Nordland - Mo i Rana - MoLug - Mo i Rana Linux User Group

Her oppfordres det til å legge ut informasjon om Linux brukergrupper, og om evt. nye brukergrupper som søker nye medlemmer.

Innleggav terjejh » man 16.10.2006 0:41

Prognatus skrev:Beklager at en "søring" blander seg inn i diskusjonen her, men et tips er å kontakte lokalavisa og spørre om de kan lage en liten feature-artikkel/intervju med en av ildsjelene. Da får dere nok en del tilbakemeldinger fra interesserte. :)

Enig i det som neste trinn. Men blir det hele Helgeland, så har vi 2-3 litt større aviser i tillegg til noen mindre bygdeaviser å spille på :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav cybercoin » man 18.12.2006 0:09

Dette er ein artig tråd må ein seie, den viser korleis helgelendingar er ;) Vi prater masse om ei brukergruppe, men vi har jo ikkje gjort noko for å starta den :P

Hovedsakleg burde vi satse på Rana og Nesna, siden det fins Linux1 medlemmar i desse kommunane ;) etter vi har kommet litt i gang så kan vi begynne å utvide (f.eks. til Vefsn)

Men for at vi skal klare å starte må vi gjere noko, det ser ut som det hovedsakleg blir meg, sturla og terjejh som er interresert i å starte ei slik brukergruppe.

sturla, har du fått sendt den eposten din til nokon?
Kanskje vi skal henge opp noken oppslag rundt omkring, der vi ber folk ta kontakt om dei er interreserte. Eg eit par kompisar som sikkert kunne blitt med på eit LUG-møte.

Det hadde vært kult om vi kunne hatt eit møte på nyåret :)

Og terjejh har heilt rett, folk som ikkje er moværingar liker nok ikkje navnet MoLUG (inkludert meg) men det er jo foreløbi det beste forslaget :-/

Dykk som bor på Mo burde jo prøve å få kontakt med HiNes IKT-linje.

God jul til dykk alle sammen :-D

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav sturla » man 18.12.2006 5:00

Og god jul tilbake :-)

Nei jeg har vært altfor opptatt på jobben og privat dessverre. Men jeg har snakket litt med Terje. Det er mulig vi skal prøve å møtes i romjula. Men dette er ikke sikkert i det hele tatt. Vi må se om vi får tid. I såfall vil jeg kontakte deg også :-)

Ut på nyåret har jeg tanker om å sette noen små ting ut i livet. Men bare fortsett å mas du. Så får jeg et spark i rompa. Det skader ikke i det hele tatt. Vi snakkes.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav cybercoin » tir 20.02.2007 12:13

Okei, no er det nyår, og dykk treng et spark i ræva. Har det skjedd noko meir når det gjelder å få starta ei brukergruppe?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Hippokrates » tir 20.02.2007 16:13

Hei! Jeg bor også i Mo i Rana! Er interessert!

Helge
medlem i 206 måneder
 

Innleggav cybercoin » tir 20.02.2007 17:25

Flott! folk som vil vere med kan godt melde seg her! =)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav zigbert » tir 20.02.2007 20:33

Jeg bruker ikke dette forumet, men følte jeg måtte si hei. En sa 'Korgen', jeg sier 'Valåmoen'. Jeg bidrar med litt kode til PuppyLinux, og er derfor aktiv i forumet der. Det blir mest relevant når jeg kun bruker Puppy. Jeg er verken Lan-gutt ellet sosial-gutt, men en linux-sammenkomst i ny og ned kunne vært gøy.
medlem i 205 måneder
 

Innleggav VegardAndreas » ons 16.05.2007 8:41

Er interessert i å bli med på LUG på Helgeland!

Kommer til å begynne på videregående i Brønnøysund til høsten og da er jeg ganske flyttbar og får da mulighet til å engasjere meg en del :). Får da mulighet til å reise litt rundt i Helgeland.

Forresten trenger vel ikke LUGet å arrangeres på samme sted hver eneste gang, gjør det? Så det er vel mulig å kunne flytte litt rundt i Helgeland siden det er ett vidstrakt området.

Ta kontakt hvis dere tror at jeg kan være til hjelp!

(Er nybegynner i Linux, men begynner å lære litt nå :D)

Prøver å avmicrosoftisere meg selv for øyeblikket :P
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Lock-Aze » søn 10.06.2007 19:43

Er bare mer eller minder sporadisk innom her, er fra mo og lurte på om det blir noen framgang samling el. ?
medlem i 202 måneder
 

Innleggav sturla » søn 10.06.2007 20:21

Det er bare for den enkelte å ta initiativ til en samling. Jeg kunne absolutt tenke meg å stille. Jeg har selv planer om å få til noe etterhvert. Men akkurat nå går vi å venter baby her i huset, så tankene er litt andre steder for øyeblikket.

Hvis man skal få til noe trenger man noen som er villige til å gjøre en liten innsats. Da tenker jeg mest på dette med å få folk til å komme. Flest mulig selvfølgelig. I tillegg burde man ha hatt ett eller annet opplegg omkring det hele. Men pizza/øl kveld en eller annen plass er også mulig :-)

Hvis det er folk her som har tanker om hva, hvor og hvordan, så vær så snill å kom med dem. Så skal jeg se på hva jeg kan få til etterhvert.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav cybercoin » søn 10.06.2007 21:42

Så flott at du melder deg! No byrjer vi å bli ganske mange.

Det virker som vi ikkje får gjort så mykje før høsten uansett.Eg foreslår at vi legg ut om ein del tankar og idear når det gjelder ei eventuell brukergruppe.

Her vil eg opne for at andre folk som kanskje har vært med på å starte ei brukargruppe kjem med tips.

Så kan vi ha ei lang idemyldring fram til høsten, vi nordlendingar er jo litt sløve, så den tida treng vi nok ;) .

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Nordland - Mo i Rana - MoLug - Mo i Rana Linux User Group

Innleggav tdahlen » man 17.12.2007 17:28

topp, melder meg på hvis dette fremdeles er aktuelt. har nettopp skiftet til Linux og trenger et forum. (hvor jeg kan få hjelp....)
medlem i 195 måneder
 

Re: Nordland - Mo i Rana - MoLug - Mo i Rana Linux User Group

Innleggav cybercoin » man 17.12.2007 21:31

Hehe, bra du svarar! Eg veit at det iværtfall er klin umuleg nett no, men visst vi kunne fått ordna oss eit møte etter jul hadde det vært flott, forøvrig kunne det vært ein ide med ein konferanse på skype eller msn. No må det nok nemnas som saksopplysning at eg diverre ikkje har linux nett no (men mac). Men det skal ikkje ha so mykje å seie, og eg ska nok få meg linux på macen med tida. Eg har også ein kompis på Nesna som sikkert kunne blitt med på ei brukargruppe, han er daglig brukar av Ubuntu.

Hm, eg kan ta meg av litt ansvar med organisering og slikt, om dykk som er interessert f.eks. send ei personlig melding til meg med skype/msn, so skal eg prøva å få kontakta dykk alle, og sørga for at vi kan ha ein online-konferanse, der vi kan diskutere eventuelle viktige ting. Eg ser ikkje for meg ein sånn konferanse med det fyrste, men når folk får tida til det, men det er berre å sende meg personlig melding uansett :).

Og som eg nemnte for vel eit halvt år siden, så kan alle dykk som har vært med på å starte ei brukargruppe før, godt komme med tips og forslag til korleis vi skal gjere det :).

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Nordland - Mo i Rana - MoLug - Mo i Rana Linux User Group

Innleggav Ridderwold » tir 25.12.2007 23:22

God Jul alle sammen!
Jeg melder meg på, har brukt ubuntu i 1 1/2 år nå og ser frem til å møte "likesinnede" ;)
Jeg regner meg som nybegynner i linux og jeg har ikke lært meg komandolinjer og programmering. Det lille jeg lærte i dos er glemt for lenge siden, og funker dessuten dårlig i linux. Med visse unntak har jeg vært heldig med hw og jeg koser meg med Ubuntu. Etter at 98se supporten stoppet på stasjonæren, og Xp fikk sp2 har jeg blitt flittig bruker av linux. Håper vi blir mange her. :-)

hilsen Ridderwold
medlem i 195 måneder
 

Re: Nordland - Mo i Rana - MoLug - Mo i Rana Linux User Group

Innleggav xevilstar » tir 17.11.2009 13:19

jeg er ny i norge. Jeg trenger å finn vennere. Jeg lik linux og spil med arduino (arduino.cc). jeg trenger å fin og møt people.
medlem i 172 måneder
 

Forrige

Returner til Norske Linux Brukergrupper



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron