GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav KJA » man 13.07.2009 21:49

Og sannelig - da gikk det. Takk for tålmodighet og instrukser (inkl instruks om å lese hele bruksanvisningen...)
medlem i 206 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav Mac Lovin » tir 14.07.2009 18:26

Må 3g være på i innstillinger for å motta MMS fra andre mobiler enn iphone. Jeg synes det er vanskelig å finne noen som helst informasjon fra Netcom sine sider and iphone og hva som er mulig/ikke mulig. Men, kona mi har iphone. Hun vil helst ha 3G av fordi hun nesten ikke bruker internet på den når hun ikke er i WiFi og 3G suger batteri, men hun har problemer med å motta MMS fra andre mobiler. Men, fra iphone til iphone går helt fint. Må 3G stå på ? Noen som vet ?

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav KnethJensen » tir 14.07.2009 18:39

Nei Edge holder. Dette går vel saktere men håndterer datatrafikk
det også.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav iolsen » ons 15.07.2009 14:23

På OS 3.1 Beta2 med NetCom er tethering enablet som standard :-D

Les mer her: viewtopic.php?f=153&t=224338

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav Waldemar » fre 17.07.2009 0:44

Får ikke til internettdeling jeg... Har tele2. (2 gen. 3G) Kommer ikke opp i nettverksinstillinger, bare mobildata og mms


Mms funker helt utmerket, mener ha fulgt guiden.. Noen som har forslag ? Må jeg aktivere noe?

Er det noen poeng å gjennopprette og jailbreake på nytt?
medlem i 179 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav pooka » lør 18.07.2009 21:18

Har prøvd meg på Tele2 instillinger, men får ikke til å sende MMS
Jeg får opp et rødt utropstegn ved siden av bildet jeg prøver å sende.

Nå har jeg instillingene:
APN: Internet.tele2.no
Brukernavn: wap
Passord: wap

APN: mms.tele2.no
Brukernavn: wap
Passord: wap
MMSC: http://mmsc.tele2.no
MMSProxy: 192.12.40.14:9201 (har også prøvd 8080)

Tips?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Waldemar » man 20.07.2009 11:44

petrus764 skrev:MMS fungerte med Tele2 out of the box her, la til bare innstillinger og RSet mobilen.

Tethering fikset jeg selv, ved å modifisere netcom-profilen, til internet.tele2.no, og lastet den opp her. http://dump.no/files/e3ba73eb3459/no_ne ... bileconfig

Laget en hurtiglink her, http://i1.no/08os/

Besøk denne adressen i safari og installer profilen.

http://bildr.no/image/435854.jpeg

EDiT: Sending av MMS fungerer fremdeles! :)


Ser ut som dette funket. MMS er ok, ikke prøvd internett-deling, men har iallefall alternativet. :) Det har jeg ikke hatt før.. :)

Ska gi tilbakemelding.



EDIT: NOPE, funker ei.. :(
medlem i 179 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav siiimonz » tor 23.07.2009 4:23

Her kan alle aktivere tethering / internett-deling
Tele2 har jeg allerede testet :)
Enable tethering on iPhone 3.0 - Too_easy... (WORLDWIDE carriers)
Håper dette ikke er for vanskelig :-D

[EDIT] Altså man følger guiden på siden og skriver bare inn sine egne mms og mobildata innstillinger som man kan finne i guiden til geircito for MMS og internett-deling på høyre side.
Sist endret av siiimonz den tor 23.07.2009 19:26, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav Graimer » tor 23.07.2009 10:53

noen som kan laste opp onecall ipcc fila(med mms hvertfall)? rapidshare linken er død, og iphonen min bare resetter instillingene hver gang jeg går til home screen, så jeg må nesten ha ipcc instillinger så den resetter seg til de riktige instillingene ^^
medlem i 191 måneder
 

iPhone 3G som modem

Innleggav svenanders » søn 26.07.2009 13:47

Det er sikkert mange der ut som plages med å få brukt iPhone 3G som modem.
Lager bare denne tråden hvis noen har noen spørsmål, så kan jeg bistå om det er noen
som plages. Jeg er akkurat nå oppkoblet med iPhone 3G på min MacBook Pro. Tok en kjapp måling på http://www.bredbandskollen.se og fikk følgende resultat:

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

OneCall - iPhone - Modem - Mac..

Innleggav Duddits » man 27.07.2009 21:56

Hei.

Skal ut på tur i morgen tilig en ukes tid og har ikke begynt å pakke ennda, så begynner å få dårlig tid nå, så kom jeg på at jeg kunne jo ta med mac´en min på tur og bruke iPhonen min som moden.

Tingen er at jeg har så dårlig tid så får ikke søkt igjennom alle svarene jeg fikk da jeg søkte på dette, så jeg lurte på om noen kunne ha hjulpet meg i full fart på hvordan jeg gjør det?

Jeg har en iPhone 3G "Orginalt" Netcom men låst opp til OneCall, og skal bruke en ny MacBook Pro 15" (hvis dette har noe å si)

Både over bluetooth og kabel.

Hilsen
Desperat.

Har også nullstilt nettverks innstillingene nå, gå igjennom den guiden og lagt inn 2 av 3 tre filene. Logofila ville ikke, fikk bare feilmelding.
Har så restartet iphonen men har ingen forandring på noe, kan fremdeles sende MMS som før, men den internett delings tinger dukket ikke opp.

Anyone?
medlem i 196 måneder
 

riktig instillinger for tethering/mms chess

Innleggav lovinne » ons 29.07.2009 21:23

Problemet mitt er at så fort jeg prøver å sende en mms så forsvinner valget internett deling. Når jeg får lagt inn riktig for tethering å dette funker får jeg ikke sendt mms. Det virker som at disse to tingene ikke fungerer å ha samtidig på telefonen min..

Jeg bruker chess og har fått begge deler til å virke, men som sagt, ikke samtidig..

Er det noen som bruker chess som kan gi meg riktige instillinger for både tethering delen og mms delen ?
medlem i 196 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav LordGreystoke » søn 02.08.2009 23:07

Har lest litt i denne tråden, men finner ikke noe om aktivisering av tethering for 1. generasjons iPhone.... Mulig jeg har lett for dårlig altså... Men anyway: Går det an å bruke 1. generasjons iPhone som modem i 3.0-versjonen? Eller må jeg innstallere PDAnet igjen?

LG

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav thomasjojo » man 03.08.2009 21:40

Slik kan du gjøre internett deling / thetering tilgjengelig på din iPhone:

last ned http://www.thomasjohannessen.com/ventelo_mobileconfig.zip
unzip, og send den i mail til deg selv, les mailen på iPhone og du kan trykke på vedlegget.
Du får da opp en installasjon av konfigurasjon.

Når den er ferdig er det i orden. Jeg fikk denne config fila av Ventelo mobile tech.


Bilde
medlem i 197 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav TerjeSl » tir 04.08.2009 14:55

Ventelo oppsettet fungerer ikke. Med APN = internet.ventelo.no så forsvinner knappen for Internet Tethring. Hvis det står APN = telenor, så er valget der men kommer ikke inn da jeg ikke har Telenor.

Testet på 2 telefoner den ene med OS 3.0 den andre med 3.1 Beta 3
medlem i 196 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere