i.s.k. denne guiden

http://ifon1.no/iphone/pwnagetool_1gen.html

men når jeg lastet ned firmwaren.. punkt C3.. så klarte jeg å laste den ned... Alt gikk bra helt til punmkt D4... Selve pwnagetool fikk problemer med å finne denne .ipsw filen som jeg lastet ned på pc'n min.. prøvde å søke på den manuelt og fant den.. men når jeg åpner den i pwnagetool.. så sier den at det er feil firmware..

Er det noen som har opplevd det samme? og kan hjelpe meg med det?

Takk!!
medlem i 209 måneder
 

Sliter med jailbreak

Innleggav jegfon » man 16.11.2009 13:59

Hei

Forsøkte å kjøre PwnageTool 3.1.4 for å jailbreake og oppdatere firmware på min iphone 3G fra 2.2 (til 3.1.2)

Fulgte alle råd med untak av simkortet var låst med kode. Fikk problemer med aktiveringen til slutt - selv om den er kjøpt/frikjøpt fra netcom i norge. Den maste om aktivering uten at telefonen ble aktivert. Fikk tilslutt ikke noe ringemuligheter og telenor-dekning. Tok simkortet ut av telefonen og fjernet låsen på en annen telefon og la inn custum.ipsw filen på nytt. Heretter kom feilmelding opp før jailbreak ble fullført. Forsøkte på nytt flere ganger med ny feilmeldingskode hver gang (husker desverre ikke alle feilnumrene). Holdt inne home og start i ett minutt, forsøkte å bygge custum.ipsw-filen på nytt. Forsøte også å krysse av for aktivering i pwnagetool. Til slutt måtte jeg kjøre en vanlig gjenoppretting med iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw (ikke custom). Da virket telefonen, men da er den jo ikke jailbreaket. Fordelen var at jeg tok sjansen på å legge til bake backup - som nå virker veldig bra med samtalehistorikk, smser osv.

Har forsøkt noen ganger til etter dette, men ny feilmeldingskode hver gang. Har endt opp med å måtte legge inn en vanlig 3.1.2 firmware.

Noen som har tips?
Skal det være noe problem å jailbreake etter at ordinær 3.1.2 firmware har vært brukt? (NB lovlig frikjøpt og aktivert i norge)
Hvis jeg skulle få til dette til slutt - kan jeg legge tilbake ordinær 3.1.2 backup i en jailbreaket 3.1.2 firmware?

Savner SSH, bossprefs, cycorder og alle andre goodies...

Anyone?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Feil med PwnageTool - im stuck!!

Innleggav Seb-ru » fre 04.12.2009 17:14

Har et problem her, prøver og jailbreake en iphone 3GS med Pwnage Tool.
bruker guiden til Geir, men denne telefonen er kjøpt i frankrike så jeg kommer ikke inn på den. sim kort støtter ikke. så er stuck i recovery modus! (itunes + usb kabel bilde)
kommer til D17 i guiden til geir, også skjer det ikke no mer.. kommer ikke videre.. hva skal jeg gjøre nå? prøvd den andre guiden til geir men får 16xx feilmeling.

tips? plis :-D :-)

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav macsam » søn 06.12.2009 19:41

Oppdater med den vanlige Apple firmware i itunes etter det bruk blackra1n fra Geohot.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav wingmanmac » lør 19.12.2009 22:51

er det noen andre som opplever at pwangetool på mac leopard kræsjer når man oppdaterer iphonen? Er det et veldig ustabilt program eller er det bare jeg som har problemer med det? Det gir en del ekstra trøbbel når jeg skal oppdatere iphonen...
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav Zionxxx » søn 20.12.2009 15:09

Har iphone 3GS, 3.0 Kan jeg oppgradere Firmware i iTunes?
Har jailbreaket iphone 3GS med cydia osv.

Eller skal jeg følge denne Guiden og oppgradere til nyeste firmware?
http://ifon1.no/iphone/pwnagetool_3gen3GS.html

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav m4rius » søn 20.12.2009 15:38

Oppdaterer du i iTunes så vil du jo miste Jailbreakingen din.
medlem i 186 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav Zionxxx » søn 20.12.2009 16:31

ja, det jeg tenkte...men måtte være sikker

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav hawk0n » søn 20.12.2009 22:48

Hei dere,

(Alt gjelder iPhone 1.gen)

Spm. først:

* Kan jeg oppdatere til nyeste prog.vare fra 2.0.2?
* Kan jeg idag (med 2.0.2) oppdatere ved hjelp av iTunes uten å låse tlf.?
* Hvis ikke pkt. 2: Kan jeg oppdatere ved hjelp av iTunes uten å låse tlf. når jeg får oppdatert til nyeste prog.vare?


Var en gang veldig oppdatert på dette. Men... etter mye fikling lot jeg det til slutt ligge etter regelen "if it works, don't fix it".

Jeg har i dag 1.gen med versjon 2.0.2. Har rett og slett ikke giddet å oppdatere for hver versjon, men det begynner nå å bli problematisk da jeg ikke lenger får oppdatert mine programmer – eller lastet ned nye.

Det er ikke viktig for meg i det hele tatt med Cydia og Installer. Men det som hadde vært fint, er om jeg i fremtiden kan oppdatere iPhone ved hjelp av iTunes UTEN å måtte gå gjennom prosessen på ny.


Takker for all hjelp!


- Håkon

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

HJELP! customsn0w og ultrasn0w gir kun "intet signal"?

Innleggav markeyb92 » søn 27.12.2009 1:40

Hei!
I sommer kjøpte jeg en iPhone 3GS 32GB i England for jeg bor der dette året. Den kostet meg 5000kr og uten abonoment, såkalt PAY AS U GO.
Da jeg nå kom hjem i julen tenkte jeg at jeg skulle bruke det Norske sim-kortet mitt, noe som ville gjøre det billigere å ringe selvfølgelig.
Det funket jo ikke så jeg bestemte meg for å "jail breake" den. Jeg fulgte denne oppskriften på http://ifon1.no/iphone/pwnagetool_3gen3GS.html med noe som het PWNAGETOOL. Jeg fikk det til etter en stund og hadde så endelig en app som het CYDIA.
Det jeg nå ville var å kunne bruke det norske sim-kortet mitt i den engelske iPhonen min. Så jeg fulgte oppskriften og lastet inn noe som het ultrasn0w.
Problemet er bare at nå funker ingen av sim-kortene mine. "NO SERVICE" står det.
Jeg oppdaget nå også at selvfølgelig ikke ultrasn0w fungerer med firmware 3.1.2 som jeg har. Men hvordan kan jeg nå i hvertfall få bruke mitt engelske nummer??
Kan noen være så snille å hjelpe?
medlem i 171 måneder
 


Re: HJELP! customsn0w og ultrasn0w gir kun "intet signal"?

Innleggav tuna » søn 27.12.2009 2:40

Her har du en link som forklarer alt du trenger å vite og problemløsninger hvis det oppstår noe: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=231723
medlem i 192 måneder
 

Re: HJELP! customsn0w og ultrasn0w gir kun "intet signal"?

Innleggav markeyb92 » ons 06.01.2010 21:07

Takk skal dere ha :-)
Brukte nå blackra1n til å jailbrake den og det funket perfect :bitchin:
medlem i 171 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav abarth » fre 15.01.2010 1:47

Heisan,
Har låst opp min 1G telefon mange ganger og oppdatert. I dag klarte min datter å velge oppdater i iTunes, noe som ikke er så lurt. Telefonen gikk i lås slvfølgelig. Så når jeg skal kjøre ny runde med Pwnage på den så får jeg ikke slått den av for å sette den i DFU modus. Og nå har den hengt seg fullstendig opp.

den veksler nå mellom å ha USB og iTunes logo for inninmellom å bli helt sort, elpelogo i 2 sekunder og tilbake. Dette har den sikkert gjort 25 ganger nå og den reagerer ikke på noen ting.Ikke får jeg skrudd av f...skapen heller.

Noen som har vært utsatt for dette eller? Har søkt litt rundt på forumet men har ikke funnet noe tilsvarende så jeg håper noen kan hjelpe oss her. :-!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron