iPhone og Bluetooth headset - SMS varsler

iPhone og Bluetooth headset - SMS varsler

Innleggav borgei » man 11.01.2010 15:43

Hei,

Jeg har en iPhone 3GS med firmware 3.1.2 og et Jabra BT8040 bluetooth headset som jeg bruker. Jeg jobber i IT-bransjen så jeg trenger to ledige hender når noen ringer :)

Når noen ringer meg så ringer det både i headsettet og i selve telefonen. Når jeg mottar SMS (og mail og lignende) derimot så kommer lyden KUN i bluetooth headsettet. Dette er utrolig irriterende, da jeg ikke sitter med BT-headsettet på meg hele tiden... Og dermed så går jeg glipp av mange SMS, e-post og Push varsler...

Er det noen måte å fikse dette på? Annet enn å ikke bruke bluetooth headset altså.
Eller er Bluetooth funksjonaliteten på iPhone virkelig så dårlig? Finner ingen konfigurasjonsvalg om dette heller... Kun tilkoblet eller ikke tilkoblet og blåtann av/på.
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone og Bluetooth headset - SMS varsler

Innleggav elo_ » man 11.01.2010 15:50

Bluetoothen i iPhone er nok dessverre foreløpig helt basic. Det eneste man kan velge er tilkoblet eller ikke tilkoblet.
medlem i 174 måneder
 

Re: iPhone og Bluetooth headset - SMS varsler

Innleggav borgei » man 11.01.2010 16:13

Det er jo indirekte latterlig om man ikke kan ha SMS/e-post og push varsler på selve telefonen, men kun i bluetooth headsettet!.. Ringetonen kommer jo i telefonen OG headsettet... Doesn't make sense at all.
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone og Bluetooth headset - SMS varsler

Innleggav elo_ » man 11.01.2010 16:32

Må nok si meg enig der... Apple har jo fått en del pepper pga at bluetooth-funksjonaliteten i iPhone har vært dårlig sammenlignet med andre telefoner. Regner med at de nok vil komme med en forbedring av funksjonaliteten i neste firmware oppdatering.
medlem i 174 måneder
 

Re: iPhone og Bluetooth headset - SMS varsler

Innleggav Dykkeren » man 11.01.2010 18:40

Har nok mer med headsettet en med iphone. Har brukt flere forskjellige headsett (Nokia og Plantronics) og disse varsler kun ringing i headsettet. Sms og e-post kommer med de vanlige varslene i mobilen.
medlem i 205 måneder
 

Re: iPhone og Bluetooth headset - SMS varsler

Innleggav BryggeBaronen » fre 02.03.2018 11:52

Gufs fra fortida!
Hvordan har det gått med dette med bluetooth og varsler? Har dere som snakka på denne tråden bedre erfaringer nå?
Jeg har nemlig en iPhone SE nå, med Plantronics BT-ørepropper. Det samme skjer hos meg ennå, varslene kommer kun i proppene når de er kobla til..
medlem i 95 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron