Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav sirikit » ons 19.08.2009 10:36

Aha hoppet over punkt C. :-!
Takk for enda en god guide geircito!
medlem i 197 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav Skywalker70 » tor 20.08.2009 14:07

Jeg kommer ikke så langt at jeg kan sette den i DFU.
Får ikke opp de popups som beskrevet i guiden.

Har det noe så si med xp og vista her?
medlem i 175 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav iMetal » ons 09.09.2009 21:40

Nå som 3.1 er lansert, vil vel min iPhone 3GS sannsynligvis komme med det. Er det etter all logikk mulig for meg å nedgradere til 3.0.1, for så skaffe ECID nummer og iBEC/iBSS filene? Har hele tiden håpet på å få iPhonen før 3.1, men den gang ei...

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav trondrm » fre 11.09.2009 19:24

Jeg har vært sent ute med å gjøre dette, men tenkte å gjøre det på konas 3GS før vi oppgraderer den. Den kjører fortsatt 3.0 fra butikken.

Men det fungerer ikke... Etter å ha satt iPhone i DFU for gjenoppretting til 3.0, feiler det hver gang. Jeg peker iPhone til 3.0 filen (men har også prøvd 3.0.1) uten hell. Den henger lenge på "verifiserer med Apple" også feiler det med meldingen under.

Kan det være slik at iTunes + Apple allerede har bestemt at å gjenopprette til firmware mindre enn 3.1 ikke lenger vil virke?

Jeg kjører OSX 10.6 med iTunes 8.2.1 - og ja jeg er sikker på at jeg har firmwarefiler for 3GS.

Dette er første gang jeg ikke har klart å gjenopprette en iPhone...

Kan noen hjelpe tro?

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav Sebbai » fre 11.09.2009 19:29

kanskje apple har blokert tjenesten, har ikke tatt kopi av ECID og iBEC og iBSS :-(

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav trondrm » fre 11.09.2009 19:56

Kan nesten se ut som om iPhone ringer hjem og Apple sier nei til annen firmware enn 3.1 nå som den er sluppet. Jeg har ikke oppgradert ennå i påvente av at noen finner en vei rundt dette...

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav desibabu » fre 11.09.2009 20:33

Samme feil her!
Har kun ECID nummer lagret i tekstfil men iBEC og iBSS filer kom aldri frem under oppgradering til 3.1 da jeg kun hadde mulighet til å velge 3.1
Iphonen min godkjente aldri 3.0 eller 3.0.1 under gjenoppretting men 3.1 gikk det bra med. Tok bare sjanse og nå sitter jeg med en begrenset iphone.
ønkser kun cydia/ installous på iphonen + sbsettings.
Alt annet kan jeg leve uten, håper det kommer en jailbreak for oss også!
"Finner ingen info på dev blogg om å spare disse filene, har jeg gått glipp av noe?"
medlem i 183 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav trondrm » fre 11.09.2009 20:38

Sjekke litt på forumet til hackint0sh.org og det ser ut til at 3.0 og 3.0.1 ikke lenger er godkjente versjoner for 3GS, selv om du har det fra før.

Det er flere der med 3GS telefoner som har rotet til firmwaren sin og trenger å gjenopprette og da må de gå til 3.1. Litt kjipt hvis du har en som er opplåst med yellowsn0w...

Det er tydelig at Apple vil tvinge alle 3GS over på 3.1.

*Glad jeg ikke fulgte kona og kjøpte 3GS*

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav desibabu » fre 11.09.2009 20:45

Syns det var frekt av apple å ikke godkjenne fw 3.0 eller 3.0.1 under restore prosessen!
Begynner å hate apple for det! Man kan ikke være så drittsekk heller som apple prøver å være nå! Håper DEV team klarer å finne en løsning rundt problemet slik at steve jobs MÅ klø seg i ræva igjen!
medlem i 183 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav trondrm » fre 11.09.2009 20:51

Dessverre er de ikke alene om dette. Jeg har oppgradert min amerikanske PS3 et steg for langt, så nå spytter den ut sonefrie Blu-Ray plater hvis de har PAL 50Hz meny (da er de pr. definisjon ikke fra USA...). Tidligere kunne man bare skippe menyen, men ikke nå lenger.

Som med iPhone 3GS kan heller ikke PS3 nedgraderes.

Men nå er vel også Sony kanskje det eneste selskapet som er verre enn Apple når det gjelder brukerkontroll...

Antar at Dev-team finner en løsning og lar være å oppgradere fruens 3GS enn så lenge.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav geircito » fre 11.09.2009 22:49

trondrm skrev:Jeg har vært sent ute med å gjøre dette, men tenkte å gjøre det på konas 3GS før vi oppgraderer den. Den kjører fortsatt 3.0 fra butikken.

Men det fungerer ikke... Etter å ha satt iPhone i DFU for gjenoppretting til 3.0, feiler det hver gang. Jeg peker iPhone til 3.0 filen (men har også prøvd 3.0.1) uten hell. Den henger lenge på "verifiserer med Apple" også feiler det med meldingen under.

Kan det være slik at iTunes + Apple allerede har bestemt at å gjenopprette til firmware mindre enn 3.1 ikke lenger vil virke?

Jeg kjører OSX 10.6 med iTunes 8.2.1 - og ja jeg er sikker på at jeg har firmwarefiler for 3GS.

Dette er første gang jeg ikke har klart å gjenopprette en iPhone...

Kan noen hjelpe tro?

Bilde

Apple tillater ikke NÅ (pr. dato) INGEN annen firmware enn 3.1 på iPhone 3GS. Dvs. du vil få denne feilmeldingen du har når du prøver å legge inn en annen firmware enn 3.1 på en iPhone 3GS. Sånn er det bare.... dessverre...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav Sebbai » lør 12.09.2009 0:03

hvis du har iTunes 8.x da og kobler ut internetten på maccen?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav fremmed » lør 12.09.2009 1:43

Vil det da si at uten de filene vil ikke 3Gs være mulig å jailbreake?
Hvis jeg tror på dette så hva med de iphonene apple produserer nå etter 09.09.09, de kommer jo med 3.1 installert og da sitter ganske mange uten jailbreak! Jeg har større tro på at det kommer en jailbreak/ unlock som ikke vil kreve de filene som er spurt over! Jeg har stor tro på dette fordi intressen vil falle ut hvis en ganse liten del av befolkning sitter igjen med JB devices!
Få brukere - få JB telefoner - mindre produksjon -> interessen mynker!

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav trondrm » lør 12.09.2009 9:53

Jeg tror også at Dev-Team finner en veg utenom de filene. Kona sin iPhone er ikke jailbreaket heller, men jeg tenkte å ta vare på de for eventuelle fremtidige behov. Men avventer oppgradering til 3.1 litt til.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav Sebbai » søn 13.09.2009 1:46

holder det ikke med å bare ha ECID filene?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron